۱۰ نفر از مشهورترین سلبریتی های ایرانی الاصل که در هالیوود شناخته شده هستند

۱۰ نفر از مشهورترین سلبریتی های ایرانی الاصل که در هالیوود شناخته شده هستند

در دنیایی که سفر از کشوری به کشور دیگر به صورت موقت یا برای همیشه ساده تر از هر زمان دیگری است، و در شرایطی که در بسیاری از نقاط جهان از افراد نخبه و دارای استعداد استقبال می شود، جای تعجبی ندارد که مشهورترین سلبریتی های جهان در عرصه های مختلف در کشوری غیر از کشور محل تولدشان زندگی کنند. این موضوع در مورد سلبریتی های ایرانی نیز صدق داشته و بسیاری از مشهورترین سلبریتی های ایرانی که اکنون سال هاست در خارج از کشور زندگی می کنند توانسته اند به جایگاه درخوری در عرصه بین المللی دست پیدا کنند. اگر چه بسیاری از این چهره ها برای ما شناخته شده هستند اما کمتر کسی است که از سرگذشت آن ها و چگونگی رفتن خود یا والدینشان به خارج از کشور مطلع باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با برخی از مشهورترین سلبریتی های ایرانی در عرصه بین المللی، از بازیگر تا کمدین و فضانورد آشنا کنیم.

برخی از شناخته شده ترین سلبریتی های هالیوودی اصلیتی ایرانی داشته و بسیاری از آن ها در ایران متولد شده اند

۱- رامین جوادی

اگر حتی اگر یکی از اپیزودهای سریال پرطرفدار «Game of Thrones» یا همان بازی تاج و تخت را دیده باشید بدون شک شیفته موسیقی متن حیرت انگیز آن خواهید شد. این موسیقی جادویی کاری از رامین جوادی آهنگساز آلمانی و ایران الاصلی است. جدای از این سریال وی آهنگسازی موسیقی متن فیلم Iron Man در سال ۲۰۰۸ را نیز بر عهده داشته است، اگر چه جوادی در سریال ها و فیلم های مشهور بسیاری به عنوان آهنگساز فعالیت داشته است. از برخی کارهای دیگر جوادی می توان به آهنگسازی سریال های Prison Break, Person of Interest, Jack Ryan و Westworld و همچنین فیلم های Clash of the Titans, Pacific Rim, Warcraft  و A Wrinkle in Time اشاره کرد. رامین جوادی در دویسبورگ آلمان از پدری ایرانی و مادری آلمانی به دنیا آمده است. جالب است بدانید که هانس زیمر به عنوان یکی از مشهورترین آهنگسازهای فیلم در جهان که چندین جایزه اسکار در کارنامش داره استعداد رامین جوادی رو کشف کرده و با اون کار کرده. جوادی موسیقی متن فیلم بسیار مورد انتظار Eternals و همچنین سریال پیش درآمد سریال بازی تاج و تخت رو هم خواهد ساخت. رامین جوادی با جنیفر هاکس ازدواج کرده که او هم در زمینه موسیقی در هالیوود فعالیت داشته و دارای دو فرزند دوقلو هستند.

برخی از شناخته شده ترین سلبریتی های هالیوودی اصلیتی ایرانی داشته و بسیاری از آن ها در ایران متولد شده اند

۲- آندری آغاسی

آندری آغاسی تنیسور مشهور آمریکایی ایران الاصلی است که روزگار نفر اول تنیس جهان به شمار می آمد. آغاسی هشت بار قهرمان مسابقات گرند اسلم شده و مدال طلای المپیک ۱۹۹۶ را در کارنامه اش دارد. علاوه بر این ها، آغاسی هفت بار دیگر نیز در فینال مسابقات گرند اسلم حضور داشت که البته شکست خورد. در زمان اوجش، آغاسی اولین تنیسور مردی بود که چهار بار قهرمانی در مسابقات اوپن استرالیا را بدست می آورد، رکوردی که بعدها توسط نواک جوکوویچ شکسته شد. پدر او امانوئل «مایک» آغاسی نام داشت که یک بوکسر المپیکی ایرانی بود و مادرش نیز الیزابت «بتی» آغاسی نام داشت. پدر آغاسی از آشوریان ارمنی تبار ایرانی بود و اسم خانوادگیشان بسیار قبل ها از آغاسیان به آغاسی تغییر یافته بود تا از تعرض های دولت ترکیه در امان باشند. پدر آغاسی در حدود ۲۰ سالگی با مشکلات فراوان توانسته بود از ایران به آمریکا مهاجرت کند. آندره آغاسی مدتی با باربارا استریسند بازیگر و خواننده مشهور آمریکایی نامزد بود اگر چه استریسند ۲۸ سال بیشتر از آغاسی سن داشت.

برخی از شناخته شده ترین سلبریتی های هالیوودی اصلیتی ایرانی داشته و بسیاری از آن ها در ایران متولد شده اند

۳- کریستین امانپور

کریستین امانپور روزنامه نگار و مجری مشهور ایرانی- بریتانیایی و از سردبیران ارشد سی ان ان است که مجری گری برنامه ای مشهور در این شبکه خبری با نام خودش را بر عهده دارد. امانپور در لندن به دنیا آمده اما پدرش محمد تقی و مادرش پاتریشیا آن امانپور نام دارد. پدر کریستین امانپور اهل تهران بوده و از مدیران ارشد شرکت هواپیمایی هما بود. کریستین امانپور بلافاصله پس از تولد همراه خانواده اش به تهران نقل مکان کرده و تا ۱۱ سالگی در ایران ساکن بود. در طول دوران جنگ ایران و عراق، خانواده امانپور به انگلیس بازگشتند و سپس امانپور برای تحصیل در رشته خبرنگاری به ایالات متحده رفت. گفته می شود کریستین امانپور بالاترین دستمزد را در میان خبرنگاران و مجریان در جهان دریافت می کند. این مجری مشهور در سال ۱۹۹۸ با جیمز روبین مشاور سابق وزیر امور خارجه و سخنگوی این وزارتخانه در دوران ریاست جمهوری بین کلینتون ازدواج کرد اما در سال ۲۰۱۸ از هم جدا شدند. او نزدیکی سببی با خانواده شاهنشاهی و برخی از نظامیان ارشد دوره شاهنشاهی دارد. او یک فرزند به نام داریوش داشته و تاکنون با اکثر رهبران برجسته جهان مصاحبه کرده است.

برخی از شناخته شده ترین سلبریتی های هالیوودی اصلیتی ایرانی داشته و بسیاری از آن ها در ایران متولد شده اند

۴- ماز جُبرانی

ماز جبرانی یا مازیار جبرانی یک کمدین و بازیگر ایرانی-آمریکایی است که بخشی از گروه کمدی «محور شرارت» به شمار می آید. جبرانی در سریال ها و فیلم های کمدی بسیاری نیز حضور داشته است. جبرانی در تهران به دنیا آمده اما خانواده اش زمانی که وی تنها ۶ سال داشت به آمریکا و ایالت کالیفرنیا نقل مکان کردند. این کمدین ایرانی الاصل در رشته علوم سیاسی و زبان ایتالیایی تحصیل کرده اما بعد از مدتی تصمیم گرفت رویای دوران کودکی اش را دنبال کرده و وارد حوزه کمدی و بازیگری شد. کمدی جبرانی روی بحث های نژادی و سوء تفاهم نسبت به خاورمیانه ای ها در ایالات متحده و همچنین مباحث خانوادگی متمرکز است. او در سال ۲۰۰۶ با یک وکیل هندی-آمریکایی به نام پریتا ازدواج کرده و حاصل این ازدواج یک فرزند دختر و یک پسر بوده است.

برخی از شناخته شده ترین سلبریتی های هالیوودی اصلیتی ایرانی داشته و بسیاری از آن ها در ایران متولد شده اند

۵- شهره آغداشلو

شهره آغداشلو با نام شهری وزیری تبار در سال ۱۹۵۲ در ایران به دنیا آمده و یک بازیگر ایرانی الاصل مشهور است که اولین بازی قابل توجه او فیلم «گزارش» در سال ۱۳۵۵ به کارگردانی عباس کیارستمی بود. او بعدها موفقیت هایش را با فیلم های «شطرنج» و «سوته دلان» تکرار کرد و به یک چهره شناخته شده در سینمای ایران تبدیل شد. او در دوران انقلاب اسلامی به انگلیس نقل مکان کرده و در ادامه شهروندی ایالات متحده را بدست آورد. آغداشلو در سریال های شناخته شده متعددی بازی کرده که مشهورترین آن ها سریال House of Saddam در سال ۲۰۰۸ بوده است. لازم به ذکر است که آغداشلو در ابتدا با آیدین آغداشلو نقاش مشهور ایرانی ازدواج کرد، ازدواجی که در سال ۱۹۷۲ در سن ۱۹ سالگی شهره و ۳۱ سالگی آیدین آغداشلو رخ داد و پس از آن بود که وی نام خانوادگی آغداشلو را برای خود برگزید. او و آغداشلو در سال ۱۹۷۹ از هم جدا شدند بدون اینکه فرزندی داشته باشند. از فیلم هایی که آغداشلو بعد از خروج از ایران بازی کرده می توان به Septembers of Shiraz،  House of Sand and Fog و Surviving Paradise اشاره کرد. او همچنین در سریال های شناخته شده ای مانند ۲۴، Will & Grace،  Grey’s Anatomy، ER، The Expanse و The Punisher بازی کرده است.

برخی از شناخته شده ترین سلبریتی های هالیوودی اصلیتی ایرانی داشته و بسیاری از آن ها در ایران متولد شده اند

۶- مکس امینی

مکس امینی نیز مانند مازیار جبرانی یک کمدین ایرانی-آمریکایی است که در زمینه استندآپ کمدی فعالیت دارد و به زبان های انگلیسی، فارسی و ترکی آذری تسلط دارد. پدر و مادر مکس امینی ایرانی هستند که به آریزونا مهاجرت کرده و مکس در این ایالت به دنیا آمده است. و در رشته تئاتر، فیلم و تلویزیون تحصیل کرده است. پدر مکس اصفهانی و مادرش تبریزی است. او سابقه بازی در سریال Heroes از شبکه ان بی سی و سریال کمدی دیگری به نام Mind of Menica را نیز دارد. امینی در سال ۲۰۰۹ یکی از فینالیست های برنامه استعدادیابی شبکه ان بی سی بود و از سال ۲۰۰۲ وارد دنیای استندآپ کمدی شد. اکثر کمدی های مکس امینی به زبان انگلیس است ولی او فرهنگ ایرانی و زبان فارسی رو وارد برنامه های خودش می کند.

برخی از شناخته شده ترین سلبریتی های هالیوودی اصلیتی ایرانی داشته و بسیاری از آن ها در ایران متولد شده اند

۷- نادیا بیورلین

نادیا بیورلین یک بازیگر، خواننده و مدل آمریکایی ایرانی الاصل است که در سال ۱۹۸۰ در رودآیلند به دنیا آمده و دومین فرزند یک آهنگساز نسبتاً مشهور سوئدی به نام اولف بیورلین و فری بیورلین با لقب داداشی، یک زن سوئدی ایرانی الاصل است که طراح داخلی است. بیورلین به زبان های سوئدی، انگلیسی و فارسی تسلط کامل و به زبان های روسی، ایتالیایی و فرانسوی نیز تسلط نسبی دارد. بیورلین بعد از انقلاب اسلامی در ایران بدنیا آمده و در همان دوران کودکی همراه خانواده اش به سوئد نقل مکان کرد. بیورلین بازی رو با سریال های خانوادگی در ایالات متحده شروع کرده و سپس در موزیک ویدیو آهنگ Shake Your Bon-Bon از ریکی مارتین حضور داشت. نادیا در سال ۲۰۰۷ در فیلم If I Had Known I Was a Genius با مارکوس ردموند، ووپی گلدبرگ، شارون استون و تارا رید همبازی شد. در سال ۲۰۱۰ بود که بیورلین حضور کوتاهی به عنوان بازیگر میهمان در سریال Two and a Half Men داشت. در مورد زندگی شخصی نادیا بیورلین باید گفت که وی بین سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۲ با بروس ویلیس نامزد بود اما اکنون با یک فعال حوزه مسکن به نام گرانت ترنبول ازدواج کرده و از او صاحب دو فرزند پسر شده است. جدای از مدلینگ و بازیگری و البته خوانندگی، بیورلین دستی نیز در نواختن آلات موسیقی مانند فلوت، هارپ، گیتار و پیانو دارد.

برخی از شناخته شده ترین سلبریتی های هالیوودی اصلیتی ایرانی داشته و بسیاری از آن ها در ایران متولد شده اند

۸- آدرین پاسدار

آدرین پاسدار یک بازیگر آمریکایی ایرانی اصل است که در ماساچوست به دنیا آمده اما پدرش، همایون پاسدار، یک مهاجر ایرانی و یک جراح قلب بود که به ایالات متحده نقل مکان کرده بود. مادرش رزماری اسبرنزنی نام دارد که در یک موسسه مسافرتی فعالیت می کرد. خواهرش، آنا ماری پاسدار نیز کارگردان و تهیه کننده تئاتر است. جالب اینکه آدرین در سن ۱۹ سالگی برای بازی در فیلم Top Gun تست بازیگری داد و کارگردان فیلم، تونی اسکات، چنان تحت تاثیر بازی او قرار گرفت که شخصیت چیپر را تنها به خاطر او خلق کرد. بازی در این فیلم باعث شد پاسدار بعدها در فیلم های Solarbabies و Streets of Gold  و همچنین فیلم خون آشامی کالت کاترین بیگلو با نام Near Dark  بازی کند که در این فیلم وی نقش اصلی کیلب کولتون را بر عهده داشت. آدرین مدتی از بازیگری کناره گیری کرد اما در سال ۱۹۹۳ در فیلم Carlito’s Way به کارگردانی برایان دی پالما نقش کوتاه فرانکی را بازی کرد که همبازی آل پاچینو بود. پاسدار سابقه بازی در سریال های Desperate Housewives و Heroes را بر عهده داشته و صداپیشگی کاپیتان آمریکا در سریال انیمیشن Black Panther را نیز انجام داده است.

برخی از شناخته شده ترین سلبریتی های هالیوودی اصلیتی ایرانی داشته و بسیاری از آن ها در ایران متولد شده اند

۹- شان توب

شان توب بازیگر آمریکایی ایرانی الاصل است که در تهران و از خانواده ای یهودی به دنیا آمده است. والدین او هر دو پزشک بوده و در سن دو سالگی همراه خانواده اش و به خاطر ادامه تحصیل مادرش به شهر منچستر در انگلیس نقل مکان کرد. شان توب بعد از پایان تحصیلات مادرش، توب به ایران بازگشت و تا سن ۱۳ سالگی همانجا زندگی کرد تا اینکه به سوییس نقل مکان نمود. شان می گوید که از سن ۵ سالگی تصمیم گرفته بازیگر شود. از فیلم های شناخته شده ای که شان توب در آن ها بازی کرده می توان به Bad Boys از مایکل بی در کنار ویل اسمیت و مارتین لارنس، فیلم Broken Arrow در کنار جان تراولتا و کریستین اسلیتر به کارگردانی جان وو و فیلم Live from Baghdad به کارگردانی مایک جکسون در کنار مایکل کیتون و هلنا بونهام کارتر اشاره کرد. همچنین او در فیلم برنده جایزه اسکار Crash نقش شخصیت فرهاد را بازی می کرد. توب در سال ۲۰۰۷ در فیلم مشهور «بادبادک باز» نقش رحیم خان را بازی کرد. از سریال های مشهور شان توب می توان به Homeland، Lost و سریال جدیدی به نام «تهران» اشاره کرد.

برخی از شناخته شده ترین سلبریتی های هالیوودی اصلیتی ایرانی داشته و بسیاری از آن ها در ایران متولد شده اند

۱۰- نازنین بنیادی

نازنین بنیادی بازیگر انگلیس ایران الاصلی است که در ایران به دنیا آمده و در لندن بزرگ شده است اما برای ادامه تحصیل به ایالات متحده رفت. نازنین بنیادی در بحبوحه انقلاب اسلامی در تهران به دنیا آمد و کمتر از یک ماه پس از تولد، همراه خانواده اش به لندن نقل مکان کرد. در کودکی نازنین به سراغ رقص باله و نواختن ویولن رفت. بنیادی در ادامه در رشته علوم بیولوژیک از دانشگاه کالیفرنیا فارغ التحصیل شده و در سال ۲۰۰۹ در رشته تئاتر معاصر در آکادمی سلطنتی هنرهای دراماتیک در لندن تحصیلات خود را به پایان رساند. او بعد از مدتی تحصیل در رشته های مرتبط با پزشکی را رها کرده و با بازی در سریال درام General Hospital نامی برای خود دست و پا کرد و بدین ترتیب به اولین بازیگری تبدیل شد که برای بازی درازمدت در نقش یک شخصیت خاورمیانه ای در یک سریال تلویزیونی قرارداد می بندد.

بنیادی بعدها در فیلم های سینمایی Charlie Wilson’s War ، Iron Man و The Next Three Days نیز بازی کرده و در فصل ششم تا نهم سریال How I Met Your Mother نیز حضور داشت. نازنین در سال ۲۰۱۳ در فصل سوم سریال Homeland نقش فارا شیرازی، تحلیل گر سازمان سیا را بازی کرد و در فصل چهارم نیز به یکی از بازیگران اصلی تبدیل شد. او همچنین در بازسازی ناموفق Ben-Hur در سال ۲۰۱۶ نقش شخصیت مقابل بن هور را بازی می کرد. نازنین بنیادی اکنون در لس آنجلس زندگی می کند و گفته می شود از باورمندان به عقاید ساینتولوژی است. در اوایل سال ۲۰۰۵، بنیادی برای مدت کوتاهی با تام کروز وارد رابطه شد. بعد از مدتی به خاطر دشواری هایی که کلیسای ساینتولوژی برای بنیادی ایجاد کرده بود وی این کلیسا را ترک کرد و خود را مسلمان نامید.

بیشتر بخوانید: یوتیوب روزیاتو: ۱۰ شخصیت برجسته علمی دنیا که ایرانی هستند [تماشا کنید]

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۴ نظر

ورود

  • سهیل خرداد ۱۹, ۱۴۰۰

    جای سارا شاهی خالیه توی لیست

    • علیشان خرداد ۲۱, ۱۴۰۰

      یک فیلمبردار معروف ایرانی امریکایی هم هست که اسمش یادم نیست ولی معروفه

  • Mehdi خرداد ۲۰, ۱۴۰۰

    تو سریال homeland نوید نگهبان و نازنین بنیادی و شان توب بازی خوبی کردن . دمتون گرم

  • رضا خرداد ۲۶, ۱۴۰۰

    چندتایی نمیشناختم اصلا
    مرسی مقاله کاملی بود