ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

نواواکس از اثربخشی ۹۰ درصدی واکسن کرونا خود در جدیدترین آزمایش بالینی خبر داد

شرکت نواواکس در گزارشی اعلام کرد که داده‌های مربوط به مراحل پایانی آزمایش بالینی واکسن کرونا این شرکت در ایالات متحده از کارایی بیش از ۹۰ درصدی آن در برابر گونه‌های مختلف ویروس کرونا خبر ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۵

شرکت نواواکس در گزارشی اعلام کرد که داده‌های مربوط به مراحل پایانی آزمایش بالینی واکسن کرونا این شرکت در ایالات متحده از کارایی بیش از ۹۰ درصدی آن در برابر گونه‌های مختلف ویروس کرونا خبر می‌دهد.

نتایج آزمایش‌های بالینی انجام شده روی ۳۰ هزار داوطلب در ایالات متحده و مکزیک، نواواکس را در مسیر ثبت درخواست مجوز اضطراری واکسن در آمریکا و سایر کشورها برای سه ماهه سوم ۲۰۲۱ قرار می‌دهد.

شرکت نواواکس می‌گوید واکسن تولیدی این شرکت برپایه پروتئین، بیش از ۹۳ درصد در برابر انواع غالب ویروس کرونا که باعث نگرانی محققان و مقامات بهداشتی شده، کارایی دارد.

تولید واکسن‌های مبتنی بر پروتئین از روش‌ معمول برای تحریک پاسخ ایمنی بدن بهره می‌برند و از  همین روش برای تولید واکسن‌های دیگری همچون سیاه سرفه و زونا نیز استفاده شده است.

واکسن کرونا نواواکس

دکتر «گریگوری گلن»، مدیر بخش تحقیق و توسعه نواواکس در گفتگو با رویترز اعلام کرد در حین آزمایش‌های بالینی، این شرکت نوع B.1.1.7 که برای اولین بار در انگلستان مشاهده شد و بعدها به رایج‌ترین گونه کرونا در ایالات متحده تبدیل شد را کشف کرده است. همچنین نواواکس توانسته در حین تست‌ها گونه‌های دیگری از ویروس کرونا را که برای اولین بار در برزیل، آفریقای جنوبی و هند در میان شرکت‌کنندگان در آزمایش به آن مبتلا شدند را کشف کند.

به نظر می‌رسد واکسن نواواکس کارایی ۹۱ درصدی روی افراد در معرض خطر ابتلا به عفونت شدید و ‌۱۰۰ درصد اثربخشی در پیشگیری از ابتلا به موارد متوسط کرونا دارد. دکتر گلن می‌گوید این واکسن تقریبا ۷۰ درصد در برابر انواع گونه‌های کرونا که نواواکس قادر به شناسایی آنها بوده، اثربخش خواهد بود.

نواواکس می گوید داوطلبان در مرحله تست بالینی عوارض جانبی خفیفی از جمله سردرد، خستگی و درد عضلانی را تجربه کرده‌اند. هرچند تعداد کمی از افراد نیز از عوارض جانبی شدیدتری خبر داده‌اند.

نواواکس قصد دارد تا پاپان سه ماهه سوم ۲۰۲۱ در حدود ۱۰۰ میلیون دوز و تا پایان سه ماهه چهارم سال جاری میلادی ۱۵۰ میلیون دوز واکسن تولید کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی