ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسل جدید ریزر بلید ۱۴ معرفی شد: اولین لپ‌تاپ ریزر با پردازنده AMD

آخرین نسخه لپ‌تاپ ریزر بلید ۱۴ با پردازنده‌های نسل هفتم اینتل و گرافیک انویدیا GTX 1650 در بازار حضور داشت. اما حالا نسل جدیدش معرفی شده که برای اولین بار شاهد استفاده از پردازنده AMD ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

آخرین نسخه لپ‌تاپ ریزر بلید ۱۴ با پردازنده‌های نسل هفتم اینتل و گرافیک انویدیا GTX 1650 در بازار حضور داشت. اما حالا نسل جدیدش معرفی شده که برای اولین بار شاهد استفاده از پردازنده AMD در آن هستیم. ریزر بلید ۱۴ جدید از پردازنده رایزن 9 5900HX بهره می‌برد.

ریزر اخیرا روی مدل‌های ۱۵ و ۱۷ اینچی بلید و همچنین Blade Stealth با نمایشگر ۱۳ اینچی تمرکز کرده، بنابراین انتظار نداشتیم توجه خاصی به مدل ۱۴ اینچی لپ‌تاپ گیمینگ خود داشته باشد. اما این کمپانی حالا این محصولش را با پردازنده AMD بروزرسانی کرده تا کاربران همچنان دلیلی برای خرید این لپ‌تاپ داشته باشند.

طراحی ریزر بلید ۱۴ جدید نسبت به گذشته تغییری نکرده و هنوز با بدنه آلومینیومی یکپارچه روبه‌رو هستیم. ریزر برای اولین بار از پردازنده AMD در لپ‌تاپ خود استفاده می‌کند و به سراغ پردازنده ۸ هسته‌ای و ۱۶ رشته‌ای رایزن 9 5900HX رفته است.

ریزر بلید ۱۴ جدید

این محصول به نمایشگر ۱۴ اینچی 1080p با رفرش ریت ۱۴۴ هرتز مجهز شده که بطور ۱۰۰ درصدی گاموت رنگی sRGB را پوشش می‌دهد. البته امکان سفارش آن با نمایشگر 1440p با رفرش ریت ۱۶۵ هرتز و پوشش ۱۰۰ درصدی DCI-P3 هم وجود دارد. نسخه 1440p رنگ‌های بسیار بیشتری را به نمایش می‌گذارد، اما هر دو مانیتور از فناوری AMD FreeSync Premium پشتیبانی می‌کنند.

ریزر بلید ۱۴ جدید با کارت‌های گرافیک سری RTX 30 انویدیا به فروش می‌رسد که بالاترین آن، RTX 3080 با ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی است. این کارت گرافیک در کنار پردازنده ۸ هسته‌ای AMD قدرت فوق‌العاده بالایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

ریزر بلید ۱۴ جدید

این لپ‌تاپ گیمینگ از وبکم 720p با سنسور Windows Hello IR بهره می‌برد که امکان ورود سریع به دستگاه را فراهم می‌کند. در این محصول شاهد استفاده از کیبورد RGB هستیم و ریزر برای آن پورت‌های زیادی درنظر گرفته که شامل دو پورت USB 3.2 Type-A، دو پورت USB 3.2 Type-C، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و HDMI 2.1 می‌شود. متاسفانه در این محصول خبری از پورت اترنت نیست.

ریزر بلید ۱۴ با قیمت پایه ۱۸۰۰ دلار وارد بازار می‌شود و از امروز قابل سفارش است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • طاووس
    طاووس | ۲۵ خرداد ۱۴۰۰

    قشنگه،پولشو میگم بابا!

مطالب پیشنهادی