ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

پورشه 911 GT3 تورینگ معرفی شد؛ روح مسابقه‌ای در پیکری تمام شهری

پورشه یک عضو جدید به خانواده 911 اضافه کرد. این عضو تازه‌وارد در حقیقت به سری 911 GT3 متعلق بوده و پسوند تورینگ (Touring) را در انتهای نام خود دارد. خودروساز آلمانی مدل تورینگ را ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

پورشه یک عضو جدید به خانواده 911 اضافه کرد. این عضو تازه‌وارد در حقیقت به سری 911 GT3 متعلق بوده و پسوند تورینگ (Touring) را در انتهای نام خود دارد. خودروساز آلمانی مدل تورینگ را یک انتخاب موجه‌تر نسبت به مدل اصلی GT3 ۲می‌داند، اما در عین حال معتقد است خریداران همان هیجان، احساس و عملکرد نسخه GT3 را باید از آن انتظار داشته باشند. همچنین این شرکت GT3 تورینگ را مدلی مجهزتر بدون نیاز به پرداخت هزینه اضافی توصیف می‌کند.

حذف باله بزرگ عقب از انتهای نسخه تورینگ را می‌‎توان شاخص‌ترین تغییر ظاهری عنوان کرد. البته در این نسخه یک باله مخفی‌شونده وجود دارد که هنگام حرکت با سرعت‌های بالا از جای خود خارج می‌شود. استفاده از نوار آلومینیومی در اطراف شیشه‌ها، نصب نشان تورینگ در قسمت‌های مختلف بدنه و رنگی شدن اسپویلر حاضر در دماغه جزو دیگر تفاوت‌های 911 GT3 تورینگ با 911 GT3 هستند.

پورشه می‌گوید در داخل کابین GT3 تورینگ میزان استفاده از چرم بیشتر است، قسمت فوقانی داشبورد و پنل درها نیز طرحی اختصاصی دارند

.

تفاوت‌های GT3 تورینگ و GT3 استاندارد به همین مواردی که برشمردیم، محدود می‌شود. نیروبخش این خودرو نیز همان موتور 4 لیتری شش سیلندر خطی تخت است که توانایی تولید 503 اسب بخار قدرت و 469 نیوتن متر گشتاور را دارد. وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها هم به همان گیربکس 6 سرعته دستی یا نمونه هفت سرعته خودکار PDK محول شده است. مدل دستی تورینگ 1418 کیلوگرم و مدل مجهز به گیربکس اتوماتیک وزنی برابر با 1435 کیلوگرم دارد.

از لحاظ شتاب نیز تغییری صورت نگرفته و مدل دستی GT3 تورینگ در عرض 3.9 ثانیه سرعت خود را به صد کیلومتر در ساعت می‌رساند. این رقم برای مدل خودکار PDK برابر با 3.4 ثانیه اعلام شده است. حداکثر سرعت هم بدون تغییر باقی مانده و دو مدل به ترتیب توانایی دستیابی به سرعت 320 و 317 کیلومتر در ساعت را دارند.

برای خرید پورشه 911 GT3 تورینگ باید حداقل 161,100 دلار کنار گذاشت. به این رقم 1,350 دلار دیگر بابت هزینه حمل و تحویل افزوده می‌شود. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها فروش این خودروی اسپرت جذاب از اوایل سال آینده در ایالات متحده آغاز خواهد شد. نکته جالب اینکه به خاطر قوانین مربوط به صوت، امکان سفارش نسخه دستی GT3 تورینگ در کالیفرنیا وجود نخواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی