ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت AMD احتمالا توان معماری RDNA 3 را بطور چشمگیری افزایش می‌دهد

نسل دوم معماری RDNA به‌خاطر پیشرفت‌هایی که در زمینه عملکرد و راندمان مصرف داشت، مورد تحسین قرار گرفت. حالا AMD در حال کار روی RDNA 3 است و طبق گزارش‌ها، این نسل ارتقای عظیمی دارد ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

نسل دوم معماری RDNA به‌خاطر پیشرفت‌هایی که در زمینه عملکرد و راندمان مصرف داشت، مورد تحسین قرار گرفت. حالا AMD در حال کار روی RDNA 3 است و طبق گزارش‌ها، این نسل ارتقای عظیمی دارد و باید منتظر جهش‌های قابل توجهی در بخش توان و بهینگی باشیم.

طبق اعلام کانال یوتیوب RedGamingTech یا RGT، عملکرد رهگیری پرتو در RDNA 3 پیشرفت زیادی نسبت به نسل فعلی خواهد داشت و پا به پای محصولات انویدیا پیش می‌آید. گفته شده که AMD در نسل سوم RDNA از نسل بعدی فناوری رهگیری پرتو استفاده می‌کند که هوشمندتر از نسل فعلی خواهد بود و حتی می‌تواند آن‌ها را از انویدیا پیش بیندازد. معماری RDNA 3 همچنین قرار است دستورالعمل‌های جدیدی برای یادگیری ماشینی داشته باشد.

AMD نسبت به عملکرد شطرنجی‌سازی (Rasterization) هم بی‌توجه نبوده و با توجه به گفته یک منبع آگاه در شبکه اجتماعی توییتر، معماری Navi 32 ،Navi 31 و Navi 33 به‌ترتیب ۲.۸، ۲.۲ و ۱.۵ برابر بهتر از معماری موجود در کارت گرافیک رادئون RX 600 XT عمل می‌کنند.

در حال حاضر مشخص نیست که AMD چگونه به این پیشرفت‌ها دست پیدا کرده است. شاید تعداد واحدهای رایانش (CU) این نسل از ۸۰ واحد موجود در 6900 XT بیشتر شده، شاید هم این ارتقا صرفا به خاطر بهبود توان در معماری هر واحد پردازش و افزایش سرعت کلاک پردازنده ممکن شده باشد. البته این احتمال نیز وجود دارد که ترکیبی از این تکنیک‌ها به کار گرفته شده باشد.

با تمام این گفته‌ها، هنوز چیزی به‌طور قطعی مشخص یا تایید نشده و بهتر است اطلاعات موجود را در حد شایعه در نظر بگیرید. AMD معماری RDNA 2 را در سال ۲۰۱۹ در مراسم E3 معرفی کرد. این معماری حالا در کنسول‌های جدید سونی و مایکروسافت استفاده شده و پایه نسل بعدی بازی‌ها به حساب می‌آید. نسل سوم معماری RDNA طبق نقشه راه AMD احتمالا در اواخر سال ۲۰۲۱ معرفی می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی