ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویندوز ۱۱ احتمالا از ویجت‌های شخص ثالث پشتیبانی می‌کند

چند روز دیگر ویندوز ۱۱ رسما معرفی می‌شود، اما با افشای بیلد آن در هفته گذشته، هر روز اطلاعات جدیدی درباره این سیستم عامل مایکروسافت به اینترنت راه پیدا می‌کند. حالا طبق جدیدترین گزارش، ویندوز ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

چند روز دیگر ویندوز ۱۱ رسما معرفی می‌شود، اما با افشای بیلد آن در هفته گذشته، هر روز اطلاعات جدیدی درباره این سیستم عامل مایکروسافت به اینترنت راه پیدا می‌کند. حالا طبق جدیدترین گزارش، ویندوز ۱۱ از ویجت‌های شخص ثالث پشتیبانی خواهد کرد.

با افشای بیلد ویندوز ۱۱، بسیاری از کاربران آن را روی سیستم خود نصب کردند و کدهای آن‌ها را مورد بررسی قرار دادند. در این بیلد نشانه‌ای مبنی بر پشتیبانی سیستم عامل آینده ردموندی‌ها از ویجت‌های شخص ثالث وجود ندارد و کاربران تنها می‌توانند از ویجت‌های ساده مایکروسافت مانند نیوز استفاده کنند، علاوه بر این، امکان شخصی‌سازی آن‌ها هم وجود ندارد.

با وجود چنین موضوعی، حالا یک منبع موثق حوزه فناوری به نام «WalkingCat» در توییتر اعلام کرده که سیستم عامل جدید مایکروسافت از ویجت‌های شخص ثالث پشتیبانی خواهد کرد، البته در ابتدا تنها می‌توان از ویجت‌های مایکروسافت در ویندوز ۱۱ بهره برد. اما با گذر زمان، امکان پشتیبانی از ویجت‌های شخص ثالث به این سیستم عامل افزوده می‌شود.

ویندوز ۱۱

به اعتقاد بسیاری، مایکروسافت ویجت‌ها را جایگزین کاشی‌های زنده می‌کند و دیگر شاهد کاشی‌های زنده در ویندوز 11 نخواهیم بود. با افزودن ویجت‌ها به ویندوز ۱۱، این سیستم عامل به اندروید، iOS و iPadOS نزدیکتر می‌شود و می‌تواند تجربه بهتری برای کاربران به ارمغان بیاورد.

طبق اخبار و بررسی‌های صورت گرفته روی بیلد غیررسمی، به نظر می‌رسد سیستم عامل آینده مایکروسافت با وجود ظاهر مشابه ویندوز ۱۰، عملکرد سیستم‌ها را بطور چشمگیری بهبود می‌دهد. برای مثال طبق تست‌ها، این سیستم عامل باعث بهبود عملکرد پردازنده‌های big.LITTLE می‌شود. انتظار می‌رود در آینده چنین تراشه‌هایی سهم بالایی در بازار پیدا کنند.

دیروز ویدیویی منتشر شد که طبق ادعای سازنده‌اش، مربوط به بیلد رسمی ویندوز ۱۱ می‌شود. طبق آن، سیستم عامل جدید مایکروسافت در مقایسه با ویندوز ۱۰ عملکرد سیستم را بطور چشمگیری بهبود می‌دهد. این احتمال وجود دارد که شاهد معرفی ویندوز 11 SE به عنوان نسخه سبک‌تر سیستم عامل جدید ردموندی‌ها هم باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی