ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک: با استفاده ماینرها از انرژی‌های پاک، تسلا دوباره بیت کوین را می‌پذیرد

ایلان ماسک با انتشار توییتی می‌گوید زمانی که تایید شود ۵۰ درصد انرژی موردنیاز برای استخراج بیت کوین از نوع انرژی‌های پاک است،‌ تسلا مجددا در معاملات خود از بیت کوین پشتیبانی خواهد کرد. به ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۰

ایلان ماسک با انتشار توییتی می‌گوید زمانی که تایید شود ۵۰ درصد انرژی موردنیاز برای استخراج بیت کوین از نوع انرژی‌های پاک است،‌ تسلا مجددا در معاملات خود از بیت کوین پشتیبانی خواهد کرد.

به دنبال توییت ایلان ماسک، قیمت بیت کوین در زمان نوشتن این خبر با رشد ۱۱.۸۳ درصدی طی یک روز گذشته از مرز ۳۹ هزار دلار گذشت.

بهمن‌ماه سال گذشته، تسلا با سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری روی بیت کوین، به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران بازار باعث شد قیمت این رمزارز در عرض ۲۴ ساعت افزایش چشمگیری داشته باشد و حتی باعث شد بیت کوین قله‌ جدید قیمتی را فتح کند.

قضیه به همین جا ختم نشد و اوایل فروردین‌ماه ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا توجه ویژه‌ای به بیت کوین نشان داد تا جایی که مشخص شد امکان خرید خودروهای تسلا با این رمزارز محبوب وجود دارد. تصمیم وی بر قیمت بیت کوین و به تبع آن سایر رمزارزها تاثیر گذاشت. اما به فاصله ۴۹ روز نظر ایلان ماسک برگشت و وی اواخر اردیبهشت‌ ماه در توییت دیگری از توقف امکان خرید خودروهای تسلا با بیت کوین خبر داد و بار دیگر باعث ایجاد نوسان در بازار شد.

وی این تصمیم را به دلیل نگرانی در مورد آسیب‌های زیست محیطی گرفته بود. بلافاصله پس از انتشار توییت ایلان ماسک، قیمت بیت کوین با افت حدود ۱۰ درصد روبرو شد.

اما به نظر می‌رسد ورق برگشته و اکنون ایلان ماسک برنامه‌های دیگری را دنبال می‌کند. وی در توییت جدیدی اعلام کرده اگر تایید شود که ماینرها برای استخراج بیت کوین از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده می‌کنند، تسلا مجددا در معاملات خود از بیت کوین حمایت می‌کند. همچنین وی تایید کرده که تسلا تنها در حدود ۱۰ درصد از دارایی بیت کوین خود را فروخته و الباقی را نگه داشته است.

بسیاری از فعالان بازار رمزارز بر این باورند که نبض بازار رمزارزها با توییت‌های ایلان ماسک مدیرعامل تسلا دچار نوسان می‌شود. بعد از انتشار توییت ایلان ماسک مبنی بر حمایت مجدد از بیت کوین، ارزش این رمز ارز رشد ۵.۱ درصدی را تجربه کرد. ایلان ماسک می‌گوید رمزارزها آینده امیدوارکننده‌ای دارند ولی نباید برای محیط زیست هزینه ساز شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali_rahimi
    Ali_rahimi | ۲۴ خرداد ۱۴۰۰

    جادوی سیاه ⁦:^)⁩

مطالب پیشنهادی