ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کشف یک باگ iOS که در هنگام اتصال به شبکه‌ای خاص، وای‌فای آیفون را از کار می‌اندازد

باگی که به‌تازگی در iOS پیدا شده، زمانی به وجود می‌آید که دستگاه شما تلاش می‌کند به یک شبکه بی‌سیم با یک نام خاص وصل شود. در این صورت، دستگاه قابلیت اتصال به شبکه‌های بی‌سیم ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

باگی که به‌تازگی در iOS پیدا شده، زمانی به وجود می‌آید که دستگاه شما تلاش می‌کند به یک شبکه بی‌سیم با یک نام خاص وصل شود. در این صورت، دستگاه قابلیت اتصال به شبکه‌های بی‌سیم وای‌فای را از دست می‌دهد و حتی خاموش و روشن کردن دستگاه هم برای حل این مشکل بی‌فایده خواهد بود.

مهندسی به نام «کارل شو» در توییتر می‌گوید با تغییر نام شبکه وای‌فای شخصی خود به «p%s%s%s%s%n%» متوجه شده که شبکه ارتباط بی‌سیم آیفون او از کار افتاده و هر بار که تلاش کرده تا وای‌فای را روشن کند، سیستم مجددا آن را خاموش کرده است. او می‌گوید حتی با تغییر نام شبکه وای‌فای هم نتوانسته مشکل را حل کند.

آقای شو می‌گوید این کار را روی یک آیفون XS با iOS 14.4.2 انجام داده است. انجام همین آزمایش توسط وب‌سایت BleepingComputer روی آیفونی با iOS 14.6 هم از بروز مشکل مشابهی خبر می‌دهد که وای‌فای موبایل اپل را از کار می‌اندازد. در شماری از آزمایش‌ها، آیفون در هنگام تلاش برای اتصال به این شبکه شکست می‌خورد و دیگر قادر به اتصال به شبکه‌های عادی هم نیست.

باگ iOS

با این حال، در شمار دیگری از آزمایش‌ها که در تصویر متحرک زیر هم نمونه‌ای از آن را می‌بینید، پس از اتصال به شبکه‌ای با این اسم عجیب قابلیت وای‌فای آیفون دچار مشکل می‌شود و دیگر حتی نمی‌توانید این ویژگی را روشن کنید.

باگ iOS

تنها راهی که در حال حاضر برای حل این مشکل وجود دارد، بازنشانی تنظیمات شبکه آیفون است. برای انجام این کار باید به بخش Settings > General > Reset بروید و گزینه Reset Network Settings را انتخاب کنید.

به گفته کاربران، این باگ تنها محدود به آیفون‌هاست و چنین مشکلی در گوشی‌های اندرویدی وجود ندارد. محققان امنیتی می‌گویند مشکل حاضر احتمالا مربوط به تجزیه و تحلیل داده‌های ورودی توسط iOS است که منجر به بروز این باگ می‌شود.

زمانی که عبارتی با علامت % در نام وای‌فای دیده می‌شود، iOS احتمالا به اشتباه این علامت را به عنوان شاخص عبارت رشته‌ای در نظر می‌گیرد. این شاخص‌ها در زبان‌های برنامه‌نویسی C معنای خاصی دارند و به جای اینکه به عنوان متن در نظر گرفته شوند، کامپایلر آن‌ها را به عنوان نام متغیر یا فرمان تلقی می‌کند.

از آن‌جایی که وجود این باگ می‌تواند دردسرهای زیادی برای کاربران عادی ایجاد کند، انتظار داریم اپل به‌زودی وصله‌ای برای حل این مشکل منتشر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امیرمهدی
    امیرمهدی | ۳۰ خرداد ۱۴۰۰

    یعنی الان اگه % 👉این رو تو وای فای باشه مشکل ساز میشه؟؟

مطالب پیشنهادی