ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تولید اولین خودروی برقی سانگ یانگ شروع شد؛ کوراندو e-Motion آغازگر عصری جدید

شرکت کره‌ای سانگ یانگ تولید اولین خودروی برقی خود را آغاز کرد. این خودرو در واقع نسخه برقی کوراندو 2021 بوده و پسوند e-Motion را در انتهای نام خود دارد. انتظار می‌رود این خودرو که ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۳:۱۵

شرکت کره‌ای سانگ یانگ تولید اولین خودروی برقی خود را آغاز کرد. این خودرو در واقع نسخه برقی کوراندو 2021 بوده و پسوند e-Motion را در انتهای نام خود دارد. انتظار می‌رود این خودرو که از 14 ژوئن (24 خرداد) وارد فاز تولید شده، از ماه آگوست و یا نهایتا اواخر امسال راهی بازار اروپا شود.

با وجود شروع تولید، هنوز سانگ یانگ جزئیات زیادی را در رابطه با کوراندو e-Motion در اختیار رسانه‌ها نگذاشته است. اما به احتمال زیاد تفاوت‌های آن با نسخه بنزینی کوراندو زیاد نبوده و برای ایجاد تمایز به موارد معدودی در جلو و عقب محدود می‌شود.

کوراندوی بنزینی

در حال حاضر بسیاری از خودروسازان با مشکل کمبود تراشه و نیمه‌رساناها مواجه هستند. سانگ یانگ هم از این مساله مستثنی نبوده و در تامین قطعات الکترونیکی کوراندو e-Motion به مشکل برخورده است. در صورت رفع نشدن و یا تشدید این مشکل، شاید سانگ یانگ تغییراتی را در زمان عرضه این خودرو در اروپا اعمال کند.

خودروساز کره‌ای امیدوار است کوراندو e-Motion سود زیادی را عاید این شرکت کرده و با کمک آن بتواند شرایط مالی خود را بهبود ببخشد. شاید بدانید سانگ یانگ در سال‌های گذشته و حتی پس از قرار گرفتن در زیر چتر حمایتی شرکت ماهیندرا در سال 2010 همواره از لحاظ مالی با مشکلاتی روبرو بوده است. وضعیت مالی این برند کره‌ای به حدی وخیم است که سال گذشته در کره اعلام ورشکستگی کرد و حالا چشم امید به سرمایه‌گذار جدید دارد.

یونگ وون چونگ (Yong Won Chung) یکی از مدیران رده‌بالای سانگ یانگ در این رابطه گفته:

«ما به دنبال ایجاد جای پایی مستحکم برای بازیابی از طریق ادغام یا واگذاری موفق هستیم و تمام سعی خود را می‌کنیم در توسعه مدل‌های جدید ترند‌های به سرعت متغیر صنعت خودرو را در نظر بگیریم. در کنار این، ما تعداد مدل‌های دوست‌دار محیط زیست را گسترش داده و به دنبال کشف فرصت‌های رشد در آینده از طریق مدل تجاری جدید و افزایش قدرت رقابت‌پذیری هستیم.»

ناگفته نماند سانگ یانگ در حال کار روی یک شاسی‌بلند برقی دیگر است. این مدل در کلاس سایز متوسط‌ها قرار گرفته و فعلا با کد داخلی J100 شناخته می‌شود. قرار است این خودرو سال آینده عرضه شود، طراحی عضلانی با گلگیرهای متورم، ارتفاع بالا از زمین، رینگ‌های بزرگ و چراغ‌های جلو و عقب LED از جمله خصوصیات این خودرو هستند.

برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند سانگ یانگ یک پیکاپ سبز نیز راهی بازار خواهد کرد. این پیکاپ احتمالا جایگزین موسو خواهد بود، هر چند هنوز اطلاعاتی از آن در دست نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی