ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوشی‌های موبایل وان پلاس پس از ادغام با اوپو همچنان از OxygenOS بهره می‌برند

وان پلاس چند روز قبل اعلام کرد که طی توافقنامه‌ای تیم‌ها و منابع خود را با اوپو به اشتراک می‌گذارد و به نوعی این دو شرکت با یکدیگر ادغام خواهند شد. با این وجود، این ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

وان پلاس چند روز قبل اعلام کرد که طی توافقنامه‌ای تیم‌ها و منابع خود را با اوپو به اشتراک می‌گذارد و به نوعی این دو شرکت با یکدیگر ادغام خواهند شد. با این وجود، این شرکت به طور مستقل به فعالیت خود ادامه می‌دهد و گوشی‌های خود را همچنان با سیستم عامل OxygenOS عرضه خواهد کرد.

«پیت لاو» بنیانگذار و مدیر عامل وان پلاس ادغام این شرکت با اوپو را تایید کرده است. البته اتخاذ چنین تصمیمی تعجب انگیز نیست چرا که هر دو شرکت به BBK Electronics تعلق دارند و سال گذشته تیم تحقیق و توسعه آن‌ها با یکدیگر ادغام شده بود. لازم به ذکر است بعد از این توافق، پیت لاو مسئولیت مدیریت استراتژی محصولات اوپو را نیز به عهده گرفته است.

گوشی‌های موبایل سری وان پلاس ۹ که به تازگی در چین عرضه شده است، به جای سیستم عامل HydrogenOS خود شرکت از سیستم عامل ColorOS اوپو که بر اساس اندروید ساخته شده، بهره می‌برد.

با توجه به اینکه HydrogenOS نسخه چینی سیستم عامل OxygenOS بوده، ممکن است این سوال برای کاربران پیش بیاید که آینده OxygenOS به چه صورت خواهد بود؟ به نظر می‌رسد این سیستم عامل نیز به کار خود ادامه خواهد داد زیرا وان پلاس به وب سایت MySmartPrice اعلام کرده است که گوشی‌های این شرکت از این سیستم عامل استفاده خواهند کرد.

با این وضعیت، این احتمال وجود دارد OxygenOS در آینده از طراحی و عملکردی شبیه به ColorOS برخوردار باشد. اما باید توجه کرد که این موضوع در حال حاضر فقط حدس و گمان است و باید منتظر تایید رسمی از سوی شرکت‌های مربوطه باشیم.

طبق گفته پیت لاو، وان پلاس در ادامه به عنوان یک برند فرعی اوپو کار خواهد کرد اما نام تجاری خود را حفظ می‌کند و به طور مستقل به کار خود ادامه می‌دهد. همچنین به گفته او، این اقدام منابع بیشتری برای ایجاد محصولات بهتر در اختیار وان پلاس قرار می‌دهد. وی همچنین اظهار می‌کند که یکپارچه‌سازی این دو شرکت باعث می‌شود وان پلاس در جنبه‌هایی مانند ارائه سریعتر و پایدارتر بروزرسانی‌های نرم‌افزاری برای کاربران خود کارآمدتر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی