ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دوربین گلکسی S22 اولترا
تکنولوژی

فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در نیمه اول ۲۰۲۱ به ۶۵۰ میلیون دستگاه می‌رسد

با پیشرفت واکسیناسیون در کشورهای پیشرفته، فروش گوشی‌های هوشمند رو به افزایش است و انتظار می‌رود شرکت‌ها در نیمه اول ۲۰۲۱، نزدیک به ۶۵۰ میلیون دستگاه روانه بازار کنند. طبق گزارش جدید «دیجی‌تایمز»، فروش این ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۵

با پیشرفت واکسیناسیون در کشورهای پیشرفته، فروش گوشی‌های هوشمند رو به افزایش است و انتظار می‌رود شرکت‌ها در نیمه اول ۲۰۲۱، نزدیک به ۶۵۰ میلیون دستگاه روانه بازار کنند.

طبق گزارش جدید «دیجی‌تایمز»، فروش این محصولات در سال ۲۰۲۱ رشد ۶.۴ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۰ تجربه می‌کند و به ۱.۳۲ میلیارد دستگاه می‌رسد. شرکت‌ها در نیمه اول سال جاری میلادی نزدیک به ۶۵۰ میلیون گوشی خواهند فروخت و در رتبه‌های اول تا پنجم به ترتیب شرکت‌های سامسونگ، اپل، شیائومی، اوپو و ویوو قرار می‌گیرند.

این شرکت‌ها در نیمه اول ۲۰۲۱ نسبت به سال گذشته، رشد قابل توجهی را تجربه کرده‌اند که این رشد برای شیائومی چشمگیرتر است.

در گزارش اخیر به فروش گوشی‌های 5G هم اشاره شده. انتظار می‌رود فروش آن‌ها در سال ۲۰۲۱ در محدوده ۵۰۰ تا ۵۲۰ میلیون قرار گرفت که از رشد ۷۰ تا ۸۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ خبر می‌دهد. اپل احتمالا در این بخش از بازار پیشرو باشد چرا که گوشی‌های سری آیفون ۱۲ از این شبکه ارتباطی پشتیبانی می‌کنند.

دیجی‌تایمز همچنین فروش گوشی‌های تاشو در سال جاری میلادی را بین ۱۸ تا ۲۰ میلیون دستگاه تخمین زده است. اگرچه سامسونگ همچنان در این بازار حکمرانی خواهد کرد، اما به نظر می‌رسد سهمش به کمتر از ۴۰ درصد می‌رسد.

کره‌ای‌ها در ادامه سال جاری میلادی و احتمالا در تابستان پیش رو، از نسل جدید گوشی‌های تاشو خود یعنی گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ رونمایی خواهند کرد. این محصولات که انتظار می‌رود ارزان‌تر از نسل قبلی‌شان باشند، می‌توانند فروش سامسونگ را افزایش دهند.

آمارهای بالا به صورت تخمینی اعلام شده‌اند و برای اطلاع از آمارهای دقیق باید تا پایان ۲۰۲۱ صبر کنیم تا ببینیم شرکت‌ها چه عملکردی از خودشان نشان می‌دهند. با این وجود از همین حالا می‌توان گفت هواوی عملکرد مناسبی در بازار نخواهد داشت چرا که در فصل اول ۲۰۲۱، سهمش از بازار به ۴ درصد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی