ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپ استور
تکنولوژی

اپل سیستم جستجوی اپ استور را به‌نفع اپلیکیشن‌های خود تغییر داده بود

اپل ظاهرا در سال ۲۰۱۸ در ایمیلی که در دادگاه اپیک گیمز به نمایش درآمده، اذعان کرده است که به‌صورت غیرمنصفانه و با اعمال تغییرات دستی اپلیکیشن Files خود را بالاتر از Dropbox در نتایج ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

اپل ظاهرا در سال ۲۰۱۸ در ایمیلی که در دادگاه اپیک گیمز به نمایش درآمده، اذعان کرده است که به‌صورت غیرمنصفانه و با اعمال تغییرات دستی اپلیکیشن Files خود را بالاتر از Dropbox در نتایج جستجوی اپ استور نشان می‌داده است.

در یکی از ایمیل‌هایی که در دادگاه اپیک گیمز و اپل به نمایش درآمد، کوپرتینویی‌ها ظاهرا به اولویت دادن به اپلیکیشن Files در برابر رقبا اذعان کرده بودند. «دیبانکور نسکار»، مدیر بخش جستجوی اپلیکیشن‌های اپل پس از آن‌که مدیرعامل اپیک نشان می‌دهد که این شرکت حتی در زمان جستجوی نام دراپ‌باکس ابتدا اپلیکیشن Files را نمایش می‌داده، می‌نویسد: «ما ارتقای دستی اپ‌ها را حذف می‌کنیم و از این پس نتایج جستجو باید منطقی‌تر شوند.»

نسکار در این ایمیل‌ها پذیرفته بود که اپل به‌صورت دستی به اپ Files اولویت داده است. با این حال، حتی معاون اپ استور، «مت فیشر» هم در ایمیلی به این اتفاق اعتراض کرده و می‌نویسد: «چه کسی به اپ Files اجازه داده در نتایج جستجوی ارگانیک بالاتر از دراپ‌باکس قرار بگیرد؟ من از این اتفاق مطلع نبودم و به نظرم نباید چنین کاری صورت بگیرد.»

با این حال، اپل گفته آن‌چه در ایمیل‌ها می‌بینیم دقیق نیست. البته این شرکت ایده اولویت‌بندی ناعادلانه نتایج جستجو را رد نکرده، اما می‌گوید این اتفاق یک اشتباه ساده بوده است. ظاهرا اپ Files دارای بخشی برای هماهنگی با دراپ‌باکس بوده و وجود این نام در فراداده‌های اپلیکیشن باعث شده اسم Files به‌شکل خودکار بالاتر از دراپ‌باکس ظاهر شود.

با این حال، ادعای اپل با آن‌چه نسکار اعلام داشته در تناقض است. اپل ابتدا از پاسخ‌گویی خودداری کرده بود اما در نهایت اعلام کرده که بلافاصله این مشکل را برطرف کرده است. البته انجام این تغییر از سوی اپل ۱۱ ماه طول می‌کشد.

وال استریت ژورنال و نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۹ در تحقیقات مفصلی نشان دادند که اپ استور اپلیکیشن‌های خود اپل را به رقبا ترجیح می‌دهد. این شرکت بعدا الگوریتم اپ استور را تغییر داد تا شرایط عادلانه‌تر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Ubinotech
    Ubinotech | ۲۵ خرداد ۱۴۰۰

    اپل انحصارگر آشغال بدرد نخور

  • realtime
    realtime | ۲۴ خرداد ۱۴۰۰

    الان اپل فن ها میان میگن استور خودشه همینه که هست

    • alimardaniiii
      alimardaniiii | ۲۴ خرداد ۱۴۰۰

      استور خودشه همینه که هست 😂

      • Ubinotech
        Ubinotech | ۲۵ خرداد ۱۴۰۰

        زهر مار بر تو باد

مطالب پیشنهادی