ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار؛ معرفی بهترین اپلیکیشن‌های ویرایش تصویر

انبوه عناوین اپلیکیشن ویرایش تصویر موبایل می‌توانند در مواقع بسیاری کاربردی باشند و به لطف فیلترهای آماده و تنظیمات ساده‌تر، سریع‌تر از نمونه‌های دسکتاپ اقدام به اعمال تغییرات دلخواه روی عکس‌ها کنند. اگرچه قدرت آن‌ها ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

انبوه عناوین اپلیکیشن ویرایش تصویر موبایل می‌توانند در مواقع بسیاری کاربردی باشند و به لطف فیلترهای آماده و تنظیمات ساده‌تر، سریع‌تر از نمونه‌های دسکتاپ اقدام به اعمال تغییرات دلخواه روی عکس‌ها کنند.

اگرچه قدرت آن‌ها با برنامه‌های دسکتاپ قابل قیاس نیست، اما در شرایط خاص می‌توانند مفید واقع شوند. اما کدام یک از این اپ‌ها قابلیت‌ها و امکانات بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد و رابط کاربری بهتری دارد؟ در ادامه به معرفی چندین مورد از آن‌ها و اشاره به برخی نقاط ضعف و قوت هر یک خواهیم پرداخت.

[آخرین به‌روزرسانی مقاله: 27 خرداد 1400] 

اپلیکیشن‌های ادوبی

ادوبی در طی سال‌های اخیر چندین اپلیکیشن ویرایش تصویر برای سیستم عامل‌های موبایل عرضه کرده است که هر کدام در زمینه خود جزو بهترین‌ها محسوب می‌شوند. از جمله آن‌ها می‌توان به فتوشاپ اکسپرس، فتوشاپ میکس و لایت روم اشاره کرد. از رفع قرمزی چشم تا کار با فایل‌های RAW در این اپ‌ها امکان‌پذیر است. لایت روم از میان سه اپ گفته شده، آپدیت‌های بیشتری دریافت می‌کند و دائماً قابلیت‌های جدیدی را به کاربران ارائه می‌دهد. متأسفانه برای استفاده از برخی ویژگی‌های اپ‌های ادوبی نیازمند تهیه اشتراک Creative Cloud هستید. دارندگان اشتراک گفته شده از قبل نیز می‌توانند بدون پرداخت دوباره، از امکانات اپ‌ها بهره ببرند. 

Adobe Lightroom: Photo Editor

Adobe Lightroom: Photo Editor

سازنده: Adobe Inc. قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۲۵۴ و ۹۲ مگابایت زبان:

AirBrush

اپلیکیشن AirBrush گزینه مناسبی برای ویرایش تصاویر چهره افراد است و قابلیت‌های آن نیز پیرامون چهره متمرکز شده است. از جمله ویژگی‌های برنامه می‌توان به حذف جوش، صاف کردن پوست، حذف قرمزی چشم و روشن کردن رنگ چشم و دندان اشاره کرد. حالت بوکه نیز برای تار کردن پس زمینه تصاویر در دسترس قرار دارد. دوربین داخلی اپ نیز امکان مشاهده خروجی نهایی پیش از ثبت تصویر را می‌دهد و کاربران می‌توانند با قرار دادن چهره خود در فریم تنظیم شده، تغییرات دلخواه را اعمال کنند. امکانات پیشرفته برنامه نیازمند پرداخت حق اشتراک است و ۷ روز استفاده آزمایشی نیز پیش از خرید در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

AirBrush

AirBrush

سازنده: Pixocial Technology Singapore Pte Ltd قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۲۵۰ و ۵۸ مگابایت زبان:

Fotor

Fotor به عنوان اپلیکیشن ویرایش تصویر با سابقه شناخته می‌شود که قابلیت‌های بیشتری نسبت به اکثر رقبای خود در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین بهبود تصویر تنها با یک کلید برای راحتی افراد و ویرایش بدون دردسر تصاویر در نظر گرفته شده است. از دیگر ابزارهای موجود در برنامه می‌توان به کراپ، چرخاندن فریم، کنترل روشنایی، تنظیم کنتراست، تغییر اشباع رنگ، افزایش یا کاهش میزان نوردهی، دستکاری سایه‌ها و هایلایت‌ها و کنترل دمای تصویر اشاره کرد. اگر حوصله کار با تنظیمات  متعدد جداگانه را ندارید می‌توانید از ۱۰۰ فیلتر از پیش آماده نیز بهره ببرید. تنها مشکل برنامه نیازمند بودن به حساب کاربری و حق اشتراک بسیار گران آن است که با دانلود نسخه غیر رسمی قابل حل است.

Fotor - Photo Editor

Fotor - Photo Editor

سازنده: Chengdu Everimaging Science and Technology Co., Ltd قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۴۳۳ و ۱۰۰ مگابایت زبان:

LightX

LightX یکی از عناوین موفق در iOS محسوب می‌شود که راه خود را به اندروید نیز باز کرده است. ابزار تغییر پس زمینه یکی از قابلیت‌های محبوب آن در نزد کاربران است. امکان ادغام تصاویر با یک دیگر، محو کردن نقایص، ساخت کلاژ، تغییر زوایا و استیکرها از سایر ویژگی‌های قبل ذکر هستند. به طور کلی می‌توان این اپلیکیشن را گزینه مناسبی برای ایجاد تصاویر خلاقانه برای شبکه‌های اجتماعی در نظر گرفت که می‌تواند تاثیر چشمگیری روی چهره افراد نیز داشته باشد.

LightX Photo Editor & Photo Effects

LightX Photo Editor & Photo Effects

سازنده: Andor Communications Private Limited قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۱۶۶ و ۲۵ مگابایت زبان:

Motionleap

Motionleap که در گذشته با نام Enlight Pixaloop منتشر شده بود، کمی با مفهوم کلی اپلیکیشن ویرایش تصویر فاصله دارد. کاربران می‌توانند به کمک ترفندهای کاربری برنامه اقدام به ساخت فایل‌های گیف از یک سری تصویر پیاپی کنند. قابلیت گفته شده بیشترین کاربرد را در تصویربرداری از مناظر پویا مانند آسمان ابری یا سطح آب دارد اما می‌تواند با توجه به ذوق و خلاقیت افراد در سایر بخش‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد. افزودن عناصر جدید به تصاویر و افکت‌های متنوع از سایر قابلیت‌های اپ هستند. حق اشتراک برنامه بسیار گران است و استفاده از نسخه‌های غیر رسمی تنها گزینه معقول برای کاربران داخل کشور محسوب می‌شود.

Motionleap - Photo Animator by Lightricks

Motionleap - Photo Animator by Lightricks

سازنده: Lightricks Ltd. قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۱۹۷ و ۱۲۵ مگابایت زبان:

PhotoDirector

اپلیکیشن PhotoDirector یکی دیگر از محصولات شرکت نام آشنای سایبرلینک است که در زمینه ارائه ابزارهای گرافیکی برای رایانه و موبایل فعالیت دارد. همانند اپ Fotor، تمرکز این اپلیکیشن نیز روی ایجاد تغییرات دستی به کمک کانال‌های تنظیم رنگ دستی است. امکان کنترل تُن رنگ، روشنایی و تاریکی، میزان نوردهی و کنتراست نیز وجود دارد. اگرچه نمی‌توان آن را به عنوان قدرتمندترین ابزار برای ویرایش عکس معرفی کرد، اما از بسیاری رقبای خود جلوتر است.

 PhotoDirector Animate Photo Editor & Collage Make

PhotoDirector Animate Photo Editor & Collage Make

سازنده: Cyberlink Corp قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۲۱۷ و ۱۴۹ مگابایت زبان:

Photo Lab

Photo Lab ابزارهای چندان حرفه‌ای برای ویرایش عکس در اختیار کاربر قرار نمی‌دهد؛ اما به لطف بیش از ۶۰۰ فیلتر متنوع و قابلیت ترکیب فیلترها توانسته است به محبوبیت بسیاری دست پیدا کند. نسخه رایگان برنامه دارای تبلیغات است و روی خروجی نهایی واترمارک قرار می‌دهد، اما نسخه پرو از چنین محدودیت‌ها بی‌بهره است.

Photo Lab Picture Editor: face effects, art frames

Photo Lab Picture Editor: face effects, art frames

سازنده: Linerock Investments LTD قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۱۴۲ و ۵۷ مگابایت زبان:

PicsArt

از اولین انتشار اپلیکیشن PicsArt سال‌ها می‌گذرد و تاکنون موفق شده است بیش از ۲۵۰ میلیون بار دانلود را تجربه کند. توسعه‌دهندگان برنامه در طی سالیان سعی کرده‌اند با افزودن قابلیت‌های جدید و تغییر ظاهر برنامه، محیط کاربری مدرن‌تری را برای کاربران ایجاد کنند. قابلیت‌های پایه و ابزارهای افزودن متن و استیکر در کنار امکان ساخت کلاژ درون برنامه دیده می‌شوند. همچنین ۱۰۰ ابزار ویرایش دیگر نیز در دسترس است. جامعه کاربری گسترده اپ نیز می‌تواند از نقاط قوط آن محسوب شود و در الهام گرفتن از سایر کاربران و افزایش خلاقیت تاثیر بگذارد. امکان ساخت تصاویر متحرک گیف نیز به کمک این اپ وجود دارد.

PicsArt Photo Editor: Pic, Video & Collage Maker

PicsArt Photo Editor: Pic, Video & Collage Maker

سازنده: PicsArt, Inc. قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۱۷۱ و ۴۰ مگابایت زبان:

Pixlr

اپلیکیشن Pixlr توسط شرکت معروف آتودسک توسعه داده شده است که ابزارهای بسیار محبوبی در پلتفرم دسکتاپ عرضه کرده است. اپلیکیشن آن نیز یکی از ابزارهای قدرتمند برای ویرایش عکس محسوب می‌شود و می‌تواند برای رفع نقایص چهره مانند زردی دندان یا قرمزی چشم و ایجاد تصاویر حرفه به کار برود. مجموعه‌ای از افکت‌های آماده نیز می‌توانند رنگ و لعاب جدیدی به عکس‌های کاربران بدهند. 

Pixlr – Free Photo Editor

Pixlr – Free Photo Editor

سازنده: Inmagine Lab Pte. Ltd قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۱۳۳ و ۳۷ مگابایت زبان:

Snapseed

اپلیکیشن ویرایش تصویر Snapseed محصولی از گوگل است که قطعاً در میان بهترین‌ها قرار می‌گیرد. پشتیبانی از تصاویر با فرمت RAW یکی از قابلیت‌های منحصربه‌فرد برنامه محسوب می‌شود که در هر اپی وجود ندارد. ابزارهای متنوع می‌توانند فضای زیادی برای مانور روی عکس‌ها ایجاد کنند. فیلترهای از پیش آماده و هوشمند نیز برای کاربران کم حوصله کاربردی خواهند بود. همچنین برخلاف سایر اپ‌های لیست، تمامی قابلیت‌های آن رایگان است و هیچ تبلیغاتی نیز درون برنامه دیده نمی‌شود. پیشنهاد ما پس از برنامه‌های ادوبی، محصول گوگل خواهد بود. متاسفانه آپدیت‌های کمی برای Snapseed منتشر می‌شود، اما همان ابزارهای گذشته نیز قدرت بسیاری را کاربران موبایل فراهم می‌کند.

Snapseed

Snapseed

سازنده: Google LLC قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۸۷ و ۲۹ مگابایت زبان:

اگر شما هم اپلیکیشنی برای ویرایش عکس‌ها سراغ دارید که در لیست به آن اشاره نشده است، بسیار خوشحال می‌شویم تا نام آن را با ما و سایر خوانندگان دیجیاتو در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ʜ ᴏ ᴊ ᴀ ᴛ
    ʜ ᴏ ᴊ ᴀ ᴛ | ۲۷ خرداد ۱۴۰۰

    هیچکدوم کیفیت Lightroom رو نداره

  • modernamir
    modernamir | ۲۹ مرداد ۱۳۹۸

    توی همه این ها Snapseed یه چیز دیگه است به خصوص قابلیت Selective Edition که خیلی عالیه

مطالب پیشنهادی