ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل با پروژه «تیوولی» برای آموزش زبان، رقابت جدیدی را با «دولینگو» آغاز می‌کند

دولینگو یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان به شمار می‌رود که کاربران بسیاری در سراسر جهان از آن برای یادگیری زبان‌های جدید استفاده می‌کنند. اما احتمال دارد در آینده نزدیک گوگل با معرفی پروژه تیوولی ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

دولینگو یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان به شمار می‌رود که کاربران بسیاری در سراسر جهان از آن برای یادگیری زبان‌های جدید استفاده می‌کنند. اما احتمال دارد در آینده نزدیک گوگل با معرفی پروژه تیوولی (Tivoli) بتواند بر سلطه دولینگو در این حوزه پایان دهد.

گوگل در سال‌های اخیر توانسته است به لطف هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، پیشرفت‌های بسیاری در زمینه پردازش زبان و دستورهای شنیداری داشته باشد. سرویس‌های متعدد گوگل مانند ترنسلیت از خروجی فعالیت‌های بخش هوش مصنوعی برای بهبود قابلیت‌های خود استفاده می‌کنند. اکنون طبق گزارش‌های جدید به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد هوش مصنوعی خود را در جهت فعالیت‌های آموزشی نیز مورد استفاده قرار دهد. آموزش زبان از طریق موتور جستجو و تحت پروژه تیوولی (Tivoli) در حال توسعه است و شاید در آینده نزدیک شاهد معرفی رسمی آن باشیم.

به نظر می‌رسد توسعه پروژه تیوولی از دو سال قبل آغاز شده است. شروع پروژه براساس مدل مکالمه عصبی Meena بوده که اکنون به مدل زبانی برای اپلیکیشن‌های دیالوگ محور (LaMDA) تکامل پیدا کرده است. گوگل در کنفرانس توسعه‌دهندگان اخیر خود جزئیات بیشتری پیرامون LaMDA منتشر کرد که می‌تواند امکان تعامل دقیق‌تر و طبیعی‌تر اپلیکیشن‌ها با کاربران را فراهم کند. 

گفته شده است که پروژه تیوولی در ابتدا تنها با متن می‌تواند به ارتباط با کاربران بپردازد، اما مهندسین گوگل در تلاش هستند تا امکان پشتیبانی از قابلیت‌های دستیار صوتی و یوتیوب را نیز به پروژه اضافه کنند. برای مثال به کمک پروژه تیوولی می‌توان در پایان هر ویدیو، از کاربر امتحان بگیرد و میزان درک مطلب بازدیدکنندگان را ارزیابی نماید. البته سرویس‌های آموزشی مبتنی بر هوش مصنوعی مشکلات جزئی نیز دارند و معمولاً بدون نقص عمل نمی‌کنند، اما در طول زمان می‌توانند نقص‌های خود را برطرف کرده و بهبود محسوسی در عملکرد نشان دهند.

در حال حاضر اپلیکیشن و سایت دولینگو اقدام به ارائه ۱۰۶ درس در قالب ۳۸ زبان می‌کند و ۳۰۰ میلیون کاربر در پلتفرم آن ثبت نام کرده‌اند. جامعه کاربری گسترده و پویا موجب شده است تا میزان خطا در آموزش به شکل چشمگیری کاهش پیدا کند و آپدیت‌های مداوم برای بهبود عملکرد آن منتشر شود. پروژه تیوولی گوگل باید بتواند با ارائه شکل جدیدی از یادگیری زبان با بهره‌وری بیشتر، کاربران را به سوی خود جلب کند در غیر این صورت شانس چندانی در رقابت با بازیگرهای قدیمی این حوزه نخواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • J7 K10
    J7 K10 | ۲۰ تیر ۱۴۰۰

    کی منتشر میشه

مطالب پیشنهادی