ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لپ‌تاپ‌های هواوی در بازار ایران؛ بهترین میت‌بوک‌ها برای کاربردهای مختلف را بشناسید

چند وقتی است که شرکت هواوی لپ‌تاپ‌های سری میت بوک (Matebook) خود را در بازار ایران عرضه کرده است. این لپ‌تاپ‌ها در ابعاد و با مشخصات فنی متفاوت عرضه می‌شوند. اما اینکه کدام لپ‌تاپ مناسب ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۵

چند وقتی است که شرکت هواوی لپ‌تاپ‌های سری میت بوک (Matebook) خود را در بازار ایران عرضه کرده است. این لپ‌تاپ‌ها در ابعاد و با مشخصات فنی متفاوت عرضه می‌شوند. اما اینکه کدام لپ‌تاپ مناسب کدام گروه از کاربران است، سوالی است که قصد داریم در این مطلب به آن پاسخ دهیم.

هر چند هم که یک لپ‌تاپ قدرتمند بوده و ویژگی‌های فنی یا قابلیت‌های قابل توجه بیشتری داشته باشد، اگر انتخاب نادرستی صورت گیرد، ممکن است کاربر را به اهداف اصلی خود نرساند. لپ تاپ های هواوی که به تازگی در بازار کشور موجود شده‌اند نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در واقع هر کاربر باید با شناخت کافی از نیازهای خود و مشخصات دستگاه‌ها، بهترین گزینه مناسب خود را انتخاب کند.

هواوی سه لپ‌تاپ MateBook 13، MateBook D14 و MateBook X Pro را هم‌اکنون در بازار ایران در دسترس دارد که هر کدام مشخصات منحصر به فردی برای خود دارند. در این مطلب قصد داریم به بیان این موضوع بپردازیم که هر لپ‌تاپ هواوی مناسب کدام دسته از کاربران بوده و نیازهای کدام‌یک را به صورت کامل پوشش می‌دهد.

هواوی میت بوک 13؛ لپ‌تاپ مناسب برای افراد پر سفر

دسته‌ای از کاربران وجود دارند که بنابر نیازهای کاری و حرفه‌ای خود دائماً در حال سفر یا جابه‌جایی از یک مکان به مکان دیگر هستند. این کاربران علاوه بر حمل‌پذیری بالای لپ‌تاپ، باید به دستگاهی دسترسی داشته باشند که بتواند در طی روز شارژدهی مناسبی داشته و نمایشگر باکیفیتی را نیز در اختیار آنها قرار دهد.

در بین محصولات هوآوی مسلماً بهترین انتخاب برای این کاربران، لپ‌تاپ میت بوک 13 است؛ لپ‌تاپی که با داشتن وزن تنها 1.32 کیلوگرمی و ابعاد 286 در 211 در 14.9 میلی‌متر، محصولی بسیار نازک و سبک است. این لپ‌تاپ با داشتن مشخصات فیزیکی ذکر شده می‌تواند به راحتی در کیف و کوله‌پشتی‌های با ابعاد مختلف جا شده و شما را از خرید یک کیف و کوله مخصوص حمل لپ‌تاپ بی‌نیاز می‌کند.

اما حمل‌پذیری بالا تنها ویژگی این لپ‌تاپ خوش‌ساخت نیست. در کنار استحکام بالا به دلیل ساخت بدنه از جنس آلیاژ آلومینیوم، هواوی از یک نمایشگر جذاب و باکیفیت 13 اینچی با رزولوشن 2160 در 1440 پیکسل نیز در میت بوک 13 استفاده کرده است. این نمایشگر با نور زمینه مناسب و پوشش 100 درصدی فضای رنگ sRGB می‌تواند گزینه‌ای عالی برای طراحان و مهندسان باشد.

همچنین استفاده از پردازنده نسل 10 اینتل Core i5 که با گرافیک مجزای GeForce MX250 همراه شده، نشان‌دهنده قدرت بالا برای اجرای برنامه‌های سنگین و حتی بازی‌ها (در گرافیک متوسط) است. البته هواوی 8 گیگابایت حافظه رم LPDDR3 همراه با 512 گیگابایت SSD را نیز درون این لپ‌تاپ جای داده که ویژگی‌های سخت‌افزاری آن را کامل می‌کنند.

در بخش باتری نیز یکی از بهترین اتفاقات برای این لپ‌تاپ افتاده و باتری 41.7 وات‌ساعتی آن می‌تواند تا 11.6 ساعت برای پخش پیوسته ویدئو مورد استفاده قرار گرفته و به هیچ عنوان کاربر را در استفاده‌های معمول روزانه، نیازمند شارژ مجدد نمی‌کند.

هواوی میت بوک D14؛ تعریف مفهوم تعادل

محصول دومی که قصد معرفی آن را داریم لپ‌تاپ میت بوک دی 14 است؛ لپ‌تاپی که به واقع همه ویژگی‌های یک محصول عالی و متعادل را در کنار هم جمع کرده و امکان در اختیار داشتن کیفیت بالا برای هر شرایطی را فراهم می‌کند.

میت بوک دی 14 نیز مانند مدل کوچکتر، از بدنه‌ای آلومینیومی استفاده کرده و با ضخامت 15.9 میلی‌متری، تنها 1.38 کیلوگرم وزن دارد. نمایشگر 14 اینچی این لپ‌تاپ با رزولوشن استاندارد FullHD نیز برگ برنده دیگر لپ‌تاپ است که به ویژگی‌های اختصاصی مراقبت از چشم کاربر مجهز شده است.

هواوی در بخش سخت‌افزاری این لپ‌تاپ از همان پردازنده نسل دهم اینتل Core i5-10210U استفاده کرده و مجدداً کارت گرافیک مجزای GeForce MX250 انویدیا را با آن همراه کرده است. هنگامی که حافظه SSD تا 512 گیگابایت و حافظه رم 8 یا 16 گیگابایتی را در کنار این ترکیب قرار دهید، محصولی بسیار سریع و قدرتمند را در اختیار خواهید داشت که در همه سناریوهای روزمره و حتی اموری مانند طراحی، استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی و بازی‌های با گرافیک متوسط، بهترین عملکرد را خواهد داشت.

یکی از ویژگی‌های جذاب میت بوک دی14، باتری 56 وات‌ساعتی آن است که به راحتی در طی یک روز کامل کاربر را همراهی کرده و او را از احتیاج به شارژ مجدد بی‌نیاز می‌کند. البته هواوی در بسته‌بندی این لپ‌تاپ، شارژر قدرتمند 65 واتی را نیز قرار داده و حتی این امکان را نیز میسر کرده که بتوان میت بوک D14 را به وسیله شارژرهای مرسوم گوشی‌های هوشمند نیز شارژ کرد.

خبر خوب دیگر در مورد این لپ‌تاپ تجهیز آن به ویندوز 10 نسخه Home به صورت اورجینال است و با توجه به درگاه‌های جانبی متعدد، استفاده از MateBook D14 می‌تواند با کمترین محدودیت، بیشترین قابلیت‌ها را در اختیار کاربر قرار دهد.

هواوی میت بوک ایکس پرو؛ لپ تاپ بالارده و مخصوص حرفه‌ای‌ها

آخرین لپ‌تاپ این لیست یک محصول قدرتمند و همه‌جانبه است. لپ‌تاپ میت بوک ایکس پرو به صورت ویژه همه فاکتورهای یک لپ‌تاپ ایده‌آل را با خود به همراه داشته و می‌تواند حداکثر توان پردازشی را با بالاترین کیفیت در اختیار کاربران قرار دهد.

وزن 1.33 کیلوگرمی و ضخامت بسیار کم 14.6 میلی‌متری این لپ‌تاپ در کنار بدنه آلومینیومی و سه رنگ سبز زمردین، نقره‌ای و خاکستری فضایی، نشان‌دهنده توجه ویژه هواوی به بخش طراحی و ساخت این لپ‌تاپ است.

در بخش نمایشگر نیز شاهد استفاده از حاشیه‌های بسیار اندک و نسبت نمایشگر به بدنه 91 درصدی هستیم که زیبایی این لپ‌تاپ را دو چندان کرده است. این نمایشگر با رزولوشن بسیار بالای 3000 در 2000 پیکسلی و نور زمینه 450 نیت که به واسطه وجود سنسور نور، متناسب با شدت نور محیط، تنظیم می‌شود، یکی از بهترین نمایشگرها برای امور دقیق مهندسی و طراحی خواهد بود.

در کنار ویژگی‌های فوق، هواوی بخش پردازشی را هم به بهترین‌ها مجهز کرده و پردازنده اینتل Core i7-10510U را در کنار گرافیک مجزای انویدیا GeForce MX250 جای داده است. 16 گیگابایت حافظه رم و تا 1 ترابایت حافظه SSD نیز نشان‌دهنده این است که این لپ‌تاپ عملکردی بسیار سریع در انتقال فایل و اجرای برنامه‌ها خواهد داشت و می‌تواند سنگین‌ترین پردازش‌ها را به راحتی انجام دهد.

در بخش باتری نیز یک برگ برنده دیگر در اختیار این لپ‌تاپ بوده و باتری 56 وات ساعتی دستگاه قابلیت شارژدهی تا 13 ساعت برای اجرای ویدئو و یک روز کامل کاری بدون نیاز به شارژ مجدد را دارد. شارژر 65 واتی USB-C نیز دیگر ویژگی جذاب این لپ‌تاپ است که می‌تواند تنها با 30 دقیقه شارژ، انرژی مورد نیاز برای 6 ساعت استفاده از لپ‌تاپ را ذخیره کند.

سیستم صوتی باکیفیت شامل 4 بلندگو و 4 میکروفون برای یک تجربه کامل چند رسانه‌ای را نیز باید در نظر بگیریم که در کنار سایر قابلیت‌ها، MateBook X Pro را به بهترین انتخاب برای کاربران تبدیل می‌کند.

چنانچه به انتخاب لپ‌تاپ‌های سری میت بوک هواوی به عنوان گزینه‌هایی کارآمد و خوش‌قیمت علاقه‌مند هستید، می‌توانید آنها را با بهترین قیمت از طریق این لینک خریداری کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • alex
    alex | ۲۷ خرداد ۱۴۰۰

    دیجی آتو نظر دادن یه زمانی تفریح بود ولی الان میخوام برای دوستانی که میخوان �ن لپ‌تاپ را برای خودشان خریداری کند تجربه شخصی خودم را بهشون بگم
    من بین خرید لپ تاپ مک بوک و میت بوک ۱۳ یا ۱۴ تحقیق زیادی کردم در نهایت لپ تاپ هواوی را از نزدیک دیدم همه چی توی این لپ تاپ خوب و عالی بود تا زمانی که با ترک پدش کار کردم کاملاً حس یک لپ تاپ ارزان قیمت و خنگ را به من داد برای کلیک کردن حتماً باید یکی از انگشتهاتون را رو روی صفحه قرار بدید اگر عادت دارید که انگشت دیگه همیشه برای کلیک روی پد باشه به هیچ وجه سراغ این لپ‌تاپ نرید
    در مقابل اون مک بوک تو این سایزی که گفتم مک بوک اسپیکر روی نوت بوک است ست و ترک پد فوق العاده قوی و باهوشی داره
    ولی اگه مثل من مک بوک را انتخاب کنید برای هزینه معقول مجبورید قید ۵۱۲ گیگ اس اس دی را بزنید و به ۲۵۶ گیگ قانع باشید

مطالب پیشنهادی