ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ۱۰ در سال ۲۰۲۵ به پایان می‌رسد

نسل بعدی ویندوز قرار است سوم تیر ماه رسما معرفی شود. حالا مایکروسافت در یکی از صفحات پشتیبانی وب‌سایت خود اعلام کرده که پشتیبانی از ویندوز ۱۰ هوم و پرو در تاریخ ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

نسل بعدی ویندوز قرار است سوم تیر ماه رسما معرفی شود. حالا مایکروسافت در یکی از صفحات پشتیبانی وب‌سایت خود اعلام کرده که پشتیبانی از ویندوز ۱۰ هوم و پرو در تاریخ ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ مصادف با ۲۲ مهر ۱۴۰۴ به پایان می‌رسد.

بر طبق اطلاعات وب‌سایت رسمی مایکروسافت، نسخه‌های Pro Education و Pro for Workstations هم مشمول این اتفاق می‌شوند. این شرکت وعده داده که تا آن زمان همچنان به عرضه دو آپدیت سالانه برای این سیستم عامل ادامه دهد.

اگر این اطلاعات را مبنا قرار دهیم، توسعه و به‌روزرسانی‌های امنیتی ویندوز ۱۰ از سال ۲۰۲۵ به بعد به طور کامل متوقف می‌شود. در حال حاضر اسمی از نسخه‌های Enterprise و بیلدهای ویندوز سرور ویندوز ۱۰ (مثل سرور ۲۰۱۶ و سرور ۲۰۱۹) به میان نیامده، ولی این نسخه‌ها باید پشتیبانی طولانی‌تری داشته باشند چون کاربران حرفه‌ای و تجاری از آن‌ها استفاده می‌کنند.

مایکروسافت تا این لحظه به درخواست رسانه‌ها برای اظهارنظر در این مورد واکنشی نشان نداده است. اطلاعات جدید وب‌سایت این شرکت در شرایطی منتشر می‌شود که کمتر از دو هفته دیگر با نسل بعدی سیستم عامل ویندوز روبرو خواهیم شد. البته مایکروسافت قبلا گفته بود که ویندوز ۱۰ آخرین نسخه ویندوز خواهد بود، اما حالا همه سرنخ‌ها به وجود ویندوز ۱۱ اشاره می‌کنند.

«ساتیا نادلا» قبلا درباره نسل بعدی ویندوز گفته بود: «به‌زودی یکی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های ویندوز در دهه اخیر را با شما به اشتراک می‌گذاریم تا فرصت‌های اقتصادی بزرگ‌تری را برای توسعه‌دهندگان و تولیدکنندگان محتوا به وجود بیاوریم.» او در ادامه افزود که هیجان بسیار زیادی برای نسل بعدی ویندوز دارد.

اگر این مسئله واقعیت داشته باشد، اهالی این شرکت ردموندی باید حدود ۱.۳ میلیارد کاربر فعال جهانی خود را به نصب نسخه جدید ترغیب کنند و این مسئله کار راحتی نخواهد بود. البته خود مایکروسافت از این موضوع مطلع است و برای همین به کاربران اجازه داده که تا سال ۱۴۰۴ همچنان از ویندوز ۱۰ استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امیرمهدی نجفی
    امیرمهدی نجفی | ۲۴ خرداد ۱۴۰۰

    مایکروسافت دروغگو قبلا میگفت دیگه ویندوز جدیدی نمیسازیم حالا اومدن ویندوز ۱۱ میسازن بعدش میخوان ویندوز ۱۰ رو پایان پشتیبانی کنند

مطالب پیشنهادی