ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اندروید ۱۲ مدت زمان تماس‌ها را در نوار وضعیت نشان می‌دهد

بتای دوم اندروید ۱۲ منتشر شد و گوگل تغییرات زیادی را نسبت به بتای نخست ارائه کرده است. در اندروید ۱۲ بتا ۲ قابلیتی اضافه شده که هنوز رسما فعال نیست، اما به کاربر اجازه ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۳:۴۵

بتای دوم اندروید ۱۲ منتشر شد و گوگل تغییرات زیادی را نسبت به بتای نخست ارائه کرده است. در اندروید ۱۲ بتا ۲ قابلیتی اضافه شده که هنوز رسما فعال نیست، اما به کاربر اجازه می‌دهد در هنگام برقراری تماس‌های تلفنی مدت زمان تماس‌ها را از نوار وضعیت ببیند.

از آن‌جایی که اندروید ۱۲ هنوز در مرحله بتا قرار دارد، بخشی از قابلیت‌های آن همچنان تکمیل نشده‌اند و در دسترس نیستند. یکی از این قابلیت‌ها نوار وضعیت جدیدی است که تماس کنونی را نشان می‌دهد. این ویژگی در اصل باید به‌صورت پیش‌فرض فعال باشد ولی چون اپلیکیشن Google Phone هنوز از آن پشتیبانی نمی‌کند، کاربران نمی‌توانند از این قابلیت استفاده کنند. ولی کاربری در توییتر به نام kdrag0n تصاویری از این ویژگی را به اشتراک گذاشته است.

کاربر kdrag0n برای آزمایش این ویژگی به‌صورت دستی تابع Notification.CallStyle را به اپلیکیشن Extensions خودش در اندروید ۱۲ اضافه کرده است. همان طور که در تصاویر پیداست، وقتی تماسی برقرار باشد و کاربر صفحه تماس را ترک کند، اندروید ۱۲ آیکنی را در نوار وضعیت به نمایش می‌گذارد که مدت زمان تماس را نشان می‌دهد.

اندروید ۱۲

اندروید ۱۱ در حال حاضر مدت زمان تماس را در نوار وضعیت مشخص نمی‌کند. ولی برای مشاهده زمان تماس می‌توانید پنل نوتیفیکیشن‌ها را باز کنید یا به اپ Phone برگردید. همان‌طور که گفتیم، این ویژگی در بتای دوم اندروید ۱۲ پیاده‌سازی شده،. بنابراین هر زمان که گوگل پشتیبانی از آن را به اپ Phone بیاورد، کاربران نسخه بتای اندروید می‌توانند به این ویژگی دسترسی داشته باشند.

بتای دوم اندروید ۱۲ بسیاری از ویژگی‌های در حال توسعه اندروید ۱۲ را به واقعیت تبدیل کرده است. برای مثال، داشبورد حریم خصوصی که گوگل در کنفرانس I/O 2021 از آن پرده برداشت، در این نسخه در دسترس است. سیستم تم پویای Material You هم فعال شده تا در کنار طراحی جدید نوتیفیکیشن‌ها و منوی پاور، ظاهری تازه را در اختیار شما قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • sata
    sata | ۲۵ خرداد ۱۴۰۰

    چه باحال

  • sampple
    sampple | ۲۵ خرداد ۱۴۰۰

    تغییرات اندروید 12 واقعا اساسیه انگار، ایول

مطالب پیشنهادی