ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

صندوق نوآوری: ۴۵۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی یک میلیون دلار صادرات داشتند

معاون توسعه نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد تنها ده درصد از کل شرکت‌های دانش بنیان ایرانی توانسند تا امروز یک میلیون دلار صادرات داشته باشند. «سیاوش ملکی‌فر» امروز در برنامه «یکشنبه های صادراتی؛ ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۹

معاون توسعه نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد تنها ده درصد از کل شرکت‌های دانش بنیان ایرانی توانسند تا امروز یک میلیون دلار صادرات داشته باشند.

«سیاوش ملکی‌فر» امروز در برنامه «یکشنبه های صادراتی؛ پذیرش هیئت تجاری و فناوری در حوزه کشاورزی از کشور کنیا» که به صورت آنلاین در محل در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، گفت این مجموعه برنامه مفصلی برای حضور شرکت های دانش بنیان در عرصه بین المللی دارد. او در اینباره بیشتر توضیح داد و گفت: «اکنون بیش از شش هزار شرکت دانش بنیان در ۴۵ پارک علم و فناوری فعالیت می‌کنند و این پتانسیل صادراتی برای آنها وجود دارد.»

معاون توسعه نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه عمده شرکت های دانش بنیان در لبه تکنولوژی کار می کنند، گفت: »در حال حاضر حدود ۲۰۰ مرکز رشد و حدود ۲۰۰ شتابدهنده و به عبارتی مرکز رشد خصوصی در حال فعالیت هستند. به گفته ملکی فر براساس آخرین آمار صادراتی، ۴۵۰ شرکت دانش بنیان (۱۰ درصد از کل دانش بنیان‌ها) حدود یک میلیون دلار صادرات داشته‌اند.

معاون توسعه نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی درباره برقراری ارتباط جهانی اکوسیستم استارتاپی ایران با دنیا گفت: «در این راستا، بهمن ماه سال گذشته خانه نوآوری ایران در کنیا راه اندازی شد و هیئتی از شرکت های دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به این کشور اعزام شده اند.»

ملکی فر با تاکید بر ضرورت ثبت لوگو، برند و اختراع در کشور مبدا توسط شرکت‌ها ادامه داد: «صندوق نوآوری و شکوفایی در زمینه ثبت اختراع ، نشان تجاری و طرح صنعتی از شرکت ها حمایت می کند.»

معاون توسعه نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار داشت: «بسیاری از شرکت ها حمایت های صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را یکی می دانند اما حمایت های در نظر گرفته شده در هر دو نهاد جدا و متفاوت است و شرکت ها می توانند از حمایت هر دو نهاد بهره ببرند.»

ملکی فر با اشاره مجدد به راه اندازی خانه نوآوری در کنیا تاکید کرد: «این مرکز ظرفیت خوبی برای شرکت‌های ایرانی در بازار خارجی محسوب می‌شود. شرکت ها می توانند با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در کنیا در این خانه نوآوری صاحب دفتر شوند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • arash
    arash | ۲۳ خرداد ۱۴۰۰

    خسته نباشید واقعا، ۴۵۰ شرکت یه مملکت ۸۰ میلیونی کلا ۱ میلیون دلار صادرات داشته، این رو با سود خالص میلیارد دلاری سه ماهه برخی شرکت های حوزه تکنولوژی کشورهای توسعه یافته مقایسه کنید.

مطالب پیشنهادی