ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

شکست در دادگاه: اروپا نتوانست آسترازنکا را به تحویل سریع‌تر واکسن کرونا وادار کند

اتحادیه اروپا نتوانست آسترازنکا را به افزایش عرضه واکسن به کشورهای اروپایی وادار کند. این شرکت همچنان موظف نیست که از کارخانه‌های بریتانیایی خود برای تامین واکسن سایر کشورها استفاده کند. دادگاهی در بروکسل بلژیک ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

اتحادیه اروپا نتوانست آسترازنکا را به افزایش عرضه واکسن به کشورهای اروپایی وادار کند. این شرکت همچنان موظف نیست که از کارخانه‌های بریتانیایی خود برای تامین واکسن سایر کشورها استفاده کند.

دادگاهی در بروکسل بلژیک از آسترازنکا به خاطر زیر پا گذاشتن قراردادش با اتحادیه اروپا در تحویل به موقع دوزهای واکسن کرونا انتقاد کرد، اما نپذیرفت که زمان‌بندی مدنظر اتحادیه اروپا را به آسترازنکا تحمیل کند. مقامات بروکسل از آسترازنکا خواسته بودند که تا پایان ژوئن ۱۲۰ میلیون دوز واکسن به آن‌ها تحویل دهد یا به ازای هر روز تاخیر در تحویل هر دوز ۱۰ دلار غرامت پرداخت کند.

اختلاف میان کمیسیون اروپا و آسترازنکا آسیب شدیدی به جایگاه این شرکت در قاره سبز زده است. این اتحادیه در ماه فوریه استرازنکا را به اجرای طرحی اضطراری در خصوص توافق برگزیت تهدید کرده بود تا مانع از ورود واکسن به خاک بریتانیا از طریق ایرلند شمالی شود.

دادگاه بروکسل حالا به تامین ۸۰ میلیون دوز واکسن تا پایان سپتامبر رای داده، ولی این حکم تاثیر خاصی روی آسترازنکا نخواهد داشت، چون این شرکت تاکنون ۷۰ میلیون دوز را تحویل داده و تا انتهای ماه جاری ۱۰ میلیون دوز باقی مانده را به دست کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌رساند.

واکسن آسترازنکا

کمیسیون اروپا تاکید کرده بود که رای دادگاه در هر صورت بر آسترازنکا فشار وارد خواهد کرد چون مسیر آینده تحویل دوزها را بر اساس اصول شفاف قراردادها تضمین می‌کند: «آسترازنکا باید این دستورالعمل‌ها را دنبال کرده و دیگر مدعی نشود که قادر به استفاده از کارخانه‌های بریتانیا برای تامین واکسن کشورهای اتحادیه اروپا نیست.»

دادگاه در حکم خود اذعان کرده که ناکامی آسترازنکا در ارسال واکسن‌های تولیدی در خاک بریتانیا با تعهدی که آن‌ها داده بودند تا نهایت تلاش خود را برای عرضه دوزهای تحت قرارداد کنند، در تناقض است. با این حال، در حکم دادگاه از آسترازنکا خواسته نشده که از تولیدات کارخانه‌های بریتانیایی خود برای تامین نیاز اتحادیه اروپا استفاده کند.

آسترازنکا ابتدا قرار بود حداکثر ۳۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا را طی شش ماه نخست ۲۰۲۱ به اتحادیه اروپا تحویل دهد، ولی این پیش‌بینی اولیه پس از آغاز مشکلات تولید به طرز قابل توجهی کاهش یافت. حالا دادگاه یک بار دیگر در سپتامبر جلسه‌ای برگزار خواهد کرد تا درباره عملکرد آسترازنکا در تحویل واکسن‌ها تصمیم‌گیری کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MasBana
    MasBana | ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

    همچین واکسن بدردبخوری هم نیست.

مطالب پیشنهادی