ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وضعیت حضور بازیگران حوزه فناوری در نمایشگاه الکامپ چگونه است؟

الکامپ امسال قرار است به صورت فیزیکی برگزار شود و آنطور که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران می‌گوید، این موضوع به خاطر خواسته تیم‌های استارتاپی و دیگر بازیگران حوزه فناوری انجام می‌شود. رییس نصر تهران ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

الکامپ امسال قرار است به صورت فیزیکی برگزار شود و آنطور که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران می‌گوید، این موضوع به خاطر خواسته تیم‌های استارتاپی و دیگر بازیگران حوزه فناوری انجام می‌شود. رییس نصر تهران همچنین تاکید کرده که استقبال بیش از حد انتظاری از سوی بازیگران فاوا برای ثبت نام در الکامپ صورت گرفته است؛ استقبالی که البته به عقیده او، قرار نبوده مثل سالیان قبل از کرونا باشد اما در حال حاضر هم بیش از حد انتظارات برآورده شده است.

الکامپ در سال گذشته پس از فراز و نشیب‌های زیادی در نهایت اجرایی شدنش به صورت فیزیکی کاملا منتفی شد و تنها الکام استارز به صورت آنلاین برگزار شد. سال گذشته تاریخ برگزاری الکامپ بارها به تعویق افتاد تا شاید وضعیت کرونا در کشور بهبود پیدا کند اما این موضوع در نهایت رخ نداد و برگزار کنندگان رویداد هم تصمیم به برپایی بخش کوچکی از آن به صورت آنلاین گرفتند. امسال اما قضیه کمی متفاوت است و واکسیناسیون کرونا از چند هفته پیش در سراسر کشور آغاز شده؛ هرچند این واکسیناسیون فعلا نه کامل شده و نه همه جامعه را در بر گرفته و عملا وضعیت با سال گذشته تفاوت چندانی ندارد.

طی هفته‌های اخیر چند نمایشگاه در محل نمایشگاه بین‌المللی برگزار شده است و مجوزهایی برای برپایی نمایشگاه صادر شده است. خود نمایشگاه بین‌المللی نیز ساز و کارهایی در راهروها و سالن‌ها تعبیه کرده و به عنوان مثال وضعیت تهویه سالن‌ها را بهبود بخشیده است و پروتکل‌هایی در راستای غرفه‌سازی را به حاضرین در رویداد اعلام می‌کند. اما جدا از کرونا، دیگر مسائل نظیر وضعیت وخیم اقتصادی برخی تیم‌ها در یکی دو سال گذشته که ناشی از شیوع کرونا و دیگر مسائل بوده می‌تواند مانع دیگری از حضور تیم‌ها در الکامپ باشد. واقعیت این است که حضور در الکامپ، اجازه غرفه و ساخت آن برای چند روز، دیگر یک فرآیند ارزان نیست.

آنطور که رییس نصر تهران می‌گوید آنها انتظار ندارند که نمایشگاه مانند سالیان قبل از کرونا با بازدیدکننده همراه باشد و این نمایشگاه به صورت تخصصی‌تر اجرایی می‌شود. پیگیری‌های دیجیاتو از تیم‌های بخش خصوصی، سازمان‌های دولتی و حاکمیتی اما حکایت از این دارد که بیشتر تیم‌ها یا قصد شرکت در این نمایشگاه را ندارند یا هنوز تصمیم مشخصی برای حضور در آن نگرفتند. عمده بازیگرانی که قصد شرکت کردن در نمایشگاه را نداشتند و یا هنوز تصمیم نگرفته‌اند به دیجیاتو اعلام کردند که مواردی مانند شیوع ویروس کرونا، وضعیت اقتصادی و همچنین عدم بازخورد نمایشگاه برای آنها طی سالیان گذشته از دلایلی بوده که حاضر نیستند در الکامپ ۱۴۰۰ شرکت کنند.

جدول زیر نمونه‌ای از پیگیری‌های دیجیاتو بازیگران مختلف حوزه فناوری است:

نظر شما درباره برپایی الکامپ ۱۴۰۰ به صورت فیزیکی چیست و آیا در این نمایشگاه چه به عنوان شرکت کننده (غرفه دار) و یا بازدیدکننده حضور خواهید داشت؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی