ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون کارمزد اپ استور را برای توسعه‌دهندگان کم درآمد کاهش می‌دهد

آمازون نیز ظاهرا قصد دارد با الگوبرداری از اپل و گوگل،‌ کارمزد توسعه‌دهندگانی که سالانه کمتر از یک میلیون دلار درآمد دارند در اپ استور کاهش دهد. طبق این خبر، آمازون به عنوان بخشی از ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

آمازون نیز ظاهرا قصد دارد با الگوبرداری از اپل و گوگل،‌ کارمزد توسعه‌دهندگانی که سالانه کمتر از یک میلیون دلار درآمد دارند در اپ استور کاهش دهد.

طبق این خبر، آمازون به عنوان بخشی از برنامه شتاب‌دهنده کسب و کارهای کوچک، از سه ماهه چهارم سال جاری میلادی سهم خود را از ۳۰ درصد به ۲۰ درصد کاهش می‌دهد. علاوه بر این، توسعه‌دهندگان واجد شرایط سرویس‌های وب آمازون (AWS)، اعتبار تبلیغاتی به میزان معادل ۱۰ درصد درآمد خود را می‌دهد.

اپل سال گذشته سیاست جدیدی را ارائه کرد که طی آن نرخ کارمزد خود برای توسعه‌دهندگان کوچک با درآمد کمتر از یک میلیون دلار در سال از ۳۰ درصد به ۲۰ درصد کاهش پیدا می‌کند. البته پس از آنکه شرکت‌های زیادی از جمله اپیک گیمز مخالف پرداخت ۳۰ درصد کارمزد در اپ استور بودند و در این رابطه اپل را به دادگاه کشیدند، مجبور به انجام این تغییر شد. در ادامه دادگاه اپل و اپیک گیمز تشکیل شد و قاضی از تیم کوک در مورد نظرسنجی‌ها سوال کرد که مشخص شد  ۳۹ درصد از توسعه‌دهندگان اپ استور از سیاست‌های اپل ناراضی هستند.

در همین حال، گوگل نیز اعلام کرد که از تاریخ ۱۰ تیر ماه کارمزد پلی استور خود را از ۳۰ درصد به ۱۵ درصد کاهش می‌دهد. با توجه به اینکه سیاست جدید گوگل فقط توسعه‌دهندگانی را شامل می‌شود که درآمد سالانه آن‌ها کمتر از یک میلیون دلار است اما به ادعای این شرکت ۹۹ درصد توسعه‌دهندگان اندروید از این تغییر رویه بهره‌مند می‌شوند.

همانطور که AFTVnews عنوان می‌کند، آمازون همچنان نسبت به گوگل و اپل تخفیف بیشتری به توسعه‌دهندگان خود ارائه کرده است. با این حال، اگر توسعه‌دهندگان بیش از ۱۰ درصد درآمد خود را برای هزینه‌های AWS خرج کنند، با این شرکت معامله بهتری خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی