ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شکایت از اپل بخاطر نقض پتنت‌های ارتباطات بی‌سیم در آیفون‌ها و آیپدها

اپل به‌تازگی با پرونده قضایی جدیدی روبرو شده که عملا همه محصولات مجهز به فناوری‌های ارتباطی وای‌فای و سلولار این شرکت را ناقض پتنت می‌داند. این پرونده که به طور خاص از آیفون 5s به ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

اپل به‌تازگی با پرونده قضایی جدیدی روبرو شده که عملا همه محصولات مجهز به فناوری‌های ارتباطی وای‌فای و سلولار این شرکت را ناقض پتنت می‌داند. این پرونده که به طور خاص از آیفون 5s به بعد و آیپدهای جدید اسم می‌برد، در ایالت تگزاس آمریکا ثبت شده است.

شرکت «Smart Mobile» با ثبت شکایتی در دادگاه منطقه‌ای غرب تگزاس مدعی شده که محصولات اپل از جمله آیفون‌ها و آیپدها، ۱۳ پتنت متعلق به این شرکت را نقض کرده‌اند. همه این پتنت‌ها ویژگی مشترکی دارند و برخی از آن‌ها دنباله‌ای بر پتنتی مربوط به سال ۱۹۹۹ هستند.

این پتنت‌ها به سیستم‌های ارتباطی بی‌سیم و دستگاه‌هایی می‌پردازند که قابلیت‌های ارتباطی صوتی و داده‌ای دارند یا می‌توانند به‌صورت پویا بین شبکه‌های بی‌سیم جابه‌جا شوند. این پتنت‌ها همچنین به دستگاه‌هایی اشاره می‌کنند که قادرند با اتصال به سرورها عملکردهای خود را افزایش دهند.

در این شکایت به صراحت به بخشی از دستگاه‌های اپل از جمله آیفون، آیپد و اپل واچ اشاره شده و به‌طور خاص از آیفون 5s به بعد و مدل‌های جدید آیپد پرو نام برده. افزون بر این، نام فناوری‌های بی‌سیم خاصی مثل MPTCP و MIMO هم ذکر شده است. فناوری اول به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد به‌صورت همزمان از شبکه‌های سلولار و وای‌فای استفاده کنند. فناوری دوم با استفاده از یک سیستم چند آنتنی کیفیت ارتباطات بی‌سیم را افزایش می‌دهد.

شاکی این پرونده مدعی است که اپل حداقل از نیمه دوم سال ۲۰۱۵ از هشت پتنت این شرکت اطلاع داشته است. Smart Mobile در آن زمان از طریق واسطه‌ای به نام Global Technology Transfer Group سعی کرد بخشی از مالکیت‌های فکری خود را به اپل بفروشد ولی ظاهرا این اقدام به جایی نرسیده است.

شرکت Smart Mobile در شکایت خود خواستار تشکیل هیئت منصفه شده و درخواست غرامت، منع استفاده از پتنت‌ها و تولید یا فروش محصولات مربوطه را اعلام کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی