ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیم کوک: سیستم عامل اندروید ۴۷ برابر بیشتر از iOS بدافزار دارد

تیم کوک به تازگی در مصاحبه‌ای پیرامون تعهد اپل نسبت به حفظ حریم شخصی کاربران خود اظهار نظر جالبی را مطرح کرده و ضمن اشاره به تفاوت میان سیستم عامل‌های موبایل اپل و گوگل، اشاره ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

تیم کوک به تازگی در مصاحبه‌ای پیرامون تعهد اپل نسبت به حفظ حریم شخصی کاربران خود اظهار نظر جالبی را مطرح کرده و ضمن اشاره به تفاوت میان سیستم عامل‌های موبایل اپل و گوگل، اشاره کرده سیستم‌عامل اندروید ۴۷ برابر بیشتر از iOS بدافزار دارد.

مدیرعامل اپل معتقد است که اندروید از تعداد بدافزار بسیار بیشتری نسبت به iOS رنج می‌برد و برخی از دلایل خود را نیز پیرامون این مسئله شرح داده است:

بدافزارها را به عنوان مثالی (برای نقص حریم شخصی) در نظر بگیرید؛ اندروید ۴۷ برابر بیشتر از iOS بدافزار دارد، اما چرا؟ چون که ما iOS را طوری طراحی کرده‌ایم که تنها یک اپ استور در آن وجود دارد و تمام اپلیکیشن‌ها قبل از انتشار مورد بررسی قرار می‌گیرند. این روند باعث می‌شود بسیاری از بدافزارها خارج از اکوسیستم ما باقی بمانند. مشتریان ما بارها اعلام کرده‌اند که چقدر به این مسئله اهمیت می‌دهند. ما در چنین بحث‌هایی، برای دفاع از کاربران ایستادگی می‌کنیم و خواهیم دید که روند چگونه پیش می‌رود. من خوشبین هستم و معتقدم افراد با علم به آسیب‌پذیری‌های جدی به مسئله امنیت نگاه می‌کنند.

البته اندروید تنها سیستم‌عاملی نیست که به کاربران خود اجازه نصب برنامه‌ها از منابع غیر رسمی را می‌دهد و اپل در سیستم‌عامل مک خود نیز چنین قابلیتی را امکان‌پذیر ساخته شده است. کریگ فدریگی، مهندس ارشد بخش نرم‌افزار اپل، در گذشته اعتراف کرده بود که اجازه نصب برنامه‌ها از سایر منابع به کاربران دلیل ایجاد مشکلات امنیتی در مک است، اگرچه تعداد بدافزارهای مک نسبت به ویندوز بسیار کمتر است. احتمال بروز آسیب‌پذیری می‌توانند تولیدکنندگان را به سمت محدودسازی نصب برنامه‌ها از منابع غیر رسمی سوق دهد.

در سوی دیگر اگر کاربری با علم به امکان ایجاد آسیب‌پذیری، همچنان بخواهد از منابع غیر رسمی برنامه دانلود و نصب کند، اما امکان آن وجود نداشته باشد، آزادی او سلب شده است. همه ما می‌دانیم که محدود کردن آزادی کاربران برای ایجاد امنیت در پلتفرم‌ها هیچ وقت نتیجه مطلوبی در پی ندارد. همچنین افرادی که سال‌ها به دانلود برنامه از منابع غیر رسمی و کار با ویژگی‌های آن در اندروید و ویندوز عادت کرده‌اند، نمی‌توانند اکوسیستم بسته‌ای مانند iOS را به راحتی تحمل کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • realtime
    realtime | ۲۷ خرداد ۱۴۰۰

    زحمت کشیدی. اونی که بد افزار نمی خواد از استور رسمی دانلود میکنه ولی نیازی نیست خودش رو محدود که به اون استور به بهانه حریم خصوصی

مطالب پیشنهادی