ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل شرکت پست: ۴۰ درصد مرسولات پستی کشور خریدهای اینترنتی است

 مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده مبادلات اینترنتی بخش زیادی از فعالیت پست کشور را شامل می‌شود و هم‌اکنون ۴۰ درصد از مرسولات پستی مربوط به خریدهای اینترنتی است. «رمضانعلی سبحانی‌فر» در حاشیه ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۲۲

 مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده مبادلات اینترنتی بخش زیادی از فعالیت پست کشور را شامل می‌شود و هم‌اکنون ۴۰ درصد از مرسولات پستی مربوط به خریدهای اینترنتی است.

«رمضانعلی سبحانی‌فر» در حاشیه رونمایی از پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در طبقه چهارم پست مرکزی خراسان رضوی در گفت و گو با ایرنا ضمن اعلام این موضوع که خرید اینترنتی در شرایط این روزها بیشتر از پیش انجام می‌شود گفته که « در شرایط کنونی خریدهای اینترنتی بخش قابل توجهی از ترافیک پستی کشور را به‌ لحاظ حجمی تشکیل می دهد و بر این اساس زیرساخت های لازم برای ارسال مرسولات پستی ناوگان درون شهری پست به میزان ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.»

البته نباید فراموش کرد که اساسا  سرانه مرسولات با کاهش روبرو شده و این مساله در دنیا یک روند طبیعی است. در واقع باید گفت اینترنتی شدن تبادل اطلاعات و ارتباطات میان افراد از یک سو و توسعه خدمات دولت الکترونیکی از دیگر سو، سبب کاهش شدید نامه‌ها و مرسولات رایج پستی از جمله ارسال اسناد و مدارک و ... شده است. از آن سو باید گفت توسعه فرهنگ خرید آنلاین تعداد بسته‌های پستی را به جای پاکت‌های پستی، افزایش داده است.

سبحانی فر گفته که برای پاسخگویی به ارسال بسته‌های پستی که ازدیاد پیدا کردند شرکت ملی پست ۴۰۰ دستگاه وانت و ۴۰ دستگاه کامیون خریداری کرده است و «بعضا از رهسپاری قطار هم برای ارسال مرسولات بهره برده است.» سبحانی‌فر، هوشمندسازی خدمات و فرآیندهای پستی را از اهداف مورد تاکید پست جمهوری اسلامی دانست و گفت: «در این راستا ۶ مرکز هوشمند مکانیزه در کشور راه‌اندازی شده است که یک مرکز هوشمند تا آخر تیرماه امسال در مشهد افتتاح خواهد شد.»

وی توجه به تجارت الکترونیک و راه اندازی ای بازار و روستابازار را از دیگر اقدامات انجام شده در مسیر هوشمندسازی پست برشمرد و گفت: «با تحقق هوشمندسازی،  افراد می توانند تحویل بسته های پستی توسط موزعان را از طریق اپلیکیشن نصب شده روی موبایل خود به طور مرتب رصد کنند.»

وی گفت: «با کاهش مدت زمان ارسال بسته های پستی از طریق اصلاح فرآیندهای توزیع بین‌ استانی، که قبلا در تهران متمرکز بود، کیفیت خدمات پست و زمان تحویل مرسولات کاهش یافته و بدین ترتیب بار ترافیکی و استقبال مردم از این خدمات در حال افزایش است.»

پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات دیروز با حضور «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و اطلاعات در طبقه چهارم اداره پست مرکزی مشهد افتتاح شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • saeid
    saeid | ۲۵ خرداد ۱۴۰۰

    فکر کنید دو نقطه نزدیک به هم ولی در دو استان متفاوت مثل فارس و هرمزگان بخواد مرسوله ارسال بشه. مرسوله اول به مرکز استان یعنی بندرعباس میره و بعد از اون به مرکز فارس یعنی شیراز میره و در نهایت به شهرستان و آخر به نقطه گیرنده ارسال میشه. و این کار به نظرم کلا اشتباهه خصوصا اگه جایی که تبادل پستی یا نزدیکی مکان وجود داشته باشه.

مطالب پیشنهادی