ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

۵ عبارتی که رهبران کسب‌و‌کارها نباید از آن‌ها استفاده کنند

از هر ده نفر یک نفر با مشکلات روانی زندگی می‌کند که احتمالا این موضوع شامل یکی از افرادی شود که هر روز با او کار می‌کنید یا مدیر او هستید. همه‌گیری ویروس کرونا، ناآرامی‌های ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

از هر ده نفر یک نفر با مشکلات روانی زندگی می‌کند که احتمالا این موضوع شامل یکی از افرادی شود که هر روز با او کار می‌کنید یا مدیر او هستید. همه‌گیری ویروس کرونا، ناآرامی‌های اجتماعی، فشار اقتصادی، دورکاری و تمام چیزهایی که طی سال ۲۰۲۰ تجربه کردیم، می‌تواند باعث قرار گرفتن افراد در یک بحران شخصی شود.

یکی از وظایف رهبر کسب و کار این است که کارمندان خود را بررسی کند و از وضعیت روحی و روانی آن‌ها آگاهی داشته باشد. بنابراین بسیار مهم است که شرایط آن‌ها و اینکه چگونه می‌توانید به آن‌ها کمک کنید را بدانید. با توجه به اینکه رفتار رهبر به صورت مستقیم روی کارمندان تاثیرگذار است، استفاده از کلماتی که اعتماد به نفس آن‌ها را از بین نمی‌برد، اهمیت بالایی دارد. در این مطلب پنج عبارت محرک که ممکن است به این افراد آسیب برساند را عنوان خواهیم کرد:

آن‌ها دیوانه هستند

این جمله به صورت سهل انگارانه می‌تواند برای توصیف کسی که با او مخالف هستیم، استفاده شود. از این کلمه نامهربانانه می‌توان به عنوان سلاحی برای تاثیرگذاری در برداشت عمومی از آن‌ها استفاده کرد که به هیچ وجه کار درستی نیست.

آن‌ها بیمار هستند

این واژه عبارت محرکی است زیرا بسیاری از افراد آن‌ها را با افراد جامعه ستیز، کودک آزار و افراد دیگری که به جامعه آسیب وارد می‌کنند، ارتباط می‌دهند و هیچ‌کس نمی‌خواهد با آن‌ها مقایسه شود. تعریف آن‌ها نیز متفاوت است. اگر کسی نتواند شرایط فعلی خود را مدیریت کند، ممکن است مریض باشد. اما اگر آن‌ها در بحران قرار گرفته باشند، به مشکلات روانی فرد مربوط می‌شود.

آن‌ها دو قطبی هستند

واژه دو قطبی غالبا برای توصیف رفتارهای شخص دیگری که آن‌ها را درک نمی‌کنید، استفاده می‌شود. حتی بدتر اینکه، در برخی موارد برای تصمیم‌گیری درباره تغییرات عادی خلق و خوی افراد استفاده می‌شود. از اختلال دوقطبی یا هرگونه تشخیص سلامت روانی دیگری برای توضیح درباره افراد استفاده نکنید، به خصوص اگر از شرایط آن‌ها اطلاع ندارید. زیرا اگر افراد درباره تشخیص روانی خود به شما اعتماد کرده باشند، اعتماد به وجود آمده را از بین خواهید برد، حتی اگر در مورد شخص دیگری صحبت کنید.

آن‌ها کمبود عاطفه دارند

سندرم مربوط به مسائل پدرانه، مادرانه یا هر نوع مسئله دیگری که رفتار شخصی را توضیح می‌دهد و برای بی‌اعتبار کردن افراد استفاده می‌شود. در تعریف این سندرم می‌توان گفت از جمله اختلالاتی است که در اثر ارتباط نامناسب با پدر یا مادر به وجود می‌آید. این موضوع در ادامه باعث کمبود عاطفه و مشکلاتی در برقراری ارتباط با جنس مخالف به وجود می‌آورد.

سایر قضاوت‌های شخصی

بسیاری از اوقات ممکن است با افرادی صحبت کنید که دیگران را براساس ارزش‌ها و دیدگاه شخصی خود قضاوت می‌کنند. رهبران اغلب بدون آگاهی از تاثیر آن‌ها روی دیگران قضاوت‌های خود را به اشتراک می‌گذارند. به عنوان یک رهبر، باید برای از بین بردن افکار قضاوتی خود تلاش کنیم تا کارمندان ما با اطمینان کافی، احساس شنیده‌ شدن، امنیت و پذیرش را دریافت کنند.

به صورت کلی استفاده از این پنج عبارت بسیار شرم‌آور است اما اگر از آن‌ها استفاده می‌کنید و قصد دارید در آینده رفتار خود را تغییر دهید، انجام چند مرحله بسیار مهم است. ابتدا خود و گذشته خود را ببخشید و روی شروع دوباره تمرکز داشته باشد. سپس سعی کنید سه اصل آگاهی، عذرخواهی و عمل را در کارهای روزمره خود اعمال کنید. پس از آن بهتر است به صورت هفتگی موارد در نظر گرفته شده را بررسی کنید و در آخر یک برنامه عملی برای لغزش‌های آینده ایجاد کنید.

چرخه اصلی با رهبران یک کسب و کار آغاز می‌شود. اگر آن‌ها قضاوت در مورد خود را متوقف کنند، طبیعتا دیگران را نیز قضاوت نخواهد کرد و اگر متوجه شدید که از برخی عبارات محرک استفاده می‌کنید، وقت آن رسیده که در استراتژی رهبری خود تجدیدنظر کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی