ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جی‌پی مورگان: آمازون با عبور از والمارت، بزرگترین خرده‌فروشی آمریکا می‌شود

براساس پیش‌بینی تحلیلگران جی‌پی مورگان، آمازون در سال ۲۰۲۲ با پیشی گرفتن از والمارت، جایگاه بزرگترین خرده‌فروشی ایالات متحده آمریکا را از آن خود خواهد کرد. تحلیلگران جی‌پی مورگان با انتشار یادداشتی می‌گویند برآوردهای آنها ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۵

براساس پیش‌بینی تحلیلگران جی‌پی مورگان، آمازون در سال ۲۰۲۲ با پیشی گرفتن از والمارت، جایگاه بزرگترین خرده‌فروشی ایالات متحده آمریکا را از آن خود خواهد کرد.

تحلیلگران جی‌پی مورگان با انتشار یادداشتی می‌گویند برآوردهای آنها نشان می‌دهند آمازون سال آینده میلادی سریع‌ترین میزان رشد را به نام خود رقم خواهد زد. در یادداشت مذکور، یکی از شاخص‌های مهم صنعتی آمازون به نام «GMV» (‌حجم ناخالص کالا) بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ نسبت به رقیب اصلی‌اش در حوزه خرده فروشی مورد بررسی قرار گرفته که از رشد چشمگیرتر و سریع‌تر حکایت دارد.

برآوردهای جی‌پی مورگان نشان می‌دهند که شاخص GMV آمازون در سال آینده میلادی احتمالا سریع‌تر از والمارت رشد می‌کند و همین مساله باعث خواهد شد آمازون بتواند لقب بزرگترین خرده‌فروشی ایالات متحده را به نام خود رقم بزند.

براساس برآوردهای انجام شده، شاخص حجم ناخالص کالا آمازون در سال ۲۰۲۰ با افزایش ۴۱ درصدی در سال به ۳۱۶ میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که شاخص GMV والمارت با رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته به ۴۳۹ میلیارد دلار رسیده است.

آمازون بزرگترین خرده‌فروشی

«کریستوفر هورورز» و «داگ آنموت» از تحلیلگران جی‌پی مورگان می‌گویند:

«براساس برآوردهای فعلی، به نظر می‌رسد آمازون می‌تواند از والمارت پیشی بگیرد و به بزرگترین خرده‌فروشی ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ تبدیل شود.»

از نگاه تحلیلگران مذکور، تلاش آمازون برای ورود به کسب‌وکارهای بزرگ و تا حدی بکر در این موفقیت بی‌تاثیر نبوده است. برای مثال با ورود این خرده فروشی به بازار صنایع غذایی و پوشاک، برنامه‌های عضویت پرایم و حضور شرکت‌های شخص ثالث از برخی مواردی هستند که در موفقیت آمازون نقش داشته‌اند. برای مثال تعداد مشترکان پرایم آمازون که در ابتدای سال ۲۰۲۰ رقمی در حدود ۱۵۰ میلیون مشترک را تشکیل می‌دادند، در ماه آوریل به مرز ۲۰۰ میلیون کاربر رسید.

از سوی دیگر همه‌گیری کرونا نیز باعث شد آمازون بتواند روزهای بهتری را تجربه کند. کاربران این خرده‌فروشی در شرایط قرنطینه و همه‌گیری کرونا بسیاری از مایحتاج خود، از لوازم خانگی گرفته تا مواد غذایی را از طریق آمازون تهیه کردند.

برآوردهای جی‌پی مورگان نشان می‌دهند که آمازون توانسته سهم بازار فروش خود را در سال ۲۰۲۰ در حدود ۳۹ درصد افزایش دهد. این در حالی است که سهم بازار آمازون در سال ۲۰۱۴ در حدود ۲۴ درصد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی