ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل بالاخره پشتیبانی از ژست‌های دقیق لمسی ویندوز را به بوت کمپ اضافه کرد

اپل سرانجام پشتیبانی از Windows Precision Touchpad را به بوت کمپ مک‌های خود اضافه کرد. کاربرانی که روی مک از ویندوز استفاده می‌کنند، حالا می‌توانند دقیق‌تر و آسان‌تر کارهای خود را با ترک‌پد انجام دهند ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۳:۱۵

اپل سرانجام پشتیبانی از Windows Precision Touchpad را به بوت کمپ مک‌های خود اضافه کرد. کاربرانی که روی مک از ویندوز استفاده می‌کنند، حالا می‌توانند دقیق‌تر و آسان‌تر کارهای خود را با ترک‌پد انجام دهند و به ژست‌های بیشتری دسترسی داشته باشند.

بر اساس یافته‌های کاربری به نام ar25nan در وب‌سایت ردیت، اپل به‌تازگی قابلیت شناسایی دقیق ژست‌های ویندوز مک را به بوت کمپ اضافه کرده است. کاربران حالا با کمک قابلیت Windows Precision Touchpad می‌توانند تپ، سوایپ و ژست‌های مختلف را به کار بگیرند. این ویژگی شاید در ظاهر چندان مهم به نظر نرسد، اما یکی از چیزهایی است که سطح تجربه کاربری را ارتقا می‌دهد و وقتی آن را امتحان کنید، دیگر نمی‌توانید نادیده‌اش بگیرید.

به همین دلیل طرفداران از اضافه شدن این قابلیت به کامپیوترهای مک هیجان‌زده شده‌اند. مایکروسافت اولین بار Windows Precision Touchpad را در سال ۲۰۱۳ با همکاری اینتل معرفی کرد تا مشکلات عدیده ترک‌پد کامپیوترهای ویندوزی را برطرف کند. ولی این ابزار تاکنون در بوت کمپ فعال نبود. ابزار بوت کمپ به کاربران اجازه می‌دهد روی سخت‌افزار مک ویندوز نصب کنند و هر دو سیستم عامل را در کنار یکدیگر داشته باشند.

البته اپل در یکی از صفحات پشتیبانی وب‌سایت خود می‌گوید این ویژگی نه روی همه مک‌ها بلکه فقط روی کامپیوترهای مک با تراشه T2 کار می‌کند. این تراشه روی اکثر مک‌بوک ایرها و مک‌بوک پروهای سال ۲۰۱۸ به بعد وجود دارد. اضافه شدن پشتیبانی از Windows Precision Touchpad می‌تواند گواه دیگری مبنی بر همزیستی مک‌های اینتل و اپل سیلیکون باشد. اپل از پارسال مهاجرت به سمت تراشه‌های اختصاصی خود را آغاز کرد اما احتمالا هنوز چند دستگاه جدید با تراشه اینتل در دست معرفی دارد.

این شرکت اخیرا توجه بیشتری به کاربران سایر پلتفرم‌ها داشته و بیشتر از قبل آن‌ها را در برنامه‌های خود جای داده است. اپل چندی قبل در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود اعلام کرد که کاربران ویندوز و اندروید هم می‌توانند به تماس‌های صوتی دوستانشان در سرویس فیس‌تایم ملحق شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی