ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل ظاهرا روی توسعه قابلیتی مشابه Find My اپل برای گوشی‌های اندرویدی کار می‌کند

قابلیت کاربردی Find My اپل مورد توجه کاربران این سیستم عامل قرار دارد و به نظر می‌رسد که گوگل نیز روی توسعه قابلیت مشابهی برای گوشی‌های اندرویدی کار می‌کند. کاربران اندروید با استفاده از این ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

قابلیت کاربردی Find My اپل مورد توجه کاربران این سیستم عامل قرار دارد و به نظر می‌رسد که گوگل نیز روی توسعه قابلیت مشابهی برای گوشی‌های اندرویدی کار می‌کند.

کاربران اندروید با استفاده از این قابلیت می‌توانند به راحتی گوشی‌های خود را پیدا کنند. از قابلیت Find My اپل می‌توان به عنوان یکی از ویژگی‌های خوب محصولات اپل نام برد که با استفاده از آن می‌توان گوشی‌های آیفون، آی‌پد و سایر محصولات اپل که گم شده یا به سرقت رفته‌اند را پیدا کرد. حتی با ردیابی سایر گوشی‌های آیفون می‌توان یک گوشی خاموش در همان منطقه را نیز پیدا کرد. اکنون به نظر می‌رسد گوگل در حال الگوبرداری از این ویژگی اپل و توسعه قابلیتی مشابه Find My اپل برای گوشی‌های اندروید است.

قابلیت Find My

گروه توسعه دهندگان XDA پس از بررسی آخرین نسخه سرویس خدمات گوگل پلی، متوجه شدند که برخی کدهای آن به ویژگی «شبکه یافتن دستگاه من» به عنوان سرویسی برای پیدا کردن گوشی‌های موبایل کاربر و سایرین اشاره دارد.

در حال حاضر اپلیکیشنی برای کاربران اندروید به نام Find My Device در پلی استور گوگل وجود دارد که البته فقط می‌تواند دستگاه‌هایی که به حساب گوگل متصل شده‌اند را پیدا کند. در حالی که با قابلیت «شبکه یافتن دستگاه من» می‌توانید به سایر کاربران اندروید کمک کنید تا گوشی‌ها خود را پیدا کنند یا برعکس.

گوگل اخیرا اعلام کرده است که بیش از سه میلیارد دستگاه در سراسر جهان از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌کند. به نظر می‌رسد کاربران گوشی‌های اندرویدی که از سرویس‌های گوگل پلی استفاده می‌کنند، بیشترین بهره را از قابلیت «شبکه یافتن دستگاه من» می‌برند.

هنوز مشخص نیست که این قابلیت با اندروید ۱۲ در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت یا به صورت گسترده‌ای برای تمام گوشی‌های اندروید ارائه می‌شود. هر چند مورد دوم محتمل‌تر به نظر می‌رسد اما همچنان باید منتظر اعلام رسمی آن از سوی گوگل باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی