ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بورینگ کمپانی می‌خواهد تونل‌های بزرگی برای حمل و نقل کالا بسازد

بورینگ کمپانی اخیرا ایده حفر تونل‌های جدیدی را برای شماری از مشتریان خود مطرح کرده که عرض آن‌ها از همه تونل‌های موجود بیشتر خواهد بود. این شرکت متعلق به ایلان ماسک قرار است از این ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

بورینگ کمپانی اخیرا ایده حفر تونل‌های جدیدی را برای شماری از مشتریان خود مطرح کرده که عرض آن‌ها از همه تونل‌های موجود بیشتر خواهد بود. این شرکت متعلق به ایلان ماسک قرار است از این تونل‌ها برای حمل و نقل کالا استفاده کند.

به گزارش بلومبرگ، از زمان تاسیس بورینگ کمپانی در سال ۲۰۱۶، این شرکت قرار بود تونل‌هایی برای جابه‌جایی سریع مسافران ایجاد کند و مشکل ترافیک‌های طولانی و ناخوشایند را از بین ببرد. ولی حالا اطلاعاتی که به دست این نشریه رسیده، نشان می‌دهد که ایلان ماسک می‌خواهد تونل‌های عریض‌تری بسازد تا با حمل و نقل کالا بتواند کسب و کار بزرگ‌تر و پررونق‌تری داشته باشد.

بلومبرگ می‌گوید ایده جدید بورینگ کمپانی حفر تونل‌هایی با قطر ۶.۴ متر است. این عدد تقریبا دو برابر تونل‌های ۳.۶ متری فعلی است که تاکنون توسط این شرکت ساخته شده‌اند. این تونل‌های جدید می‌توانند دو کانتینر حمل کالا را به‌صورت پهلو به پهلو در خود جای دهند.

در تصویری که از طرح پیشنهادی بورینگ کمپانی به دست آمده، سه روش برای انتقال کالا پیش‌بینی شده است. در یکی از تصاویر یک کانتینر استاندارد با ارتفاع ۲.۴ متری دیده می‌شود که با دشواری می‌توان آن را درون تونل‌های استاندارد قرار داد. تصویر دوم همان کانتینر را در تونل‌های ۶.۴ متری نشان می‌دهد که فضای آزاد بسیار بیشتری خواهد داشت. تصویر آخر نیز دو کانتینر را در کنار یکدیگر قرار داده و بین آن‌ها ۳۰ سانتی‌متر فاصله گذاشته است.

بورینگ کمپانی اخیرا حفر ۲.۷ کیلومتر تونل را در شهر لس آنجلس تمام کرد. این تونل بخشی از طرح بزرگ‌تر این شرکت برای ساخت یک سیستم تونلی عظیم در زیر بخش‌های مختلف این شهر است. بورینگ کمپانی می‌گوید چنین سیستمی می‌تواند در هر ساعت ۵۰ هزار مسافر را جابه‌جا کند.

طبق ادعای بورینگ کمپانی، تونلی که در حال حاضر زیر لاس وگاس حفر شده نهایتا می‌تواند ۴۴۰۰ نفر را در هر ساعت حمل کند. با این حال، وب‌سایت تک‌کرانچ در گزارشی گفته بود اسناد این شرکت نشان می‌دهد که این رقم ممکن است در عمل تا ۱۲۰۰ نفر در ساعت کاهش پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی