ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن Enki؛ ابزار یادگیری آسان جاوا اسکریپت و سایر زبان‌های برنامه‌نویسی

یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی می‌تواند روند بسیار زمان‌بر و فرسایشی باشد؛ اما به لطف انبوه اپلیکیشن‌های آموزش کدنویسی، شروع یادگیری به صورت لذت‌بخش و آسان امکان‌پذیر شده است. اپلیکیشن Enki یکی از همین عناوین است که ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی می‌تواند روند بسیار زمان‌بر و فرسایشی باشد؛ اما به لطف انبوه اپلیکیشن‌های آموزش کدنویسی، شروع یادگیری به صورت لذت‌بخش و آسان امکان‌پذیر شده است. اپلیکیشن Enki یکی از همین عناوین است که با بازخورد مناسبی از سوی کاربران مواجه شده است.

اساس کار اپلیکیشن Enki بر شخصی‌سازی روند آموزش برای کاربران استوار است. پس از نصب برنامه، می‌توان دوره‌های مورد نیاز را از میان موارد متعدد فراهم شده، انتخاب کرد. دوره مقدماتی آموزش کدنویسی می‌تواند گزینه مناسبی برای افراد مبتدی باشد تا بتوانند دید کلی نسبت به برنامه‌نویسی و روند یادگیری آن بدست آورند. در ادامه امکان انتخاب آموزش‌های پیشرفته‌تر از میان زبان‌های مختلف وجود خواهد داشت. 

جاوا اسکریپت به عنوان یکی از نقاط قوت اپلیکیشن Enki شناخته می‌شود و توسعه‌دهندگان برنامه تمرکز بسیاری روی آن داشته‌اند و حتی به ارائه دروسی برای کتابخانه‌های آن مانند React نیز پرداخته‌اند. البته سایر زبان‌های برنامه‌نویسی مانند پایتون، تایپ اسکریپت، گو، جاوا و SQL نیز در دسترس قرار دارند. همچنین موارد مرتبط با کدنویسی وب مثل CSS و HTML نیز می‌توانند بسیار کاربردی و مفید واقع شوند. برخی از دوره‌های موجود در اپ نیز به صورت کلی مطرح شده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به علوم داده، آنالیز داده، امنیت، بلاک‌چین، علوم کامپیوتر و لینوکس اشاره کرد که برای کاربران ناآشنا بسیار مناسب خواهند بود. 

از سایر دروس آموزشی موجود در اپ می‌توان به موارد مرتبط با پلتفرم‌های مختلف اشاره کرد که در پایین به برخی از آن‌ها اشاره شده است:

  • Spreadsheets
  • Webflow
  • Zapier
  • Airtable
  • Docker
  • Mongo
  • Git

پس از انتخاب زبان مورد نظر، کاربر می‌تواند سطح یادگیری مطلوب خود را نیز تنظیم کند. کاربران مبتدی می‌توانند از سطح پایه اقدام به یادگیری نمایند درحالی که افراد دارای دانش قبلی قادر خواهند بود تا از دوره‌های پیشرفته‌تر به صورت نکته‌وار برای بهبود تجربه خود استفاده کنند. 

محیط کاربری اپلیکیشن Enki به نسبت سایر نمونه‌های مشابه، ساده‌تر و کاربر پسندتر است. علاقه‌مندان می‌توانند با تنظیم سطح هدف‌گذاری روزانه، با خود به رقابت بپردازند و انگیزه بیشتری برای ادامه یادگیری بدست آورند. با این حال باید اعتراف کرد که هیچ وقت نمی‌توان تنها با اتکا به یک اپلیکیشن یا منبع آموزشی، به برنامه‌نویسی حرفه‌ای تبدیل شد؛ اما چنین ابزارهایی می‌توانند برای شروع کار بسیار مفید باشند و به محرک بزرگی برای ادامه راه تبدیل شوند. 

سرفصل‌های مطرح شده در هر دوره به صورت منعطف تعریف شده‌اند تا کاربر کمترین میزان فشار در حین آموزش را حس نماید. اگر تجربه استفاده از اپلیکیشن آموزش زبان دولینگو را داشته باشید، به سرعت متوجه خواهید شد که بسیاری از تمرینات و قابلیت‌های موجود در Enki نیز ساختار مشابهی دارند. همچنین هر آموزش به بخش‌های کوچک‌تری تبدیل شده است که در فواصل میان آن‌ها، کاربر می‌تواند تعامل بیشتری با اپ داشته باشد و فرایند یادگیری به روندی کسل‌کننده تبدیل نشود. در نهایت کاربران می‌توانند با شرکت در کوییزها، میزان درک خود از عناوین گذرانده شده را بسنجند. 

جامعه کاربری پویا می‌تواند یکی از نقاط قوت هر اپلیکیشن یا پلتفرمی باشد. اپلیکیشن Enki نیز از این ویژگی بی‌بهره نمانده است و کاربران زیادی در انجمن‌های پرسش و پاسخ آن به صورت پیوسته فعالیت می‌کنند. بدون شک تمرینات برنامه‌نویسی می‌توانند سوالات بسیاری را برای فراگیران ایجاد کنند و انجمن‌های گفته شده، محل مناسبی برای یافتن پاسخ آن‌ها خواهند بود. 

در نهایت می‌توان گفت که اگر علاقه به یادگیری یک زبان برنامه‌نویسی یا پلتفرم مرتبط را دارید، اما حوصله خواندن کتاب یا شرکت در کلاس‌ و گذراندن دوره‌های خسته‌کننده مجازی را ندارید، استفاده از اپ Enki می‌تواند راه حل بسیار مناسبی برای شما باشد. اگرچه در ادامه مسیر نیازمند استفاده از سایر منابع پیشرفته‌ و تخصصی‌تر خواهید بود، اما شروع کار به کمک اپ مذکور می‌تواند علاقه و انگیزه بیشتری در شما ایجاد کند.

دقت داشته باشید که استفاده از تمام قابلیت‌های اپلیکیشن نیازمند پرداخت حق اشتراک است. کاربران می‌توانند با وارد کردن اطلاعات خود، هفت روز مهلت استفاده آزمایشی از تمامی قابلیت‌ها را داشته باشند. با توجه به شرایط گفته شده، دانلود و نصب نسخه غیر رسمی می‌تواند بهترین راه‌حل برای کاربران داخل کشور باشد. 

Enki: Learn data science, coding, tech skills

Enki: Learn data science, coding, tech skills

سازنده: ENKI LABS Inc. قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۴۴ و ۱۴ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی