ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی S21 اولترا
تکنولوژی

سامسونگ با حافظه LPDDR5 uMCP تجربه گوشی‌های پرچمدار را به میان‌رده‌ها می‌آورد

سامسونگ می‌خواهد بخشی از تجربه گوشی‌های پرچمدار را از طریق فناوری جدید حافظه‌های LPDDR5 uMCP به گوشی‌های میان‌رده و بالارده بیاورد. این فناوری از ماه جاری میلادی وارد فاز تولید انبوه خواهد شد. سامسونگ امروز ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

سامسونگ می‌خواهد بخشی از تجربه گوشی‌های پرچمدار را از طریق فناوری جدید حافظه‌های LPDDR5 uMCP به گوشی‌های میان‌رده و بالارده بیاورد. این فناوری از ماه جاری میلادی وارد فاز تولید انبوه خواهد شد.

سامسونگ امروز اعلام کرد که با ترکیب جدیدترین فناوری‌های حوزه نیمه‌رسانا و سریع‌ترین حافظه LPDDR5 و UFS 3.1 NAND، ماژول جدیدی می‌سازد. این ماژول قدرتی در حد گوشی‌های پرچمدار خواهد داشت و امکان استریم، بازی و بهره‌گیری از واقعیت ترکیبی را حتی در گوشی‌های ضعیف‌تر فراهم می‌کند. نام اختصاری uMCP به «بسته‌های چندتراشه‌ای مبتنی بر UFS» اشاره می‌کند.

سامسونگ با LPDDR5 uMCP وعده افزایش ۵۰ درصدی عملکرد DRAM را می‌دهد و از سرعت دو برابری NAND نسبت به فناوری UFS 2.2 مبتنی بر LPDDR4x می‌گوید. LPDDR5 uMCP می‌تواند برای DRAM نرخ انتقال را از ۱۷ گیگابایت بر ثانیه به ۲۵ گیگابایت بر ثانیه و برای حافظه‌های فلش NAND نرخ انتقال را از ۱.۵ گیگابایت بر ثانیه به ۳ گیگابایت بر ثانیه برساند. مقدار رم در ماژول‌های uMCP از ۶ تا ۱۲ گیگابایت و مقدار حافظه از ۱۲۸ تا ۵۱۲ گیگابایت متغیر خواهد بود.

تمام این فناوری‌ها در بسته‌ای با ابعاد ۱۱.۵ در ۱۳ میلی‌متر عرضه می‌شود که از نظر مصرف انرژی بهینه خواهد بود و فضای کمتری اشغال می‌کند تا سایر قطعات در داخل دستگاه قرار بگیرند. سامسونگ مدعی است که راهکار LPDDR5 uMCP می‌تواند نیاز گوشی‌های 5G میان‌رده تا بالارده را برطرف کند.

این غول کره‌ای می‌گوید با موفقیت آزمایش‌های سازگاری را همراه با چند تولیدکننده جهانی موبایل پشت سر گذاشته است. فناوری LPDDR5 uMCP توسط واحد نیمه‌رساناهای سامسونگ توسعه یافته و به همین خاطر منحصر به گوشی‌های گلکسی نخواهد بود. دستگاه‌هایی که به ماژول LPDDR5 uMCP مجهز می‌شوند، احتمالا از اواخر ماه جاری در بازارهای منتخب عرضه خواهند شد.

سامسونگ الکترونیکس از سال ۱۹۹۳ بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌های حافظه بوده و به توسعه نیمه‌رساناهای مختلف، از ترانزیستورهای MOSFET گرفته تا تراشه‌های مدار مجتمع و حافظه می‌پردازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی