ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انویدیا به‌زودی به پشتیبانی از ویندوز ۷ و ۸ خاتمه می‌دهد

نزدیک به ۶ سال است که ویندوز ۱۰ در بازار حضور دارد، با این حال هنوز کاربرانی هستند که از نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز استفاده می‌کنند. تا به امروز برخی شرکت‌ها به پشتیبانی از این نسخه‌ها ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

نزدیک به ۶ سال است که ویندوز ۱۰ در بازار حضور دارد، با این حال هنوز کاربرانی هستند که از نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز استفاده می‌کنند. تا به امروز برخی شرکت‌ها به پشتیبانی از این نسخه‌ها پایان داده‌اند و حالا انویدیا اعلام کرده که در آینده نزدیک دیگر از ویندوز ۷ و ۸ پشتیبانی نخواهد کرد.

با وجود اینکه بسیاری از بازی‌های جدید تنها روی ویندوز ۱۰ اجرا می‌شوند، انویدیا همچنان به انتشار آپدیت‌های درایو برای ویندوز ۷، ۸ و ۸.۱ ادامه داد. اما حالا باید منتظر تغییر این روند باشیم چرا که انویدیا اواخر سال جاری میلادی دیگر برای این نسخه‌های ویندوز بروزرسانی منتشر نخواهد کرد.

انویدیا از پایان پشتیبانی از این نسخه‌های ویندوز در اکتبر ۲۰۲۱ (مهر-آبان ۱۴۰۰) خبر داده:

«چنین تصمیمی از اکتبر ۲۰۲۱ اجرایی می‌شود. بروزرسانی‌های Game Ready Driver شامل بهبودهای عملکرد، قابلیت‌های جدید و رفع باگ‌ها بطور انحصاری برای سیستم‌هایی که از ویندوز ۱۰ به عنوان سیستم عامل استفاده می‌کنند، منتشر می‌شوند. آپدیت‌های امنیتی حیاتی و مهم تا سپتامبر ۲۰۲۴ در اختیار کاربران با سیستم‌ عامل‌های ویندوز ۷، ۸ و ۸.۱ قرار خواهند گرفت.»

انویدیا

عدم انتشار بروزرسانی درایور برای این سیستم عامل‌ها تاثیری روی عملکرد بازی‌های کنونی ندارد، با این حال دیگر شاهد بهبود عملکرد آن‌ها نخواهیم بود و تنها کاربران ویندوز ۱۰ می‌توانند از قابلیت‌های جدید بهره‌مند شوند.

کارت‌های گرافیک جدیدی که نیازمند دریافت درایور پس از اکتبر ۲۰۲۱ باشند، دیگر روی ویندوز ۷، ۸ و ۸.۱ کارایی نخواهند داشت، البته در حال حاضر اکثر GPUهای مدرن انویدیا فاقد برخی ویژگی‌ها روی نسخه‌های قدیمی ویندوز هستند که برای مثال می‌توان به قابلیت رهگیری پرتو در سری RTX 30 اشاره کرد.

انویدیا علاوه بر این نسخه‌های ویندوز، از اکتبر ۲۰۲۱ دیگر بروزرسانی‌های Game Ready Driver را برای کارت‌های گرافیک با معماری کپلر شامل سری GTX 600 و GTX 700 به همراه نسخه‌های اصلی تایتان، تایتان بلک و تایتان زد منتشر نخواهد کرد.

با وجودی که تنها چندین روز با معرفی ویندوز ۱۱ فاصله داریم و مایکروسافت از پایان پشتیبانی از ویندوز ۱۰ در سال ۲۰۲۵ خبر داده، اما انویدیا احتمالا تا چندین سال پس از ردموندی‌ها به پشتیبانی از ویندوز ۱۰ ادامه خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • icejamal
    icejamal | ۲۳ خرداد ۱۴۰۰

    هموطنان ایرانی خود متخصص بین ولی با قدرت تمام تا 30 سال دیگه از درایو های قدیمی استفاده میکنن و تسلیم نمیشن برای استفاده نکردن از ویندوز منسوخ 7
    😂

  • Reza12022
    Reza12022 | ۲۳ خرداد ۱۴۰۰

    نه چرا انویدیا نکن این کارو،، دستت به زمین و لنگت به هوا ....

مطالب پیشنهادی