ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سهم گوشی‌های هوشمند هواوی در بازار جهانی در فصل اول ۲۰۲۱ به ۴ درصد رسید

بازار گوشی‌های هوشمند با واکسیناسیون علیه کرونا در کشورهای پیشرفته، دوباره در مسیر رشد قرار گرفته، اما هواوی همچنان نتوانسته به موقعیت مناسبی دست پیدا کند که البته دلیلش، تحریم‌های آمریکاست. با وجود رشد سالانه ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

بازار گوشی‌های هوشمند با واکسیناسیون علیه کرونا در کشورهای پیشرفته، دوباره در مسیر رشد قرار گرفته، اما هواوی همچنان نتوانسته به موقعیت مناسبی دست پیدا کند که البته دلیلش، تحریم‌های آمریکاست. با وجود رشد سالانه ۲۰ درصدی بازار، این کمپانی چینی در فصل اول ۲۰۲۱ تنها به سهم ۴ درصد از بازار دست پیدا کرده است.

طبق گزارش اخیر «کانترپوینت ریسرچ»، بازار با رشد ۲۰ درصدی در سه ماهه اول ۲۰۲۱ مواجه شده. میزان فروش گوشی‌های هوشمند در این بازه زمانی به ۲۵۴.۹۴ میلیون دستگاه رسیده و سامسونگ همچنان در صدر لیست حضور دارد.

کره‌ای‌ها با سهم ۲۲ درصدی، بالاتر از رقبا گرفته‌اند و بعد از آن، اپل به چشم می‌خورد که سهم ۱۷ درصدی در بازار دارد. در مقام سوم شیائومی با ۱۴ درصد سهم قرار گرفته و در مقام‌های بعدی، اوپو با ۱۱ درصد و ویوو با ۱۰ درصد خودنمایی می‌کنند. در نهایت هواوی با ۴ درصد سهم در این لیست به چشم می‌خورد.

گوشی‌های هوشمند هواوی

طبق این گزارش، بازار گوشی‌های هوشمند هند برای دومین سه ماهه با کاهش فروش مواجه بوده، با این حال شیائومی همچنان رشد ۸ درصدی را تجربه کرده و سهم ۲۶ درصدی در این بازار داشته است. در حالت کلی، سازندگان چینی برخلاف اپل، در بازار اروپا با افزایش فروش قابل توجهی مواجه شده‌اند، البته هواوی کاهش فروش را تجربه کرده است.

کانترپوینت ریسرچ در گزارش اخیرش سهم شرکت‌ها در مناطق مختلف را هم مشخص کرده که برای مثال ویوو با سهم ۱۸ درصدی حرف اول را در آسیا می‌زند و اپل با سهم ۵۵ درصدی، بیشترین فروش را در آمریکای شمالی تجربه می‌کند. در سایر مناطق، سامسونگ بالاتر از رقبایش قرار گرفته است.

برخلاف بازار گوشی‌های هوشمند، بازار فیچرفون‌ها با کاهش فروش مواجه شده است. در این بخش، Itel با سهم ۲۳ درصدی در صدر قرار گرفته، HMD با سهم ۱۶ درصدی در رتبه دوم است و سامسونگ هم سهم ۷ درصدی از بازار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Hitchhiker
    Hitchhiker | ۲۳ خرداد ۱۴۰۰

    تحریم های آمریکا هواوی با اون عظمتش رو چی کار کرد
    بعد یه عده اینجا می گن با تکیه بر شرکت های دانش بنیان تحریم هارو بی اثر می کنیم

مطالب پیشنهادی