ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی تلویزیون ۷۵ اینچی اسنوا مدل SA660U [تماشا کنید]

تلویزیون‌های بزرگ برای افرادی ساخته شده‌اند که خانه بزرگی دارند و بدون دغدغه مالی دنبال بهترین‌ها هستند. بخشی از این جامعه نه‌چندان بزرگ، دغدغه خرید محصولات وطنی هم دارند و می‌خواهند از تولیدات ساخت ایران ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

تلویزیون‌های بزرگ برای افرادی ساخته شده‌اند که خانه بزرگی دارند و بدون دغدغه مالی دنبال بهترین‌ها هستند. بخشی از این جامعه نه‌چندان بزرگ، دغدغه خرید محصولات وطنی هم دارند و می‌خواهند از تولیدات ساخت ایران حمایت کنند. حالا اسنوا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ایرانی تولیدکننده لوازم خانگی، محصولی را برای این دسته از مشتریان روانه بازار کرده است: تلویزیون اسنوا 75SA660U که با صفحه ۷۵ اینچی عملاً یک سینمای خانگی محسوب می‌شود.

البته تلویزیون‌های بزرگ استفاده اداری و تجاری هم دارند و می‌توان از آنها برای نمایش محتوا در فروشگاه‌ها و دفاتر اداری نیز استفاده کرد. به‌هرحال تلویزیون ۷۵ اینچی اسنوا که با نام کامل SSD-75SA660U شناخته می‌شود، جدیدترین تلویزیون اندرویدی این شرکت است که امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خوبی دارد و بین تلویزیون‌های غول‌پیکر بازار، نسبتاً خوش‌قیمت محسوب می‌شود. در ادامه مشخصات این محصول را مرور می‌کنیم.

مشخصات تلویزیون اسنوا 75SA660U
  • پنل ۷۵ اینچی از نوع IPS
  • درجه کیفی پنل +A
  • رزولوشن 4K
  • پشتیبانی از HDR10
  • پردازنده چهار هسته‌ای
  • ۱.۵ گیگابایت حافظه رم
  • ۸ گیگابایت حافظه داخلی
  • سیستم‌عامل اندروید تی‌وی ۹
  • توان صدای خروجی ۳۰ وات
  • وزن با پایه ۳۴.۴ کیلوگرم
  • قیمت حدود ۳۵ میلیون تومان
بررسی ویدیویی تلویزیون اسنوا 75SA660U

طراحی و کیفیت ساخت

برای این‌که ابعاد تلویزیون ۷۵ اینچی را بهتر درک کنید باید بدانید که ۷۵ اینچ برابر است با ۱۹۰ سانتی‌متر، یعنی بلندتر از قد من و بسیاری از شما که این مطلب را می‌خوانید. اگر فاصله مناسب برای تماشای محتوای از این تلویزیون یعنی حداقل ۳ تا ۳.۵ متر را حفظ کنید، فقط پرده‌ای بزرگ از تصویر را می‌بینید. بنابراین شاید صحبت کردن از طراحی چندان معنایی نداشته باشد ولی از آنجا که تلویزیون‌ها به یکی از لوازم تزئینی خانه بدل شده‌اند، می‌توان کمی به این موضوع پرداخت.

تلویزیون ۷۵ اینچی اسنوا طراحی بسیار ساده‌ای دارد، یعنی هیچ ویژگی عجیب و غریبی در آن دیده نمی‌شود. بنابراین اگر یک تلویزیون ساده و شیک می‌خواهید، این محصول برای شما ساخته شده است. از نمای روبرو قابی باریک اطراف صفحه دیده می‌شود که ضخامتش در لبه پایینی حدود ۲ سانتی‌متر و در دیگر لبه‌ها حدود ۱.۵ سانتی‌متر است. خود پنل هم حدود ۰.۵ سانتی‌متر حاشیه سیاه دارد. لبه پایینی میزبان لوگوی براق اسنوا است. چند دکمه در پشت بدنه قرار گرفته که بعید است به آنها نیاز پیدا کنید. گیرنده ریموت کنترل هم سمت راست لبه پایینی را اشغال کرده است.

هرکدام از پایه‌های تلویزیون با سه پیچ بزرگ به زیر بدنه متصل می‌شوند و به اندازه کافی محکم هستند تا وزن ۳۵ کیلوگرمی دستگاه را تحمل کنند. ضخامت نیمه بالایی تلویزیون حدود ۵ سانتی‌متر است که در نیمه پایینی به ۸.۵ سانتی‌متر افزایش می‌یابد. برای قرار دادن تلویزیون روی سطح به حداقل ۳۵ سانتی‌متر فضا نیاز خواهید داشت.

درگاه‌ها و قابلیت‌های ارتباطی

تلویزیون ۷۵ اینچی اسنوا از نظر قابلیت‌های ارتباطی نیاز شما را برآورده می‌کند. پورت‌ها در پشت بدنه به دو بخش تقسیم شده‌اند. پورت‌های عمودی به‌ترتیب خروجی صدای اپتیکال، خروجی هدفون و ورودی‌های کامپوننت و کامپوزیت هستند. پورت‌های اصلی یعنی سه درگاه HDMI، دو درگاه USB 2.0، درگاه شبکه و آنتن هم به‌شکل افقی کنار هم قرار گرفته‌اند. فاصله پورت‌ها از یکدیگر کافیست و دسترسی به آنها هم دشوار نیست.

این تلویزیون به وای‌فای و بلوتوث هم مجهز شده و از استانداردهای DLNA و میراکست برای انتقال تصویر هم پشتیبانی می‌کند. بنابراین می‌توانید با استفاده از شبکه وای‌فای داخلی یا به‌شکل مستقیم، محتوای دیگر دستگاه‌های دیجیتال را روی صفحه تلویزیون تماشا کنید.

دو دستگاه ریموت همراه این تلویزیون عرضه می‌شود: یکی ریموت معمولی با دکمه‌های کامل و دیگری ریموت هوشمند با دکمه‌های کاربردی. از ریموت هوشمند می‌توان به‌عنوان ماوس هم استفاده کرد و طبق تجربه من دقت بسیار خوبی دارد. البته کیفیت ساخت این ریموت هوشمند چنگی به دل نمی‌زند و صدای دکمه‌هایش هم چندان خوشایند نیست.

رابط کاربری

تلویزیون ۷۵ اینچی اسنوا از اندروید تی‌وی ۹ همراه رابط کاربری اختصاصی اسنوا بهره می‌برد. رابط کاربری کاملاً ساده طراحی شده تا به‌راحتی بتوانید از آن استفاده کنید. البته رزولوشن رابط کاربری برای این ابعاد کمی پایین به‌نظر می‌رسد ولی اسنوا می‌گوید نرم‌افزار تلویزیون را دوباره طراحی خواهد کرد.

پس از روشن کردن تلویزیون و تنظیمات ساده اولیه وارد رابط کاربری می‌شوید. چند اپ از جمله پلی‌استور، گوگل کروم، آپارات، بازار و فیلیمو به‌شکل پیش‌فرض روی دستگاه نصب شده‌اند. برای نصب برنامه‌های دیگر می‌توانید اکانت گوگل خود را وارد کرده و از پلی‌استور استفاده کنید، یا استورهای جایگزین مثل بازار را به‌کار بگیرید. امکان نصب فایل APK هم وجود دارد.

اپلیکیشن دستیار هوشمند، امکان مدیریت تلویزیون مثل حذف یا به‌روزرسانی برنامه‌ها، تست سرعت شبکه و آزادسازی حافظه رم را فراهم می‌کند. در بخش اشتراک‌گذاری صفحه نمایش هم می‌توانید با استفاده از یکی از فناوری‌های DLNA یا میراکست، محتوای دیگر دستگاه‌ها از جمله گوشی یا لپ‌تاپ را به تلویزیون انتقال دهید. اپلیکیشن چندرسانه‌ای تلویزیون به‌شکل خودکار تمام فایل‌های عکس، ویدیو و موزیک را شناسایی کرده و تمام فرمت‌های متداول از جمله ویدیوهای x265 یا فایل‌های صوتی FLAC را پخش می‌کند.

کیفیت صدا و تصویر

تلویزیون ۷۵ اینچی 4K به محتوای باکیفیت نیاز دارد. طبیعتاً اگر ویدیوی 4K در اختیار داشته باشید، بهترین تجربه تماشای محتوا روی این تلویزیون را خواهید داشت. با حفظ فاصله مناسب از تلویزیون یعنی حداقل ۴-۵ متر می‌توانید ویدیوهای فول اچ‌دی را هم تماشا کنید اما ویدیوهای اچ‌دی مناسب این ابعاد نیستند.

کیفیت تصویر تلویزیون ۷۵ اینچی اسنوا هنگام پخش ویدیوهای 4K فوق‌العاده است. محتوا با رنگ‌های زنده و جذاب، غلظت مناسب و کنتراست عالی به‌نمایش درمی‌آیند. تلویزیون به‌شکل خودکار ویدیوهای HDR را تشخیص داده و حالت ویژه‌ای را فعال می‌کند تا بازه دینامیکی تصویر افزایش پیدا کند. گزینه‌های دیگری هم برای نحوه نمایش محتوا وجود دارد: استاندارد، ملایم، شخصی و پویا. من برای انواع ویدیوها گزینه آخر را پیشنهاد می‌کنم. روشنایی تلویزیون برای محیط‌های داخلی کفایت می‌کند و مقدار روشنایی تقریباً در تمام سطح یکنواخت است.

تلویزیون ۷۵ اینچی اسنوا از دو بلندگوی ۱۵ واتی برای پخش صدا استفاده می‌کند که فضای حدود ۶۰ متر را به‌خوبی پوشش می‌دهند. کیفیت و وضوح صدای این بلندگوها تا ولوم ۳۰ بسیار خوب است، هرچند صدای بیس ندارد و بیشتر فرکانس‌های بالا و میانی را پخش می‌کند. اگر ولوم را از ۵۰ بیشتر کنید، کیفیت به‌تدریج افت می‌کند. بنابراین اگر کیفیت صدا برایتان اهمیت دارد، باید از ساندبار یا اسپیکرهای قدرتمند استفاده کنید.

جمع‌بندی

تلویزیون ۷۵ اینچی اسنوا مدل SA660U ویژگی‌های اصلی یک تلویزیون خوب یعنی کیفیت تصویر عالی، کیفیت صدای خوب و قابلیت‌های هوشمند را دارد. ظاهر تلویزیون هم ساده و شیک طراحی شده تا با سلیقه‌های مختلف جور دربیاید. تعداد و تنوع درگاه‌های ارتباطی هم کافیست و نیاز اکثر کاربران را برآورده می‌کند. سخت‌افزار تلویزیون جوابگوی نیازهای روزمره است و سیستم‌عامل اندروید تی‌وی امکانات کافی را در اختیار شما می‌گذارد.

همان‌طور که در ابتدای مطلب گفتم، تلویزیون‌های بزرگ کاربردهای خاص دارند. تلویزیون ۷۵ اینچی اسنوا مدل SA660U یکی از خوش‌قیمت‌ترین تلویزیون‌های بزرگ بازار است و در این بخش از بازار، رقبای زیادی ندارد. با این حال اگر به این ابعاد نیاز ندارید، گزینه‌های بهتری در ابعاد ۶۵ و ۵۵ اینچی پیدا خواهید کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Amir2021
    Amir2021 | ۷ مرداد ۱۴۰۰

    رم ۱ونیم گیگ؟؟؟!!!!!!!!😛 😂 😂 😂 😂

  • MOHAMMADmartin
    MOHAMMADmartin | ۲۳ خرداد ۱۴۰۰

    تولید ملی با قیمت بالا نسبت به مشخصات ارزش خرید نداره.
    چطور همایت کنیم تولید ملی رو؟

  • danial
    danial | ۲۳ خرداد ۱۴۰۰

    با سونی و سامسونگ و فناوری هاشون قابل قیاس نیست ،حتی از هایسنس هم گرونتره با این ابعاد ،در کل طراحی و زمختی و حلشیه ی بالا یی داره

مطالب پیشنهادی