ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام در صورت لغو معامله آرم و انویدیا، در این شرکت طراح چیپ سرمایه‌گذاری می‌کند

کوالکام می‌گوید اگر فروش آرم به انویدیا از سوی قانون‌گذاران تایید نشود، این شرکت آماده است تا در آرم سرمایه‌گذاری کند. انویدیا شهریور پارسال از توافقی به مبلغ ۴۰ میلیارد دلار برای خرید آرم خبر ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

کوالکام می‌گوید اگر فروش آرم به انویدیا از سوی قانون‌گذاران تایید نشود، این شرکت آماده است تا در آرم سرمایه‌گذاری کند. انویدیا شهریور پارسال از توافقی به مبلغ ۴۰ میلیارد دلار برای خرید آرم خبر داد ولی این معامله هنوز تکمیل نشده است.

«کریستیانو امون»، مدیرعامل بعدی کوالکام که از دو هفته دیگر کار خود را آغاز خواهد کرد، می‌گوید اگر سافت‌بانک، مالک آرم این شرکت را به جای فروش به انویدیا در بازار سهام عرضه کند، آن‌ها و سایر سرمایه‌گذاران بازار آماده‌اند که در آرم سرمایه‌گذاری کنند. آقای امون گفته:

«اگر آرم آینده مستقلی داشته باشد، خواهید دید که بسیاری از شرکت‌ها در این اکوسیستم، از جمله کوالکام، مایل به سرمایه‌گذاری در آرم هستند. اگر آرم از سافت‌بانک مستقل شود و به‌صورت عمومی به بازار سهام برود، فکر می‌کنم با کمک کنسرسیومی از شرکت‌های سرمایه‌گذار، شامل بسیاری از مشتریان خود آرم، فرصت خوبی پیش روی این شرکت قرار خواهد گرفت.»

کریستیانو امون

امون افزود کوالکام قطعا آماده سرمایه‌گذاری خواهد بود و شنیده که بقیه شرکت‌ها هم نظر مشابهی دارند.

انویدیا در واکنش به این ادعا می‌گوید عرضه عمومی سهام برای پشتیبانی از رشد آرم کافی نیست. آن‌ها اعتقاد دارند که برای محقق‌سازی تمام پتانسیل‌های این شرکت به سرمایه و حمایت بیشتری نیاز است. با این حال، سخنگوی انویدیا می‌گوید: «فناوری‌های ما و کوالکام شدیدا مکمل یکدیگرند. ما از کمک کوالکام در ساخت فناوری‌ها و محصولات جدید برای تمام اکوسیستم آرم استقبال می‌کنیم.» خود آرم هنوز در این باره اظهارنظر نکرده است.

با وجود این که ماه‌ها از توافق انویدیا و آرم می‌گذرد، این خرید هنوز از سوی مراجع قانونی تایید نشده است. شرکت‌های دنیای فناوری نگرانند که انویدیا کنترل فناوری‌های آرم را در دست بگیرد و به سایر تراشه‌سازان اجازه استفاده از مالکیت‌های فکری آرم را ندهد. با این حال، انویدیا بارها تاکید کرده که مدل مجوزدهی آزاد آرم را حفظ خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی