ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این ویژگی‌های iOS 15 برای آیفون‌های قدیمی منتشر نمی‌شوند

اپل هفته گذشته از سیستم عامل iOS 15 با قابلیت‌های جدیدی رونمایی کرد و آن را در اختیار کاربران آیفون 6s و مدل‌های جدیدتر قرار می‌دهد. با این وجود، برخی ویژگی‌ها تنها در اختیار آیفون ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

اپل هفته گذشته از سیستم عامل iOS 15 با قابلیت‌های جدیدی رونمایی کرد و آن را در اختیار کاربران آیفون 6s و مدل‌های جدیدتر قرار می‌دهد. با این وجود، برخی ویژگی‌ها تنها در اختیار آیفون XS و آیفون‌های جدیدتر قرار می‌گیرند.

اپل اگرچه iOS 15 را برای شمار بالایی از آیفون‌هایش منتشر می‌کند، اما ویژگی‌های یکسانی را در اختیار تمام آن‌ها قرار نمی‌دهد. در حقیقت برخی ویژگی‌های iOS 15 تنها مختص به محصولات مجهز به چیپ A12 Bionic و تراشه‌های جدیدتر خواهد بود که شامل آیفون XR، آیفون XS، سری آیفون ۱۱، نسل دوم آیفون SE و سری آیفون ۱۲ می‌شود.

ویژگی‌های زیر تنها در اختیار کاربران آیفون‌های XS و مدل‌های جدیدتر قرار می‌گیرند:

  • صدای فراگیر در فیس‌تایم: این قابلیت صدای بهتری را در هنگام تماس‌ها فراهم می‌کند و صدا به گونه‌ای به گوش شما می‌رسد که گویی مخاطب در نزدیکی شما قرار دارد.
  • حالت پرتره در فیس‌تایم: در iOS 15، می‌توان در تماس‌ها پس زمینه را تار کرد تا تمرکز روی خود شما باشد، اما تنها کاربرانی که آیفون با چیپ A12 Bionic یا جدیدتر داشته باشند، می‌توانند از آن بهره ببرند.

  • قابلیت‌های اپل مپس: تنها آیفون‌های جدید می‌توانند از نقشه جهانی سه‌بعدی جدید اپل مپس استفاده کنند که شامل جزئیات زیادی می‌شود. علاوه بر این، مسیرهای پیاده‌روی فراگیر یا واقعیت افزوده هم تنها در اختیار آیفون‌های جدید قرار می‌گیرد.
  • Live Text در فوتوز: در iOS 14 می‌توانید با متون درون تصاویر ارتباط داشته باشید و از قابلیت Live Text برای کپی و پیست متن، جستجوی آن و یا ترجمه‌اش استفاده کنید. این ویژگی در تصاویر، اسکرین‌شات‌ها، سافاری و پیش‌نمایش زنده دوربین قرار می‌گیرد. علاوه بر این، شناسایی اشیاء هم برای آیفون‌های جدید درنظر گرفته شده است.
  • پس زمینه متحرک اپ آب و هوا و کلیدها در Wallet: این قابلیت‌ها هم به چیپ A12 Bionic و نسخه‌های جدیدترش نیاز دارد.

  • پردازش گفتار روی دستگاه: در iOS 15 صدای درخواست‌های شما بطور کامل روی آیفون پردازش می‌شود، بلکه بخواهید آن را به اشتراک بگذارید. قدرت چنین کاری توسط موتور عصبی اپل تامین می‌شود که در تمام آیفون‌ها در دسترس نیست.

ویژگی‌های انحصاری آیفون ۱۲ در iOS 15

آیفون

اپل چند ویژگی انحصاری در iOS 15 برای کاربران سری آیفون ۱۲ درنظر گرفته که شامل تصاویر پانوراما، بهبود ارتباطات 5G و صدای فراگیر با ردیابی سر می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی