ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شرکت‌های خلاق
تکنولوژی

نماینده مجلس: شرکت‌های خلاق و دانش بنیان به میزان یکسان حمایت می‌شوند

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر حمایت گسترده از شرکت‌های خلاق تأکید کرده و گفته که این شرکت‌ها دوشادوش شرکت‌های دانش‌بنیان از تمامی بسته‌های حمایتی مصوب بهره‌مند خواهند شد. «سمیه رفیعی» نماینده مردم تهران، ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۲۵

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر حمایت گسترده از شرکت‌های خلاق تأکید کرده و گفته که این شرکت‌ها دوشادوش شرکت‌های دانش‌بنیان از تمامی بسته‌های حمایتی مصوب بهره‌مند خواهند شد.

«سمیه رفیعی» نماینده مردم تهران، اسلامشهر، ری و شمیرانات در این باره گفت: «مجلس شورای اسلامی با توجه به میزان اهمیت شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان در سیاست‌های نظام و سطح تاثیرگذاری نوآوری و فناوری در پیشبرد اقتصادی کشور، اهتمام بسیار ویژه‌ای به این موضوع دارد و تمام توان خود را بسیج کرده است تا این شرکت‌ها در حوزه تقنینی مشکلی نداشته باشند.»

او افزود: «در زمینه اجرا نیز برای تخصیص هر چه بهتر حمایت‌ها، در تلاش هستیم تا با انجام وظایف نظارتی مجلس، سطح پشتیبانی از این مجموعه‌های نوآور را افزایش دهیم. حمایت‌های مجلس در هر دو حوزه مادی و معنوی در جریان است و با توجه به نیازمندی‌های جوانان خلاق و فناور کشور، لازم است تا برخی حمایت‌های اداری و مالی هدفمند از آنها صورت گیرد.»

رفیعی تأکید ویژه‌ای بر شرکت‌های خلاق داشت و در این باره تصریح کرد: «در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان البته شرکت‌های خلاق قرار دارند، که هر چند شاید به اندازه شرکت‌های دانش‌بنیان شناخته شده نباشند اما آنها در حوزه‌های گسترده‌ای مانند کسب و کارهای دیجیتال و فضای مجازی، بازی، اسباب بازی و سرگرمی، صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی، صنایع دیداری و شنیداری، طراحی، یادگیری، چاپ و نشر، گیاهان داروئی و طب سنتی، هنرهای تجسمی و نمایشی و سایر صنایع خلاق و فرهنگی، فعال هستند و نیازمند حمایت‌های وسیعی هستند.»

رفیعی در انتهای صحبت‌هایش همچنین گفت که در تلاش هستند تا در قوانین در دست بررسی مجلس شورای اسلامی، شرکت‌های خلاق نیز در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان از تمام حمایت‌ها برخوردار باشند.

شایان ذکر است که چندی پیش، صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق برای ارائه تسهیلات به شرکت‌های خلاق تاسیس شد. تا پیش از این موضوع شرکت‌های خلاق صندوقی برای ارائه تسهیلات که مختص به امور خودشان باشند را نداشتند و حالا با این اقدام و حمایت‌های نمایندگان مجلس به نظر می‌رسد که آینده بهتری در انتظار شرکت‌های خلاق فعال در کشور باشد.

گفتنیست شرکت‌های خلاق می‌توانند از معاونت علمی ریاست جمهوری نماد خلاق بودن را دریافت کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی