ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

پورشه کاین توربو کوپه رکورد سریع‌ترین شاسی بلند پیست نوربرگ رینگ آلمان را شکست

پورشه به طور رسمی اعلام کرد که مدل پورشه کاین توربو این شرکت توانسته رکورد سریع ترین شاسی بلند پیست نوربرگ رینگ که پیش از این در اختیار آئودی RS Q8 بود را جا به ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

پورشه به طور رسمی اعلام کرد که مدل پورشه کاین توربو این شرکت توانسته رکورد سریع ترین شاسی بلند پیست نوربرگ رینگ که پیش از این در اختیار آئودی RS Q8 بود را جا به جا کند. این شاسی بلند توانست رکورد 7 دقیقه و 38.925 را از خود به جای بگذارد. این رکورد شکنی توسط راننده رسمی شرکت یعنی لارس کرن ثبت شده است.

کاین توربو در حدود 4 ثانیه از آئودی RS Q8 سریع تر بوده است. رکورد ثبت شده توسط کاین توربو٬ برابر با سدان‌های قدرتمندی از جمله بی ام و M5 و پورشه پانامرا توربو است.

لارس کرن درباره ثبت این رکورد می‌گوید که در آغاز دور اصلا حس و حال سواری با یک شاسی بلند را نداشته است زیرا محور عقب و فرمان خودرو بشدت حس اعتماد به نفس را به من تزریق می‌کرد تا بتوانم با حداکثر سرعت رانندگی کنم.

پشت فرمان کاین توربو جدید٬‌ در پیچ‌های سریع اصلا حس بادی رول یا تکان شدید بدنه وجود ندارد و خبری از کم فرمانی در این مدل نیست.

در حال حاضر پورشه از مشخصات دقیق این مدل جدید صحبتی نکرده اما انتظار می‌رود که حداکثر قدرت آن بیش از 600 اسب بخار باشد. این شاسی بلند رکورد را در حالی به ثبت رسانده که از لاستیک 22 اینچی پیرلی P-Zero Corsa بهره می‌برد.

همانند مدل نسل قبل نیز انتظار می‌رود که موتور V-8 مجهز به 2 توربوشارژر نیرو رسان این مدل باشد.

این مدل محصول بسیار مهمی برای شرکت پورشه به شمار می‌رود زیرا قدرت مهندسی این شرکت را نشان می‌دهد که توانایی ثبت چنین رکوردهایی با چنین محصولی را دارد.

نکته مهم دیگر نیز این است که این رکورد با مدل کاین کوپه به ثبت رسیده است و پورشه مدعی آن است که مدل کوپه عملکرد بهتری در بخش دینامیک طولی و عرضی به نسبت مدل معمولی دارد.

در حال حاضر سه شرکت زیر مجموعه فولکس واگن یعنی آئودی، پورشه و لامبورگینی شاسی بلندهای با عملکرد بالای خود یعنی پورشه کاین کوپه، آئودی RS Q8 و لامبورگینی اوروس را با یک پلت فرم و قوای محرکه با تنظیمات فنی متفاوت تولید می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی