ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موج جدید شیوع کرونا در آسیا می‌تواند کمبود جهانی تراشه را جدی‌تر کند

موج جدید کووید-۱۹ در آسیا می‌تواند در زنجیره تامین تراشه مشکل ایجاد کند و منجر به کمبود نیمه‌رساناها در جهان شود. تایوان یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان چیپ در دنیاست و هم اکنون مشکلات و ابتلاهای ...

ریحانه ولی‌پور
نوشته شده توسط ریحانه ولی‌پور | ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

موج جدید کووید-۱۹ در آسیا می‌تواند در زنجیره تامین تراشه مشکل ایجاد کند و منجر به کمبود نیمه‌رساناها در جهان شود. تایوان یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان چیپ در دنیاست و هم اکنون مشکلات و ابتلاهای جدید کرونا را تجربه می‌کند. مرکز کنترل همه‌گیری تایوان روز گذشته ۲۵۱ ابتلای جدید و ۲۶ مرگ بر اثر این بیماری را اعلام کرد. در روز جمعه نیز ۲۸۷ پرونده جدید و ۲۴ مرگ اعلام شد. از ماه گذشته آمار اعلام شده رو به افزایش بوده و تعداد مبتلایان از تنها چند عدد به صدها مورد جدید افزایش یافته است.

این شروع جدید همه‌گیری تاثیر بزرگی روی حداقل یک کمپانی بزرگ تایوان خواهد داشت. در یکی از بزرگترین شرکت‌های تست و پخش چیپ در تایوان در این ماه، تست کووید-۱۹ بیشتر از ۲۰۰ کارمند مثبت بوده. این اتفاق منجر به قرنطینه بیش از دو هزار کارمند این شرکت شده و درآمد آن را به یک سوم کاهش داده است.

کمبود تراشه

یکی از شرکت‌های بزرگ تایوان به نام TSMC که چیپ‌های اپل، کوالکام و سایر کمپانی‌های بزرگ جهان را تولید می‌کند، اعلام کرده که هنوز تحت تاثیر این اتفاق اخیر قرار نگرفته، اما از فروردین ماه اخطار داده که ممکن است در اواخر سال ۲۰۲۲ با کمبود چیپ در دنیا مواجه شویم و حالا مشخص نیست که آغاز دوباره موج جدید ابتلا به این بیماری در تایوان چه تاثیری روی تولید چیپ خواهد گذاشت.

کمپانی‌های تولید نیمه‌رساناها در مالزی نیز اعلام کرده‌اند که خط تولیدشان در اعمال قرنطینه سراسری بین ۱۵ تا ۴۰ درصد کاهش یافته. همچنین مراکز ارسال در آسیا نیز تحت تاثیر همه‌گیری قرار گرفتند. فعالیت یکی از بزرگترین بنادر ترانزیتی شنژن در چین تا ۳۰ درصد کاهش یافته است.

جهان هم اکنون با کمبود تراشه دست و پنجه نرم می‌کند و این کمبود به اندازه‌ای است که گزارشی جدید از احتمال توقف تولید گلکسی S21 FE خبر داده تا سامسونگ یکی از گوشی‌هایی که می‌تواند امسال پرفروش باشد را روانه بازار نکند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی