ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بریتانیا انحصار دوگانه اپل و گوگل در بازار اکوسیستم‌های موبایل را بررسی می‌کند

سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) امروز اعلام کرد که تحقیقاتی را در زمینه انحصار دوگانه اپل و گوگل در حوزه اکوسیستم‌های موبایل آغاز می‌کند. این خبر در شرایطی اعلام می‌شود که ژاپن هم اخیرا ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۲:۴۵

سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) امروز اعلام کرد که تحقیقاتی را در زمینه انحصار دوگانه اپل و گوگل در حوزه اکوسیستم‌های موبایل آغاز می‌کند. این خبر در شرایطی اعلام می‌شود که ژاپن هم اخیرا از آغاز تحقیقات مشابهی خبر داده است.

سازمان رقابت و بازار بریتانیا قرار است نگاهی دقیق‌تر به انحصار دوگانه اپل و گوگل بر بازار سیستم عامل‌ها، اپ استورها و مرورگرهای وب داشته باشد. این دو شرکت با iOS و اندروید، اپ استور و پلی استور و سافاری و کروم حضور پررنگی در هر سه حوزه یاد شده دارند.

CMA می‌گوید اکوسیستم‌های موبایل دروازه‌ای هستند که دسترسی کاربران را به مجموعه گسترده‌ای از محصولات، محتواها و خدمات فراهم می‌کنند. بر همین اساس، تحقیقات بریتانیا احتمالا بر دامنه وسیعی از خدمات و محصولات تمرکز خواهد کرد.

ردیابی تماس

سازمان رقابت و بازار بریتانیا می‌گوید مصرف‌کنندگان ممکن است در اثر این انحصار دوگانه متضرر شده باشند. این انحصار می‌تواند نوآوری را تقلیل داده و باعث شود کاربران هزینه بیشتری بابت محصولات و خدمات بپردازند. تحقیقات CMA به اثرات ناشی از احاطه این دو شرکت بر بازار و کسب و کار سایر شرکت‌ها، توسعه‌دهندگان و سرویس‌های تبلیغاتی هم توجه خواهد کرد.

سازمان رقابت و بازار بریتانیا پیش‌تر تحقیق در زمینه قوانین اپ استور اپل را آغاز کرده بود، ولی این تحقیقات که به بحث اکوسیستم‌های موبایلی می‌پردازد، گسترده‌تر خواهد بود. تحقیقات این سازمان می‌تواند پیشنهادهایی را به دولت یا سایر نهادهای وابسته ارائه کرده و دستورالعمل‌هایی را به شرکت‌ها اعلام کند.

دولت بریتانیا همچنین در حال تشکیل سازمانی ویژه برای نظارت بر رقابت در حوزه بازارهای دیجیتال است و اسم آن را «واحد بازارهای دیجیتال» خواهد گذاشت. دیروز در گزارش مشابهی اعلام شد که ژاپن هم تحقیقاتی را در همین زمینه آغاز کرده تا به مسئله انحصار دوگانه اپل و گوگل در این کشور بپردازد. این تحقیقات می‌تواند به وضع قوانین سخت‌گیرانه‌تر بر علیه رفتارهای انحصارطلبانه منجر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی