ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

قابلیت‌های آفرود تویوتا لندکروزر جدید معرفی شد [تماشا کنید]

تویوتا لندکروزر در طول هفت دهه گذشته به یکی از انتخاب‌های اول علاقه‌مندان آفرود تبدیل شده و بسیاری از خریداران آن را افراد ماجراجو تشکیل می‌دهند. ژاپنی‌ها با علم به این مساله تمام تلاش خود ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

تویوتا لندکروزر در طول هفت دهه گذشته به یکی از انتخاب‌های اول علاقه‌مندان آفرود تبدیل شده و بسیاری از خریداران آن را افراد ماجراجو تشکیل می‌دهند. ژاپنی‌ها با علم به این مساله تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا نسل جدید این شاسی‌بلند نمادین را با توانایی‌های آفرود بهتر راهی بازار کنند.

برای معرفی توانمندی‎های آفرود لندکروزر J300، تویوتا ویدیویی جالب را منتشر کرده که در آن به سیستم‌ها و تکنولوژی‌های پیشرفته پرداخته شده است. همانطور که در این ویدیو می‌توانید مشاهده فرمایید، لندکروزر J300 به یک سیستم مادر با نام Multi Terrain مجهز است. این سیستم همزمان مدیریت ترمزها، سیستم تعلیق و موتور را در اختیار گرفته و بسته به شرایط هر لحظه بهترین تنظیمات را اعمال می‎‌کند.

به غیر از این، لندکروزر J300 از حالت‌های مختلف رانندگی برای دنده سنگین و دنده سبک سود می‌برد. در دنده سنگین این حالت‌ها عبارتند از خودکار، شن و سنگلاخی. در دنده سبک هم حالت‎‌های موجود شامل این موارد هستند: خودکار، خاکی، شن، گل و برف عمیق. انتخاب این حالت‌ها به راحتی هر چه تمام و از طریق یک دکمه گردان صورت می‌گیرد.

آفرود با تویوتا لندکروزر

مثل برخی شاسی‌بلندهای رقیب، تویوتا لندکروزر جدید هم به سیستم کنترل خزش (Crawl Control) مجهز شده است. با فعال شدن این سیستم، خودرو به آرامی روی مسیرهای ناهموار حرکت می‌کند و نیازی به حفظ پا روی پدال گاز نیست. هنگام استفاده از این سیستم، قابلیت دیگری به نام دستیار چرخش فعال می‌شود. این قابلیت در مسیرهای باریک که باید شعاع گردش کوتاه باشد، به کمک راننده آمده و با قفل کردن چرخ عقب حاضر در داخل پیچ، دور زدن و یا چرخش را راحت‌تر می‌کند.

تویوتا لندکروزر جدید
آفرود با تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲

قفل دیفرانسیل جلو، مرکزی و عقب دیگر ویژگی کاربردی تویوتا لندکروزر J300 است که با اتکا به آن می‌توان از مسیرهای خیلی لغزنده یا گل‌آلود عبور کرد. این ویژگی نیز به وسیله دکمه‌های موجود روی قسمت میانی داشبورد قابل مدیریت است.

با توجه به ارتفاع حداکثری 230 میلیمتری از سطح زمین و زوایای ورود و خروج 32 و 26.5 درجه‌ای باید گفت J300 پتانسیل زیادی در فتح انواع پستی و بلندی‌ها دارد. همانگونه که قبلا به اطلاعتان رسانده‌ایم در این نسل خبری از موتور V8 نیست و دو موتور V6 وظیفه تامین نیرو را بر عهده دارند.

موتور بنزینی توئین توربوی لندکروزر J300 حجمی برابر با 3.5 لیتر داشته و 409 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. موتور 3.3 لیتری توئین توربوی دیزلی نیز 305 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور دارد. گفته می‌شود این نسل از لندکروزر در بازار آمریکا غایب خواهد بود، اما احتمالا مدلی لوکس‌تر از آن با نشان لکسوس در این کشور به فروش خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Eusasgod
    Eusasgod | ۲۴ خرداد ۱۴۰۰

    در حد خودش مناسبه ولی بهترین نیست چون گزینه هایی مثل مرسدس جی کلاس و هامر و فورد بخصوص هامر الکتریکی جدید که اعجوبه ای هست و خیلی خفنه از هر لحاظ بهتر هستن.

  • MOHAMMADmartin
    MOHAMMADmartin | ۲۳ خرداد ۱۴۰۰

    داخلش قشنگه ولی بیرونش زشته در برابر رقبا مخصوصا

مطالب پیشنهادی