ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل از سال ۲۰۱۹ در حال کار روی حسگر دمای پوست اپل واچ بوده است

پیش‌تر در شایعات شنیده بودیم که اپل واچ احتمالا در آینده می‌تواند دمای پوست کاربر را اندازه بگیرد. حالا پتنتی رویت شده که نشان می‌دهد اپل حداقل از سال ۲۰۱۹ در فکر استفاده از این ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۱:۴۵

پیش‌تر در شایعات شنیده بودیم که اپل واچ احتمالا در آینده می‌تواند دمای پوست کاربر را اندازه بگیرد. حالا پتنتی رویت شده که نشان می‌دهد اپل حداقل از سال ۲۰۱۹ در فکر استفاده از این قابلیت بوده و ممکن است امسال یا سال آینده این حسگر را روی اپل واچ ببینیم.

پتنتی که به‌تازگی به دست آمده، به اپل واچ اشاره‌ای نمی‌کند، ولی از کاربردهای بسیار زیاد این فناوری نام می‌برد و به‌طور خاص بر لوازم پوشیدنی تاکید می‌کند. اپل در این پتنت که با عنوان «فناوری‌های بسته‌ای برای تشخیص دما در محصولات سلامت» به ثبت رسیده می‌گوید توسعه فناوری‌های بسته‌ای مثل سیستم-بر-بسته به معنای فراهم آمدن امکان توسعه سیستم‌ها و دستگاه‌های مینیاتوری است. این پتنت یک سیستم و گونه‌های مختلف آن را توصیف می‌کند که قادر به تشخیص دما هستند.

پتنت حاضر به بحث چگونگی عملکرد حسگرهای سطحی یا لمسی می‌پردازد و توضیح می‌دهد که چگونه یک سنسور توکار می‌تواند دما را اندازه‌گیری کند. در بخشی از این پتنت گفته شده که اندازه‌گیری دما حتی به ارتباط فیزیکی بین منبع و حسگر نیازی ندارد. اپل واچ در صورت استفاده از حسگرهای لمسی به راحتی و در همه حال می‌تواند دمای بدن کاربر را اندازه‌گیری کند. ولی بخش پشتی ساعت اپل همین حالا هم پر از حسگرهای مختلف است.

پتنت اپل می‌گوید: «دستگاه‌های سلامت پوشیدنی مدام در حال افزودن حسگرهای متنوع هستند تا بهتر از قبل سلامت کاربران را بررسی کنند. دمای پوست هم یکی از نشانه‌های اصلی سلامت فرد است.» در ادامه در دو بخش توضیح داده می‌شود که چه نوع حسگرهای دمایی ممکن است برای تشخیص دمای لمسی و غیرلمسی مناسب باشند. هرچند این دو روش تفاوت زیادی با هم ندارند و فقط محل قرارگیری آن‌ها فرق می‌کند.

صرف‌نظر از اینکه اپل در نهایت چه شیوه‌ای را برای اندازه‌گیری دما انتخاب کند، نکته مهم این است که آن‌ها از مدت‌ها پیش در حال کار روی این ایده بوده‌اند و احتمالا به‌زودی به اپل واچ راه پیدا می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی