ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ روی توسعه موبایل تاشو با ماژول دوربین چرخان کار می‌کند

طی سال‌های اخیر موبایل‌های بسیاری از برندهای مختلف از ماژول دوربین چرخان استفاده کرده‌اند، اما تاکنون شاهد استفاده از چنین قابلیتی در موبایل‌های تاشو نبوده‌ایم. سامسونگ ظاهرا روی توسعه چنین دستگاهی کار می‌‌کند و پتنتی ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

طی سال‌های اخیر موبایل‌های بسیاری از برندهای مختلف از ماژول دوربین چرخان استفاده کرده‌اند، اما تاکنون شاهد استفاده از چنین قابلیتی در موبایل‌های تاشو نبوده‌ایم. سامسونگ ظاهرا روی توسعه چنین دستگاهی کار می‌‌کند و پتنتی با همین موضوع نیز به ثبت رسانده است.

سامسونگ در سال ۲۰۱۹ با معرفی گلکسی A80، از ماژول دوربین چرخان در محصولات خود رونمایی کرد. البته قبل از سامسونگ نیز شرکت‌هایی مانند ایسوس، موبایل‌هایی با چنین قابلیتی به بازار عرضه کرده بودند. اکنون سامسونگ طرح جدیدی به ثبت رسانده است که در آن موبایلی تاشو با آنچه دوربین چرخان با چندین لنز به نظر می‌رسد، مشاهده می‌شود. با دقت بیشتر در جزئیات طرح سامسونگ متوجه می‌شویم که محصول ترسیم شده از دو بخش و یک لولای اصلی تشکیل شده است. ماژول دوربین روی لبه یکی از قسمت‌ها قرار می‌گیرد و با چرخش می‌تواند به عنوان دوربین اصلی یا سلفی مورد استفاده قرار گیرد. 

در طرح مذکور، یک حسگر حرکتی نیز در نظر گرفته شده است که می‌تواند وضعیت قرارگیری دستگاه را شناسایی کند. همچنین حسگر مخصوص لولا قادر است میزان خمیدگی آن و زاویه هر یک از بخش‌های دستگاه را اندازه‌گیری کند. اطلاعات جمع‌آوری شده توسط هر دو حسگر می‌توانند برای تعیین حالت دستگاه مورد استفاده قرار گیرند تا در هنگام باز کردن اپلیکیشن دوربین، لنزها در جهت صحیح چرخش داشته باشند. 

در حال حاضر موبایل‌های تاشوی موجود در بازار، قطعات مکانیکی یا دیجیتالی بسیار پیچیده و حساسی درون خود دارند و سازندگان به خریداران چنین دستگاه‌هایی توصیه می‌کنند تا با دقت بیشتری نسبت به محصولات عادی از آن‌ها استفاده کنند. با قرار گرفتن ماژول دوربین چرخان روی یک موبایل تاشو، وضعیت می‌تواند بحرانی‌تر از قبل نیز شود، زیرا قطعات مکانیکی مسئول چرخش معمولا از ظرافت بالایی برخوردار هستند و حتی ضربه‌های کوچک می‌توانند در عملکرد آن‌ها اختلال ایجاد کنند. همچنین احتمال دارد که طرح جدید ثبت شده از سوی سامسونگ در مرحله تحقیق و توسعه باقی بماند و هیچ وقت شاهد عرضه محصولی تجاری و رسمی با چنین ویژگی‌هایی نباشیم.

سامسونگ سرمایه‌گذاری کلانی روی دستگاه‌ها و نمایشگرهای تاشو کرده است. این شرکت به تازگی گلکسی زد فولد ۲ را از سبد محصولات فروشگاه آنلاین خود حذف کرده است و احتمال دارد به زودی گلکسی زد فولد ۳ را با لبه‌های تخت معرفی کند. همچنین در هفته‌های اخیر طرح دیگری از سوی سامسونگ ثبت شده بود که دستگاه تاشو با سه نمایشگر و دو لولا را نشان می‌داد که می‌تواند پتانسیل استفاده برای ساخت تبلت‌های تاشو را نیز داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی