ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل به‌روزرسانی iOS 12.5.4 را برای رفع مشکلات امنیتی آیفون‌های قدیمی منتشر کرد

اپل امروز به‌روزرسانی جدیدی را در قالب iOS 12.5.4 و iPadOS 12.5.4 برای آیفون‌ها و آیپدهای قدیمی منتشر کرد که به لحاظ امنیتی وضعیت این دستگاه‌ها را ارتقا می‌دهند. بر اساس یادداشت اپل، iOS 12.5.4 ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۰

اپل امروز به‌روزرسانی جدیدی را در قالب iOS 12.5.4 و iPadOS 12.5.4 برای آیفون‌ها و آیپدهای قدیمی منتشر کرد که به لحاظ امنیتی وضعیت این دستگاه‌ها را ارتقا می‌دهند.

بر اساس یادداشت اپل، iOS 12.5.4 دارای به‌روزرسانی امنیتی مهمی است که نصب آن به همه کاربران پیشنهاد می‌شود. این شرکت معمولا هر چند وقت یکبار به‌روزرسانی امنیتی جدیدی را برای دستگاه‌های قدیمی که دیگر قادر به نصب به‌روزرسانی‌های جدید نیستند، منتشر می‌کند تا امنیت این دسته از کاربران در برابر بدافزارها و آسیب‌پذیری‌ها حفظ شود.

اپل در یکی از صفحات پشتیبانی خود می‌گوید به‌روزرسانی iOS 12.5.4 سه آسیب‌پذیری را برطرف می‌کند که جلوی اجرای کدهای مخرب را می‌گیرد. دو مورد از این آسیب‌پذیری‌ها که مربوط به WebKit بوده‌اند، احتمالا تاکنون توسط هکرها استفاده شده‌اند. یکی از آن‌ها در iOS 14.6 برطرف شده بود و دوتای بعدی احتمالا در iOS 14.7 اصلاح می‌شوند. به‌روزرسانی iOS 12.5.4 با حذف کدی که مشکل داشته، ایراد حافظه در سیستم رمزگشای ASN.1 را برطرف می‌کند.

کاربران دستگاه‌های قدیمی شامل آیفون 5s، آیفون ۶، آیفون ۶ پلاس، آیپد ایر، آیپد مینی ۲، آیپد مینی ۳ و آیپاد تاچ نسل ششم می‌توانند به‌روزرسانی iOS 12.5.4 و iPad OS 12.5.4 را به‌صورت رایگان از مسیر Settings > General > Software Update نصب کنند.

اپل هفته پیش در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود از iOS 15 پرده برداشت. این نسخه دارای قابلیت‌های جدید بسیاری در زمینه فیس‌تایم، iMessage، مرورگر سافاری و حریم خصوصی است. iOS 15 در حال حاضر در فاز بتا قرار دارد و پاییز امسال به‌صورت رسمی برای آیفون‌های 6s به بعد منتشر می‌شود.

این شرکت اوایل خرداد به‌روزرسانی iOS 14.6 را منتشر کرد که از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های جدید آن می‌توانیم به سیستم حق اشتراک پادکست‌ها، استفاده خانوادگی از اپل کارت، پشتیبانی از حالت Lost Mode برای ایرتگ در اپلیکیشن Find My و سازگاری با سرویس اپل موزیک Lossless اشاره کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی