ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دولت ژاپن فعالیت‌های انحصارطلبانه اپل و گوگل را بررسی می‌کند

به نظر می‌رسد که دولت ژاپن قصد دارد تا با راه‌اندازی پویشی ضدانحصاری، شیوه‌های تجاری اپل و گوگل را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار دهد. اپل در کنار سایر کمپانی‌های بزرگ جهان مانند گوگل، ...

ریحانه ولی‌پور
نوشته شده توسط ریحانه ولی‌پور | ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۳:۴۵

به نظر می‌رسد که دولت ژاپن قصد دارد تا با راه‌اندازی پویشی ضدانحصاری، شیوه‌های تجاری اپل و گوگل را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار دهد. اپل در کنار سایر کمپانی‌های بزرگ جهان مانند گوگل، مدت‌هاست که سوژه اصلی بررسی‌های ضدانحصاری است. هیئت دولت ژاپن نیز در این ماه قصد دارد تا با وضع مقررات ضدانحصار سختگیرانه، این دو شرکت بزرگ را مورد بررسی قرار دهد.

ظاهرا اعضای این گروه تبادلات اپل و گوگل را با تولیدکنندگان ژاپنی گوشی‌های هوشمند مورد بررسی قرار می‌دهند. طبق گزارشات اخیر، دستگاه‌های iOS و اندروید حدود ۹۰ درصد بازار گوشی‌های هوشمند ژاپن را تشکیل می‌دهند. همچنین تقریبا نصف فروش این بازار (۴۶.۵ درصد) در ژاپن در سال ۲۰۲۰ میلادی متعلق به اپل بوده و نسبت به سال ۲۰۱۹ رشد ۸.۳ درصدی داشته است.

این پویش ضدانحصاری دولت ژاپن را می‌توان آخرین فعالیتی دانست که دولت‌ها در حال حاضر انجام می‌دهند تا جلوی غول‌های بزرگ تکنولوژی مانند اپل و گوگل بایستند. در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ رئیس کمیسیون ضدانحصاری در اروپا گفت که اپل باید در پلتفرم خود اجازه دهد تا اپ استورهای متفاوت دیگر نیز فعالیت کنند تا رقابت درستی شکل بگیرد. همچنین درخواست کرد تا قانون‌گذاری‌های درستی در این باره صورت بگیرد تا این موضوع به درستی انجام شود.

سهم فروش شرکت‌ها در بازار ژاپن

رئیس این کمیسیون معتقد است که با وجود یک اپ استور دیگر تمام مشکلات حل خواهند شد. اپلیکیشن‌هایی که روی پلتفرم اپل قرار دارند، توسط اپ استور اپل کنترل می‌شوند، از سیستم‌های پرداخت اپل استفاده می‌کنند و تنها با کاربرانی ارتباط دارند که قوانین اپل را قبول کرده‌اند.

وجود تنها یک طرف و چنین محدودیت‌هایی در این شرکت منجر به کنترل یک بازار انحصاری و ایجاد فضای رقابتی نابرابر شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی