ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا محدودیت‌های بیشتری برای هواوی و ZTE وضع می‌کند

کمیسیون فدرال ارتباطات ایالات متحده خواستار محدودیت‌های بیشتری برای خرید تجهیزات ارتباطی از هواوی، ZTE و سایر تولیدکنندگان چینی به دلیل احتمال آسیب به امنیت ملی است. این جدیدترین اقدام دولت آمریکا برای محدود کردن ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

کمیسیون فدرال ارتباطات ایالات متحده خواستار محدودیت‌های بیشتری برای خرید تجهیزات ارتباطی از هواوی، ZTE و سایر تولیدکنندگان چینی به دلیل احتمال آسیب به امنیت ملی است. این جدیدترین اقدام دولت آمریکا برای محدود کردن شبکه 5G مبتنی بر تجهیزات چینی است.

در گزارش آخرین نشست کمیسیون فدرال ارتباطات، ممنوعیت خریداری تجهیزات ارتباطی و ابزارهای نظارت ویدیویی از پنج شرکت چینی مطرح شد. در این جلسه در مورد ممنوعیت در اختیار داشتن چنین تجهیزاتی بحث شد و گفته شد سازمان‌هایی که در گذشته اقدام به خریداری ابزارهای شرکت‌های چینی را کرده‌اند، باید اقدام به جایگزین کردن آن‌ها کنند. سرپرست کمیسیون مذکور اشاره کرده است که این اقدامات می‌تواند از توسعه شبکه‌های ارتباطاتی مبتنی بر تجهیزات غیرقابل اعتماد هم در خاک ایالات متحده و هم خارج از آن تاثیر داشته باشد. هواوی و ZTE تاکنون به صورت رسمی به اقدامات اخیر واکنشی نشان نداده‌اند.

تصمیم اخیر کمیسیون فدرال ارتباطات در راستای سیاست‌های کلی دولت آمریکا برای جلوگیری از سلطه شرکت‌های چینی بر زیرساخت ارتباطات در آمریکا است. دلیل این نگرانی، نزدیکی بسیار شدید تولیدکنندگان مطرح چینی با دولت این کشور است که احتمال سوء استفاده از اطلاعات شهروندان آمریکایی در قالب جمع‌آوری، شنود و انتقال داده‌ها به مقامات چینی را مطرح می‌سازد. حتی تغییر ریاست جمهوری ایالات متحده و کنار رفتن دولت ترامپ نیز تاثیری بر سیاست‌های آمریکا در قبال شرکت‌های چینی نداشته است و دولت بایدن حتی با شدت بیشتری در جهت تحریم آن‌ها قدم برداشته است. 

نهادهای امنیت ملی ایالات متحده در گذشته بارها پیرامون خطرات استفاده از تجهیزات چینی در توسعه شبکه‌های ارتباطی از جمله فناوری نوظهور 5G هشدار داده بودند. اکنون به نظر می‌رسد که سیاستمداران آمریکایی بیشتر از گذشته به نظر کارشناسان توجه می‌کنند و ردپای آن‌ها در تصمیمات اخیر دولتی و سیاست‌های بین‌المللی به وضوح دیده می‌شود. آن‌ها امید دارند وضع محدودیت‌ها و افزایش فشارها بر شرکت‌های چینی بتواند فرصت را برای فعالیت جایگزین‌های بومی و اروپایی در خاک ایالات متحده فراهم کند. 

مسئولین کمیسیون فدرال ارتباطات اشاره می‌کنند که بستر ناامن می‌تواند آینده شبکه 5G را تحت مخاطره قرار دهد. سرپرست این نهاد گفته است که احتمال وارد کردن بدافزارها به شبکه، سرقت اطلاعات شخصی کاربران، آسیب به حق مالکیت معنوی و نظارت بر شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی از نمونه مشکلاتی است که استفاده از تجهیزات چینی به همراه خواهد داشت. تصمیمات کمیسیون مذکور پیش از رای نهایی، به صورت عمومی برای دریافت نظرات شهروندان منتشر می‌شود. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی