ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل مخفیانه در حال آزمایش یک سرویس پزشکی اختصاصی بوده است

اپل به‌صورت مخفیانه در حال آزمایش برنامه‌ای بوده که به این شرکت اجازه می‌داد برخی خدمات درمانی را از طریق پزشکانی در کلینیک‌های اختصاصی خود به کاربران ارائه کند. این پروژه که با اسم رمز ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

اپل به‌صورت مخفیانه در حال آزمایش برنامه‌ای بوده که به این شرکت اجازه می‌داد برخی خدمات درمانی را از طریق پزشکانی در کلینیک‌های اختصاصی خود به کاربران ارائه کند. این پروژه که با اسم رمز «Casper» شناخته می‌شود، از سال ۲۰۱۶ یعنی یک سال پس از عرضه اولین نسل اپل واچ شروع به کار کرده بود.

به گزارش وال استریت ژورنال، پروژه «کسپر» با نظر «جف ویلیامز»، مدیر عملیات اپل ایجاد شده و او باور دارد که به پزشکان و بیماران اجازه می‌دهد تا ارتباط مداوم‌تری با یکدیگر داشته باشند. این پروژه ظاهرا در حال حاضر متوقف شده، اما به‌طور کامل لغو نشده است.

افراد آگاه به ماجرا می‌گویند اپل به این نتیجه رسیده که بهترین راهکار برای هر شهروند دسترسی به خدمات درمانی شخصی است. ایده اولیه زمانی به وجود آمد که اپل می‌خواست ببیند چگونه می‌تواند از اطلاعات سلامتی به دست آمده از اپل واچ برای کمک به کاربران استفاده کند. بر همین مبنا آن‌ها تصمیم گرفتند یک سرویس درمانی ایجاد کنند که اطلاعات حاصل از دستگاه‌های اپل را با پزشکان حضوری و مجازی اپل به اشتراک بگذارد.

طبق گزارش‌ها، این شرکت یک کلینیک درمانی را در نزدیکی اپل پارک اجاره و دکتر «سومبول دسای» را از دانشگاه استنفورد استخدام کرد تا پروژه را مدیریت کند. کوپرتینویی‌ها در آغاز این برنامه را برای کارمندان خود آزمایش کردند. یکی از بخش‌های پروژه اپلیکیشنی به نام HealthHabit بود که امکان ارتباط متنی کارمندان و پزشکان را فراهم و برای کاربران اهداف سلامتی تعیین می‌کرد.

در ادامه پروژه با انتقاداتی از سوی کارمندان و مدیران سطح متوسط شرکت روبرو شد و آن‌ها از شیوه کار دکتر دسای گلایه کردند. عده‌ای مدعی بودند که این برنامه اطلاعات غیردقیقی را درباره عملکرد آزمایش‌های کلینیکی ارائه کرده است. در نهایت، دکتر دسای در سال ۲۰۱۹ از این پروژه جدا شد.

وال استریت ژورنال می‌گوید حالا این پروژه به حالت تعلیق درآمده تا اپل ابتدا زیرساخت‌های سلامتی بیشتری در زمینه قابلیت‌های اپل واچ و آیفون ایجاد کند. برای مثال، یکی از شایعات به اضافه شدن حسگر قند خون و دما اشاره دارد که ممکن است به نسل‌های بعدی اپل واچ اضافه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی