ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تعلیق استفاده از دلار آمریکا در کوبا: بیت کوین جایگزین آن می‌شود؟

بانک مرکزی کوبا از همین هفته استفاده از دلار آمریکا را در این کشور به حالت تعلیق در خواهد آورد. حامیان رمزارزها در واکنش به این تصمیم، می‌خواهند کوبا نیز مسیر مشابه السالوادور را در ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

بانک مرکزی کوبا از همین هفته استفاده از دلار آمریکا را در این کشور به حالت تعلیق در خواهد آورد. حامیان رمزارزها در واکنش به این تصمیم، می‌خواهند کوبا نیز مسیر مشابه السالوادور را در پذیرش بیت کوین در پیش بگیرد.

پس از انتشار خبر ممنوعیت دلار آمریکا در کوبا، گروهی از فعالان رمزارزها در این کشور از دولت درخواست کردند تا مسیر مشابه السالوادور را طی کند. السالوادور به اولین کشوری تبدیل شد که بیت‌کوین را به‌عنوان یکی از پول‌های قانونی خود مورد پذیرش قرار می‌دهد. ۶۲ نفر از نمایندگان کنگره این کشور با قانونی شدن پذیرش بیت‌کوین موافقت کردند و با این حساب بیت‌کوین به‌عنوان یک پول قانونی با توانمندی‌های متعدد به‌خصوص در بحث تراکنش‌ها است رسمی می‌شود.

موانعی که تحریم‌های ایالات متحده برای نظام بانکی کوبا به وجود آورده‌اند،‌ باعث شد بانک مرکزی این کشور چنین تصمیمی بگیرد. تا جایی که به نظر می‌رسد از همین هفته کوبا سپرده‌های دلار آمریکا را ممنوع کند و افرادی که بخواهند به این کشور وارد شوند باید ارز دیگری غیر از دلار آمریکا به همراه داشته باشند.

نائب رییس بانک مرکزی کوبا طی میزگردی که از طریق تلویزیون دولتی کوبا پخش شد، توضیح داد که با روی کار آمدن ترامپ،‌ ایالات متحده تحریم‌های سخت‌تری را برای این کشور درنظر گرفت. در واقع کوبا از سال ۱۹۵۸ در معرض تحریم‌های آمریکا قرار دارد. پس از بحران ۲۰۰۸ به نظر می‌رسید ایالات متحده و کوبا در دوران ریاست جمهوری اوباما به سمت شرایط دوستانه‌تر پیش بروند.

در حال حاضر ۲۴ بانک در این کشور با تحریم‌های آمریکا دست و پنجه نرم می‌‌کنند که مشکلاتی را برای کوبا به وجود آورده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • J.A.R.V.I.S
    J.A.R.V.I.S | ۲۴ خرداد ۱۴۰۰

    😂 😂 😂
    کوبا!
    اسالوادور!
    السالوادور رسما پول ملی نداره و قبلا از دلار مردم برای مبادلات استفاده میکردن و براشون فرقی نمی کرد جایگزین کردنش چون چیزی به اسم پول ملی ندارن.
    این تب هم می خوابه
    تا دیروز اگه از پولی استفاده میکردین که پدر و مادرش مشخص بود حالا با بیتکوین کنار بیاد که قیمتش رو چند تا نهنگ(دارندگان بزرگ بیتکوین مشخص میکنن) و هیچ ثباتی نداره
    اثبات این ادعا رو هم میتونید تو نمودار قیمتیش ببینید که تو مدت کوتاهی به 60 هزار دلار رسید و بعد تا 30 هزار دلار سقوط کرد
    عه جالبه نمی گن 60 گوجه یا 60 خیار میگن 60 دلار! دلار!!

مطالب پیشنهادی