ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هدست‌ واقعیت مجازی اپل احتمالا به سیستم خنک کننده مجهز می‌شود

اپل در عینک هوشمند آینده خود که به نام «اپل گلس» شناخته می‌شود یا سایر هدست‌های واقعیت مجازی آینده ممکن است از سیستم خنک کننده برای مدیریت دما استفاده کند. دو متخصص به نام‌های «فیل ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

اپل در عینک هوشمند آینده خود که به نام «اپل گلس» شناخته می‌شود یا سایر هدست‌های واقعیت مجازی آینده ممکن است از سیستم خنک کننده برای مدیریت دما استفاده کند.

دو متخصص به نام‌های «فیل ام. هابسون» و «سیوش سلواکومار» پیش از این با هدف راحت‌تر کاربری و استفاده از هدست‌های طراحی شده اپل برای کاربری به مدت طولانی پتنت‌های مختلفی را به ثبت رسانده‌اند. اکنون آن‌ها به همراه سه متخصص دیگر پتنت جدیدی را به ثبت رسانده‌اند که قرار است نوعی سیستم خنک‌کننده را وارد این دستگاه‌ها کنند. پتنت جدید آن‌ها که «سیستم خنک‌کننده در دستگاه نمایشگر سربند» موسوم به HMD نام دارد به این معنی است که کاربران می‌توانند به راحتی از چنین دستگاهی برای مدت طولانی استفاده کنند.

در توضیحات این پتنت عنوان شده است:

«دستگاه‌هایی که روی سر نصب می‌شوند فناوری جذابی برای تجربه کاربری متفاوت فراهم می‌کنند و مانند سایر دستگاه‌های الکترونیکی، دستگاه‌هایی که روی سر نیز قرار می‌گیرند، می‌توانند مجهز به سیستم خنک کننده با قابلیت گردش هوا برای افزایش طول عمر قطعات الکترونیکی باشند که کمک می‌کند دمای گجت پوشیدنی نیز مناسب باشد.»

همه ما احتمالا با مشکل داغ شدن بیش از اندازه لپ تاپ یا گوشی‌های موبایل مواجه شده‌ایم. به نظر می‌رسد مشکل داغ شدن نمایشگر‌های سربند نیز به طور ناخوشایندی قرار است کنار ما باشد. اپل در این رابطه ادامه می‌دهد:

«همچنین می‌توان از سیستم خنک کننده برای خنک کردن صورت کاربری که دستگاه روی سر او نصب شده استفاده کرد»

هدست‌های واقعیت مجازی در اشکال منحصر به فرد خود تولید می‌شوند و به نظر می‌رسد این موضوع یکی از چالش‌های اصلی اپل برای قرار دادن سیستم خنک کننده در آن‌ها باشد:

«طراحی اجزای داخلی دستگاه‌هایی که روی سر نصب می‌شود می‌تواند مسیر پر پیچ و خمی برای [فراهم کردن] سیستم خنک کننده ایجاد کند. همچنین نزدیک بودن جریان هوا با سر کاربر ممکن است اثرات نامطلوبی مانند سر و صدای بیش از حد ایجاد کند که احساس خوبی به کاربر نمی‌دهد.»

بر اساس اطلاعات منتشر شده، انتظار می‌رود اپل گلس در نیمه اول سال ۲۰۲۲ از راه برسد و باید دید اپل برای کنترل دمای آن چه برنامه‌ای را پیاده‌سازی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی