ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل: سرویس شزم حالا ماهانه ۱ میلیارد آهنگ را شناسایی می‌کند

اپل می‌گوید شزم (Shazam) در سراسر جهان به یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های دنیای موسیقی تبدیل شده و حالا در هر ماه بیش از یک میلیارد آهنگ را شناسایی می‌کند. «اولیور شوزر»، معاون اپل موزیک و ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

اپل می‌گوید شزم (Shazam) در سراسر جهان به یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های دنیای موسیقی تبدیل شده و حالا در هر ماه بیش از یک میلیارد آهنگ را شناسایی می‌کند.

«اولیور شوزر»، معاون اپل موزیک و بیتس در بیانیه‌ای گفت: «شزم به معنای جادوست؛ این سرویس هم به طرفداران موسیقی اجازه می‌دهد تا به‌سرعت آهنگ‌های خود را پیدا کنند و هم به هنرمندان کمک می‌کند تا آثار خود را به مردم بشناسانند. دستاورد امروز نه تنها علاقه مردم به شازم را نشان می‌دهد، بلکه بیانگر اشتیاق مردم سراسر دنیا نسبت به موسیقی است.»

اپل در سال ۲۰۱۸ شزم را با قیمت ۴۰۰ میلیون دلار خرید و به آرامی آن را در اکوسیستم خود پیاده‌سازی کرد. کاربران حالا می‌توانند از طریق سیری یا کنترل سنتر iOS آهنگ‌های مورد علاقه خود را پیدا کنند. سیستم تشخیص موسیقی شازم از صدای کاربر یک امضای دیجیتالی می‌سازد و بعد آن را با پایگاه داده خود مقایسه می‌کند. این سرویس کتابخانه بزرگی از امضای آهنگ‌ها دارد که تقریبا همه آهنگ‌های اپل موزیک را پوشش می‌دهد.

اپل شزم

حدود ۱۰ سال طول کشید تا شازم برای اولین بار به مرز ۱ میلیارد امضای آهنگ برسد. کمتر از یک سال بعد، این سرویس به ۱ میلیارد شناسایی آهنگ ماهانه دست یافت و توانست از بین ۵۱ میلیون آهنگ حدود ۵۰ میلیون آهنگ را به‌درستی شناسایی کند.

رشد چشمگیر شازم آن‌قدرها غافل‌گیرکننده نیست، چون اپل مدت‌هاست که این سرویس را به‌عنوان بخشی از اپل موزیک معرفی می‌کند و دکمه‌ای اختصاصی را برای آن در کنترل سنتر قرار داده است. در کنار این یکپارچگی‌ها، اپ شازم هنوز برای iOS و اندروید موجود است.

کوپرتینویی‌ها همچنین اعلام کرده‌اند که در ادامه سال ۲۰۲۱ یک API جدید را برای الگوریتم تشخیص صدا در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهند. این API که ShazamKit نام دارد، به برنامه‌سازان اجازه می‌دهد کاری کنند که اپ‌ها در برابر امضای صداهای سفارشی واکنش نشان دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی